Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@13:04:16 GMT

ساختار بودجه باید اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۷۲۷۵

ساختار بودجه باید اصلاح شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار بودجه باید اصلاح شود، گفت: در سیاست‌های ساختار بودجه به گونه‌ای عمل می‌کنیم تا دست دلالان قطع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد باقر قالیباف بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مردم استان چهارمحال و بختیاری ولایت مدار و محب اهل بیت (ع) هستند که این امر را در طول تاریخ اثبات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: این مردم زبان شکر دارند و در دفاع مقدس و جنگ که فرق بین مرد و نامرد مشخص می‌شد جوانمردی کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل شرایط کرونا در این سفر امکان دیدار جمعی با مردم نبود.

نظارت میدانی اولویت با استان‌هایی است که محروم‌تر هستند

وی با بیان اینکه در نظارت میدانی اولویت با استان‌هایی بود که بر اساس آماری که وجود دارد نسبت به شاخصه‌های کشور بین دیگر استان‌ها محروم و کم برخوردار هستند، تاکید کرد: در مجلس یازدهم بین قانونگذاری و نظارت اولویت را به نظارت دادیم و بخشی با ابزاری که در مجلس مانند سوال، استیضاح و تفحص دنبال می‌شود و بخش دیگر نظارت میدانی است تا از برنامه‌ها و قوانینی که ابلاغ شده در میدان کار بازدید کنیم و حرف مردم و مدیران را بشنویم.

وی تاکید کرد: پروژه‌های بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس را فرق نگذاریم و روزی که جنگ شد مردم این استان در جبهه‌های جنگ حاضر شدند و شرطی نگذاشتند و اکنون باید حرفشان را گوش کرد.

وی تصریح کرد: باید مشکلات زندگی مردم را دید، لذا نظارت اولویت مجلس است و بهبود وضعیت معیشتی مردم از مهمترین کارهای ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریل سیاست مجلس تمرکز به این موضوعات است و برای ما پروژه کوچک و معنوی بزرگ معنی ندارد، تاکید کرد: برای حل مشکلات کشور نیازمند پیشران‌های مشخص هستیم و حتماً باید زیر ساخت‌ها اساسی و جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: هرگز حق نداریم در رسیدگی مشکلات مردم کارهای مقیاس بزرگ ما را از زندگی محرومان دور کند.

قالیباف با بیان اینکه وقتی به خودمان می آییم و در کنار مردم محروم حاضر می‌شویم برای ما درس آموز است و ما مدیران را از خواب غفلت بیدار می‌کند، گفت: از مدیران قوی و امین به گونه‌ای حمایت می‌کنیم تا مدیر شجاع هم بشود.

امروز نیازمند مدیران قوی شجاع و امین برای تصمیم‌گیری هستیم

وی تصریح کرد: امروز نیازمند مدیران قوی شجاع و امین برای تصمیم‌گیری هستیم متأسفانه نظارت‌ها به شکلی است که مانع تخلف نمی‌شود و شجاعت را از مدیران می‌گیرد و این مهم یک آسیب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دیوان‌سالاری که در ۱۰۰ سال گذشته در کشور فراهم است مشکلاتی را فراهم کرده که باید مرتفع شود.

وی افزود: سو مدیریت، سیستم بروکراسی و نظام متمرکز در تصمیم‌گیری و اجرا فرصت‌های ما را یکی پس از دیگری آسیب می‌رساند.

مجلس مصمم است با نظارت خود و قانون گذاری بستر را برای خدمت روان کند

وی با بیان اینکه مجلس مصمم است با نظارت خود و قانون گذاری بستر را برای خدمت روان کند، تاکید کرد: در این استان یک پروژه یک دهه است که می‌خواهد اجرا شود و مردم آن منطقه واقعاً نسبت به مسئولان در همه سطوح بی اعتماد شدند لذا باید ترتیبی داده شود تا تحول رقم بخورد و یکی از تحولات در حوزه دیوان سالاری است در ساختار بودجه کشور دچار اشکالات اساسی هستیم.

وی ادامه داد: روزی که درآمد کشور ۳۰ هزار دلار است کسری بودجه داریم یعنی گرانی و هزینه دولت با دست در جیب ملت کردن در آید و این معنای ساده آن است.

وی با بیان اینکه باید ساختار بودجه اصلاح شود و اصلاح ساختار بودجه نباید کسری تراز عملیاتی باشد و اگر هست با شجاعت اعلام شده و نشان دهیم، عنوان کرد: نباید درآمدهایی پیش بینی کنیم که باعث گرانی بیشتر شود لذا مجلس یازدهم و سران سه قوه مصمم هستند تا اصلاح ساختار بودجه صورت بگیرد.

وی گفت: در سیاست‌های ساختار بودجه به گونه‌ای عمل می‌کنیم تا دست دلالان قطع شود و اکنون قیمت خودرو در کارخانه و بازار متفاوت است.

قالیباف با بیان اینکه زیرساخت‌هایی که می‌تواند استان را توانمند کند در تمامی حوزه‌ها مانند راه، کشاورزی، دامداری و شیلات با وجود ظرفیت‌های خوب باید فراهم شود، بیان کرد: برای روستاهای دوردست طرح‌ها ضربتی و بی وقفه دنبال شود که حداقل رفت و آمد و سلامت حل شود که نبود آن پسندیده نیست و باید غبار محرومیت را از استان برداشت.

وی ادامه داد: در موضوع آب مردم و مسئولین استان با انتقال آب مخالف نیستند، بلکه آنان می‌گویند باید آب شرب و غیره در استان تأمین شود و بعد به دنبال انتقال بود که حرف دقیق و منصفانه‌ای است.

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس مجلس شورای اسلامی نظارت میدانی ساختار بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال