Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴ تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در نخستین کنگره بزرگداشت شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم منطقه ۱۴، با بیان اینکه مقامات شهید فوق فهم و عقل ما است، گفت: خدای شهیدان، شهدا را توصیف کرده، چرا که هیچ اندیشمندی عنقای بلند فکرش به قله بلند عظمت شهدا نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در واقع حقیقت، هویت، نقش و آثار ماندگار شهید در قرآن کریم قابل ارائه است.

وی افزود: سردار شهید سلیمانی سید جبهه مقاومت و آیت خدا و علاوه بر این حاج قاسم از نظر اخلاقیات هم آیتی بزرگ بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با توصیف ویژگی های شهدا که در قرآن کریم به آن اشاره شده اضافه کرد: شهید باید اقتدار نشان دهد و مظهر قهر و جلال خدا در برابر ستمگران باشد تا ستمگران در دنیا و در مصاف با شهید طعم تلخ ظلم های روا داشته خود را بچشند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: بدون اقتدار سردار سلیمانی، داعش ریشه کن نمی شد، داعشی که نوک پیکان آمریکا و اروپا و امکانات، تبلیغات و سلاح های بین المللی حامی آن بود و یک جبهه خانمانسوز برای بشریت محسوب می شد.

وی ادامه داد: امروز اگر بخواهید مظهری برای بازوی علی علیه السلام و اقتدار آن حضرت پیدا کنید، بارز تر از سردار سلیمانی پیدا نمی شود؛ سرداری که به ما امید، اقتدار، روحیه تحقیر آمریکا، «ما می توانیم» و پوچ بودن قدرت های بزرگ را آموخت.

وی با اشاره به اینکه خدا به ما دستور داده که در مورد شهدا ادب را رعایت کنید، گفت: همانگونه که در برابر رهبر آسمانی ادب را رعایت می کنید چراکه اگر حریم نگه ندارید اعمالتان از بین می‌رود، در مورد شهدا نیز باید حرمت نام شهید را حفظ کنیم چرا که شهید نمرده است و چشمه حیات است و در واقع مرگ را میرانده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: گفتمان جبهه مقاومت، جبهه دین و انقلاب باید ادب به محضر شهدا باشد.

وی با اشاره به نقش شهدا در فرهنگ سازی، یادآور شد: اگر شهدا خون نمی‌دادند کانون‌های تعالیم قرآن، هیئات مذهبی و پایگاه های مشابه مربوط به توحید و اخلاق وجود نداشت و خون شهدا بود که این سفره ها را رنگین و پر نعمت کرد.

وی ادامه داد: همچنین در پرتو خون شهدا است که امروز جزو سرآمد های دنیا در بسیاری از حوزه‌ها هستیم.

تشیع؛ مکتبی با ۲ بال سرخ شهادت و سبز انتظار

«کامبیز مصطفی پور» شهردار منطقه ۱۴ نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهید سلیمانی و ۲۵۰۰ شهید منطقه ۱۴، گفت: راز محبوبیت سردار دلها این است که او تربیت یافته مکتب امام حسین (ع) و رشد یافته کلاس رهبر معظم انقلاب و مکتب تشیع است؛ مکتبی که پرنده ای است با ۲ بال سرخ شهادت و سبز انتظار.

وی افزود: ویژگی دوم سردار سلیمانی بلوغ نظامی و رزمی او بود. شهید سلیمانی سه میدان رزم را تجربه کرد، میدان دفاع مقدس، مبارزه با اشرار و مبارزه با داعش و دشمنان قسم خورده نظام.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به ساده زیستی و پرهیز از جدال سیاسی، اقتصادی و بی اعتنایی به جاذبه های دنیوی سردار به عنوان یک ویژگی مهم دیگر ادامه داد: سردار سلیمانی با مردم دوستی، ملجاء و پناهگاه همه به ویژه محرومان بود.

وی ادامه داد: خوشرویی، ارتباط با مردم، ولایتمداری و دفاع از مظلومیت و مبارزه با ظلم در سراسر جهان ویژگی هایی بود که از سردار یک الگو و چراغ راه ساخت و این ویژگی ها یک نشانه بود برای رسیدن به هدف و مقصد.

مصطفی پور با بیان اینکه برای این جشنواره در هفت رشته هنری، سرود، شعر، نقاشی، گرافیک، عکس، دلنوشته و خاطره گویی حدود هفت هزار اثر از سراسر کشور و دیگر کشورها به ما رسید، افزود: داوری این آثار در بخش های مختلف در دبیرخانه انجام و آثار برتر انتخاب شدند و در پایان نیز همه آثار در قالب یک کتاب به چاپ خواهد رسید.

در پایان این مراسم که در مسجد علی بن الحسین(ع) منطقه ۱۴ برگزار شد به برگزیدگان جشنواره هنری و مسابقه عکس جوایزی همراه با تندیس مزین به نام سردار سلیمانی اهدا شد.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری منطقه چهارده تهران قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران قاسم سلیمانی شهر تهران قاسم سلیمانی اخبار کنکور سردار سلیمانی شهید سلیمانی منطقه ۱۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود

امام جمعه اصفهان در دیدار با اعضای کنگره یادواره شهدای استان اصفهان گفت: کاری که در عملیات وعده صادق انجام شد بار دیگر این ادعا را ثابت کرد که مردم و مسئولان جمهوری اسلامی در مواضع خود صادق هستند و دشمن نیز این پیام را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای برگزارکننده کنگره یادواره شهدای استان و شهرستان اصفهان ضمن تبریک پیروزهای دلیرمردانه جبهه مقاومت و نیروهای مسلح کشور در عملیات غرورآفرین عملیات وعده صادق به ذکر نکاتی پیرامون بهتر برگزار نمودن کنگره شهدای اصفهان پرداخت و اظهار کرد: تبدیل وصیت‌نامه شهدا به کتاب، یکی از اموری است که می‌توان انجام داد و به ویژه برای برگزاری این کنگره از کمک بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این زمینه بهره گرفته شود.

وی افزود: قدردانی از شهدا و خانواده‌های معظم شهدا وظیفه همه ما است و به خصوص باید این قدردانی نسبت به جانبازان نیز وجود داشته باشد.

امام جمعه اصفهان با بیان دشواری‌ها و سختی‌های زندگی جانبازان و لزوم رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها و هم چنین بهبود شرایط مراکز درمانی و مراقبت ویژه از جانبازان گفت: هر چه داریم از وجود شهدا و جانبازان است و دشمن نیز به همین دلیل سال‌های سال است از جنگ با کشور ما بیم دارد.

وی افزود: کاری که در عملیات وعده صادق انجام شد بار دیگر این ادعا را ثابت کرد که مردم و مسئولان جمهوری اسلامی در مواضع خود صادق هستند و دشمن نیز این پیام را دریافت کرد.

عضو خبرگان رهبری مقاومت بی نظیر مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق را سبب تسریع گسترش اسلام و انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: گاهی خداوند با دشمنان خود، دین خود را پیش می‌برد و لذا کودکانی که اسرائیل کشت هر یک بمبی علیه اسرائیل هستند و هر کشوری بخواهد با این رژیم از این پس رابطه داشته باشد ننگی برای آنها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: شهید و خون شهید اثر دارد و شهید دادن سربلندی است و همه همت اسرائیل نیز این بود که قدرت خود را نشان دهد و قصد داشتند با این قدرت، کشورهای اسلامی را بترسانند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر تعبیر حضرت امام (ره) درباره اسرائیل به عنوان غده سرطانی در منطقه این تعبیر را یک الهام الهی دانست و تصریح کرد: تحلیلگران تعابیر متعددی درباره حمله سپاه پاسداران به کار بردند و اظهار ناباوری می‌کردند و لذا مقاومت مردم مظلوم غزه و هم چنین عملیات وعده صادق معجزه خداوند بوده و ابهت آمریکا و اسرائیل را از بین برد.

وی شکست اسرائیل را جبران ناپذیر بیان کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «حکم جهاد بر شما مقرّر گردید و حال آنکه بر شما ناگوار و مکروه است، لکن چه بسیار شود که چیزی را مکروه شمارید ولی به حقیقت خیر و صلاح شما در آن بوده، و چه بسیار شود چیزی را دوست دارید و در واقع شرّ و فساد شما در آن است، و خدا (به مصالح امور) داناست و شما نادانید».

۱۰ کنگره به صورت بخشی در هر منطقه اصفهان برگزار می‌شود

سرهنگ پاسدار محمد نصر اصفهانی، فرمانده ناحیه امام صادق (ع) و دبیر کنگره شهدای شهرستان اصفهان در ابتدای این دیدار گزارشی از روند اجرایی کنگره شهدای اصفهان ارائه کرده و اظهار کرد: پس از حدود ۲۷ سال بار دیگر کنگره شهدای استان و کنگره شهدای شهرستان اصفهان فعالیت خود را شروع کرده است و بر همین اساس مدلی ارائه شده که ۱۰ کنگره به صورت بخشی در هر منطقه برگزار شود و در نهایت یک کنگره استانی در انتها برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره شهدای شهرستان اصفهان در ادامه افزود: در مجموعه استان، مسئول برگزاری کنگره شهدا، استانداری بوده و دبیر اجرایی آن نیز سپاه استان است و کمیته‌هایی نیز بر همین مبنا تشکیل شده است.

سرهنگ نصر اصفهانی ۶۰ درصد شهدای استان را متعلق به شهرستان اصفهان اعلام کرد و گفت: یک اجلاسیه مرکزی در استان تشکیل خواهد شد و هر شهرستانی که بالای هزار شهید داشته باشد می‌تواند به طور مستقل کنگره برگزار کند.

کد خبر 747507

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود