Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد نبی شهیکی تاش رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید دکتر جهانگیری از پارک علم و فناوری اظهارداشت: پارک‌های علم و فناوری با هدف سازماندهی محیط مناسب برای خلق و توسعه شرکت‌های مبتنی بر فناوری، از طریق گردهم‌آوردن نهادهای دانش‌­بنیان و شرکت‌های خصوصی ایجاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد نبی شهیکی تاش با اشاره به اینکه تعامل میان این نهادها، سبب توسعه نوآوری و فعالیت‌های فناورانه می‌شود زیرا انتقال دانش را تسهیل و هم‌افزایی میان فرآیندها را تحریک کرده و موجب افزایش کارآیی فعالیت‌ها می‌گردد افزود: پارک‌های علم و فناوری معمولا در مناطقی نزدیک به دانشگاه و مراکز تحقیقاتی ایجاد می‌شوند و سرمایه‌گذاری در زیرساخت را برای جذب متقاضیان با کیفیت ارتقا می‌دهند.

او بیان کرد: امکان سازماندهی محیطی که فعالیت‌های کارآفرینی را ارتقا دهد، مشاغل مناسبی خلق و بهینه‌سازی حوزه‌ها را از طریق تامین مالی شرکت‌های فناورمحور فراهم کند باعث گسترش استفاده از پارک‌های علم و فناوری به عنوان ابزار توسعه‌­ای شده است.

رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این پارک به عنوان یک نهاد مکمل دانشگاه، نقش محوری در توسعه کسب‌وکارهای دانش‌­محور منطقه‌­ای ایفا می‌کند تاکید کرد: از آنجایی که شرکت­‌های کوچک و متوسط با سرمایه کم موجود در استان در معرض خطرپذیری زیاد قرار دارند پارک علم و فناوری، کارآفرینان و واحدهای فناور متشکل از فارغ‌­التحصیلان دانشگاهی این استان را با تکیه بر عمل و قابلیت تجاری شدن ایده‌­های علمی و فنی آن­‌ها، تا مرحله استقلال در صحنه فناوری یاری خواهند کرد.

او  خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با توجه و تاکید بر ظرفیت­‌های موجود در منطقه و با در کنار هم قراردادن زیرساخت‌­ها، فرایندها و سیستم‌­های حمایتی تلاش کرده تا نقش موثری در توسعه زیست بوم نوآوری منطقه ایجاد کند.

شهیکی بیان کرد: این مجموعه بر این هدف است تا ظرفیت­‌های حمایتی موجود در سیستان و بلوچستان را به واسطه تجمیع دستگاه­‌های مرتبط به درستی اعمال و هدایت کند و با محور قرار دادن توسعه همزمان زیرساخت­‌های فیزیکی، فناوری و حمایتی نقش مهمی در زیست بوم نوآوری و دانش‌­بنیان ایفا کند.

او  گفت: تولید فناوری، انتقال فناوری و بومی­‌ سازی آن،تجاری‌­سازی اختراعات و ایده‌های بازار محور در سیستان و بلوچستان، توسعه فعالیت‌های کارآفرینی مبتنی بر فناوری، تسهیل در انتقال فناوری از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به مراکز اجرایی، ایجاد زیرساخت مناسب برای حضور و همکاری­ واحدهای ­فناور­ خارجی در پارک برای توسعه فناوری شرکت‌های بومی و کمک به ایجاد شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی جدید از طریق مراکز رشد واحدهای فناور از مهمترین اهداف پارک علم و فناوری در این استان است.

رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۱۲۲ شرکت دانش­‌بنیان، واحد فناور و استارتاپ و همچنین ۲ شتاب‌دهنده در زاهدان در مجموعه پارک علم و فناوری مستقر است بیان کرد: سهم فناوری اطلاعات و نرم‌افزارهای رایانه ای ۲۴ درصد،معدن پنج درصد، فناوری‌های زیستی و گیاهان دارویی ۱۱ درصد، الکترونیک و سخت افزارهای یارانه ای ۱۵ درصد، خدمات مرتبط با تجاری‌سازی ۱۰ درصد، انرژی‌های تجدیدپذیر سه درصد، هنر و معماری ۲۱ درصد، خدمات شتاب‌دهی ۲ درصد و سایر موارد ۹ درصد است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارک علم و فناوری استانداری سیستان و بلوچستان ریاست جمهوری پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان فناوری سیستان و بلوچستان فعالیت ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد

رئیس شورای عالی انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه (موسیاد) در نمایشگاه اکسپو ایران با بیان این‌که آینده ایران را امروز در «نمایشگاه نوآوری و فناوری» می‌توان دید، تاکید کرد: امروز من متوجه شدم تحریم مردم ایران را ناامید نکرده، بلکه به ایرانیان آموخته که روی پای خود بایستند.

به گزارش ایسنا، ارول یارار، بنیانگذار و رئیس شورای عالی موسیاد در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف خانه نوآوری و فناوری ایران(آی هیت) از جمله محصولات حوزه پروبیوتیک، شیلات، ماشین آلات کشاورزی، ساختمان، پزشکی، دارویی و…، گفت: در سفر ایران و بازدید از نمایشگاه اکسپو، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) از اولویت‌های اول من بود.

وی افزود: ایران علاوه بر اینکه دوست و همسایه‌ نزدیک ما است، در حوزه‌های مختلف فناوری و نوآوری بسیار توانمند است؛ به همین علت من اعتقاد دارم توسعه همکاری‌ها میان ایران و ترکیه می‌تواند نتایج خوبی را برجای بگذارد.

یارار ادامه داد: من در ترکیه صاحب پنج شرکت فولادی هستم و به همین دلیل نیازمند توسعه همکاری‌ها در این زمینه هستم؛ امروز در آی‌هیت متوجه شدم ایران در این زمینه نیز می‌تواند همکاری‌های اثربخشی با ترکیه داشته باشد.

وی، رقابت تکنولوژیک را از جدی‌ترین کارها در دنیا برشمرد و تصریح کرد: سطح تکنولوژی، آینده اقتصادی یک کشور را شکل می‌دهد؛ امروز من متوجه شدم تحریم مردم ایران را ناامید نکرده، بلکه به ایرانیان آموخته که روی پای خود بایستند.

یارار با بیان اینکه امروز، آینده ایران را در آی هیت دیدم، افزود: کار نوآورانه در این نمایشگاه بسیار جلوه پیدا کرده و قول‌ها به مرحله عمل رسیده است؛ این امر بسیار جای تقدیر دارد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم برای تعاملات تکنولوژیک و توسعه روابط تجاری نقش پل را ایفا کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید