Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین با اشاره به سهم ۱۶ درصدی بانوان در مشارکت‌های اقتصادی ،گفت : با توجه به فعالیت‌های غیر رسمی بانوان در مشاغل خانگی و همچنین با توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی که تامین اقتصادی خانواده بر عهده همسر است سهم بانوان در مشارکت‌های اقتصادی به درستی ثبت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: از مرکز آمار درخواست شده است که یک پژوهشی برای بازنگری آمار داشته باشند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: برای افزایش مشارکت‌های اقتصادی بانوان، چند سالی است که طرح‌های توان اقتصادی در حال اجراست.

ابتکار افزود: در این طرح‌ها الگوی‌های موفق سرپرست خانوار معرفی می‌شوند و به بانوان نحوه راه اندازی یک کسب و کار و همچنین دریافت تسهیلات، مهارت‌های عمومی و تخصصی آموزش داده می‌شود و آن‌ها به ارزش و بازار متصل خواهند شد.

به گفته او، این طرح در استان قزوین به اجرا در آمده و بسیار موفق بوده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرحی هم برای زنان حاشیه نشین شهر اجرا شده است که در آن مهارت‌های زندگی و کسب و کار آموزش داده می‌شود تا بتوانند با دریافت تسهیلات یک کسب و کار کوچک برای خود و خانواده راه اندازی کنند.

ابتکار افزود: طرحی دیگر هم با همکاری جهاد کشاورزی اجرا شده است که در آن به زنان برای تولید محصولات کشاورزی دارای استاندارد آموزش داده می‌شود.

او با بیان اینکه این طرح به کاهش بقایای سم در محصولات کشاورزی کمک می‌کند، گفت: این طرح در استان قزوین هم اجرا شده است و تا کنون زنان روستایی آموزش دیده توانسته اند برای ۹ محصول گواهی استاندارد دریافت کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در حال حاضر ۴۱ درصد از کارکنان دولت بانوان هستند و سطح تحصیلات آنان از مردان هم بالاتر است.

ابتکار افزود: در سال ۹۲، حدود پنج درصد از مدیران دولت بانوان بود ند که در سال ۹۶ رییس جمهوربخشنامه‌ای را صادر کرد که بر اساس آن مدیران، معاونان وزرا و وزرا مکلف شدند ۳۰ درصد از مدیران خود را از بین زنان شایسته انتخاب کنند.

او اضافه کرد: از سال ۹۲ تا کنون تعداد مدیران زن در کشور از ۲۴ درصد افزایش یافته است که امیدواریم این میزان تا پایان امسال به ۳۰ درصد برسد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: هر سال بانوان برای ارتقاء سطح کار خود با شرکت در دوره‌های مختلف آموزش می‌بیننند.

ابتکار افزود: در حال حاضر ۹۶ زن هم طراز با معاون وزیر، ۱۷ زن به عنوان معاون استاندار، چندین زن در سمت فرماندار و ۴ سفیر زن در کشور فعالیت دارند.

او با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته برای تحکیم خانواده و کاهش طلاق گفت: در این زمینه طرح ملی گفتگوی خانواده با همکاری آموزش و پرورش و انجمن‌های علمی از سه سال پیش آغاز شده که در آن به مهارت ارتباطی خانواده توجه شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در این طرح سعی شده است تا دو نسل در یک خانواده به درک و مفاهیمی از ارتباط درست با یکدیگر برسند.

ابتکار افزود: برای بهبود وضعیت زنان و عدالت جنسیتی و ارتقای خانواده نیاز به هم افزایی دستگاه‌ها است و لازمه ایجاد این هماهنگی داشتن یک برنامه منسجم و یک پارچه بسیار مهم است.

او اضافه کرد: سند ارتقای زنان و خانواده هدفش ایجاد این هماهنگی است که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان این سند پارسال به تصویب رسید و اجرا شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: امروز ۹ دستگاه در این زمینه گزارش کار دادند.

ابتکار با تاکید بر برنامه ریزی برای ایجاد افقی روشن برای تشکیل خانواده و فرزند آوری افزود: کم شدن مدت دریافت وام ازدواج برای جوانان و طرح ملی مسکن از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

او اضافه کرد: همچنین در بودجه سال ۱۴۰۰ پیشنهاد شده که برای آوردن فرزند سوم ودیعه مسکن در نظر گرفته شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: مشکل کاهش فرزندآوری فقط مختص جمهوری اسلامی ایران نیست و همه جوامع با آن درگیر هستند که تنها راه مقبله با آن ترسیم آینده‌ای روشن برای جوانان است.

 

ابتکار با اشاره به عدالت جنسیتی افزود: شاخص‌های عدالت جنسیتی با برسی‌ها و پژوهش‌هایی که انجام شده بود اسفندماه سال ۹۶ با حضور رییس جمهور در ستاد ملی زن و خانواده تصویب شد و این ستاد ماموریت پیدا کرد که شاخص‌های آن را با جزئیات بیشتر تعریف کند.

او اضافه کرد: در حال حاضر این شاخص‌ها مبنایی برای اقدامات دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه این شاخص‌ها دارای ۸ فصل است، گفت: آموزش بهداشت، اقتصاد، ورزش، امنیت و خانواده از جمله آنهاست.

ابتکار با اشاره به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده گفت: این سند یک برنامه اجرایی دارد که در آن مشخص شده که هر دستگاهی برای هر شاخص چه اقداماتی انجام داده است.

او با اشاره به کودکان و دختران بازمانده از تحصیل گفت: این مشکل در برخی از روستا‌های استان وجود دارد، اما اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده که درصد آن رو به کاهش است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: یکی از دست آورد‌های شاخص‌های عدالت جنسیتی ارائه آمار صحیح درباره وضعیت زنان ایرانی و پیشرفت‌ها و دستاورد ها‌ی آنان است.

ابتکار گفت: برای هر شاخص عدالت جنسیتی یک شناسنامه تنظیم شده که قرار است دستگاه‌های اجرایی داده‌های خود را در رابطه به این شاخص‌ها در سامانه رصد و پایش وارد کنند.

به گفته او، با وارد کردن این داده‌ها اطلاعات جامعی از آمار و وضعیت زنان جمع آوری خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به تصویب لایحه حفظ کرامت و امنیت زنان در برابر خشونت در دولت گفت: این لایحه به مجلس برده شده است.

ابتکار افزود: در این لایحه همه ابعاد خشونت خانگی و جامعه پرداخته شده و نقش فرهنگی دستگاه در آن مشخص شده است.

به گفته او، همچنین در این لایحه جرایم و یک صندوق دیده برای زنان خشونت دیده در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاون رئیس جمهور بانوان کشور مشارکت اقتصادی اشتغال زنان معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت مشارکت های اقتصادی عدالت جنسیتی او اضافه وضعیت زنان اجرا شد شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری ۸۰ درصدی خبرنگاران زن در افغانستان

بخش زنان سازمان ملل در افغانستان امروز در شبکه ایکس نوشته است: «در روز جهانی آزادی مطبوعات و هر روز، ما به حمایت از طرح‌های رسانه‌ای و زنان روزنامه‌نگار که برای پیشبرد حقوق زنان تلاش می‌کنند، ادامه می‌دهیم.»

بخش زنان سازمان ملل در روز جهانی آزادی مطبوعات گفته است که ۸۰ درصد از زنان خبرنگار در افغانستان به دلیل محدودیت‌ها مجبور شده‌اند از کار دست بکشند.

این درحالیست که مرکز خبرنگاران افغانستان هم‌چنین اعلام کرده است در یک سال اخیر ۱۳۶ رویداد نقض آزادی رسانه‌ها و خبرنگاران را ثبت کرده که شامل ۷۳ مورد تهدید و ۶۴ مورد بازداشت خبرنگاران‌ می‌شود.

قابل ذکر است که امروز ۱۴ ثور مصادف با روز جهانی آزادی مطبوعات است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیکاری ۸۰ درصدی خبرنگاران زن در افغانستان
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان