Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر صبوحی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا در سمیرم به طور چشمگیری رو به افزایش بود که با ورود تیم پایگاه سلامت شهید سلیمانی و غربال‌گری و نظارت و بازرسی اماکن تعداد مبتلایان کاهش یافت و مراجعین جهت تست کمتر شد که همکاری مردم نیز در این زمینه تأثیر به سزایی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم با اشاره به مشکلات شبکه بهداشت و درمان شهرستان و کمبود بودجه عمرانی و توقف پروژه های مربوطه افزود: با کمبود پزشک عمومی روبرو هستیم و حضورشان در شهرستان ضروری است؛ متأسفانه دانشجویان با سهمیه شهرستان وارد دانشگاه می شوند ولی به تعهدشان عمل نمی‌کنند و این یکی از مشکلات کمبود پزشک در شهرستان است که علاوه بر آن با کمبود نیرو نیز مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات بهداشت محیط در زمینه وجود سگ‌های ولگرد است که برگزاری کمیته آن با شهرداری است و تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.‏

صبوحی با اشاره به دستورالعمل جدید  مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد: در دستورالعمل جدید که اوایل شیوع بیماری نیز اجرا می شد؛ با مثبت شدن جواب تست ‏افراد یک  اکیپ جهت آموزش به درب منازل اعزام می‌شد و افراد مرتبط با شخص بیمار را نیز جهت تست ‏معرفی می‌کردند که مدتی فقط به صورت تلفنی آموزش داده می‌شد، اما طبق دستورالعمل جدید دوباره اعزام درب ‏منازل داریم.

راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان سیدالشهدا  خیلی از مشکلات و اعزام‌ها را کم کرد ‏

حسین شفیعی در ادامه بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: بیمارستان 16 نفر پزشک متخصص و 11 بخش درمانی و پاراکلینیک دارد که مجموعا  از بین متخصصان،  متخصص چشم، گوش، حلق و بینی و پوست را نداریم و با توجه به اینکه به تخصص‌های دیگر هم نیاز است اما این سه تخصص بیشتر نیاز است و در حال حاضر بیمارستان فاقد این سه تخصص است.

 ‏رئیس بیمارستان سیدالشهدا شهرستان سمیرم گفت: اتاق عمل بیمارستان دو اتاق بیشتر نیست و نیاز به گسترش دو اتاق دیگر و یک سری امکانات اتاق عمل مثل دستگاه سی آرم  که برای انجام رادیوگرافی حین جراحی نیاز است و موجود نیست دارد؛ همچنین در زمینه کمبود نیرو انسانی در رشته پرستاری، رادیولوژی و اتاق عمل بیشترین نیاز را داریم که در حال حاضر با نیرو طرحی تأمین می شود و نیاز به استخدام نیرو داریم.  

وی با اشاره به  اینکه بیمارستان سیدالشهدا تنها بیمارستان مرجع شهرستان حساب می‌شود و  از کل شهرستان و بعضا استان همجوار نیز به این ‏بیمارستان مراجعه می‌شود، بیان کرد: ‏در حال حاضر پزشکان متخصص ارتوپدی، پاتولوژی، جراح عمومی، رادیولوژی، روانپزشکی و نورولوژی که هر ‏کدام یک نفر و تخصص‌های داخلی، بیهوشی، زنان، قلب و اطفال هر کدام دو نفر فعالیت دارند.

شفیعی اظهار داشت: با راه‌اندازی سیتی‌اسکن بیمارستان خیلی از مشکلات و اعزام های ما کم شد که  از امکانات خوبی است ‏که ما داریم و از دیگر مشکلات فضای فیزیکی درمانگاه تخصصی است که با راه‌اندازی درمانگاه کلینیک بیمارستان ‏که تقریبا حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته امیدواریم تا فضای فیزیکی در مانگاه را تأمین کنیم و در آینده با  افزایش تخت و اضافه کردن یک بخش به مجموعه ‏ خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم چهار راه مواصلاتی چهار استان و منطقه نمونه گردشگری با توجه به افزایش جمعیت در شش ماهه اول سال و حضور عشایر و گردشگر بیمارستان دارای کمبودهایی است که نیار به امکانات بیشتری جهت ارائه خدمات به همشهریان دارد .

انتهای پیام /۶۳۱۱۱/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان سمیرم کمبود نیرو اعزام بیمار شهرستان سمیرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  خیر نیکو کار عیسی اکرامی برای احسان مرحوم رضا قهرمانی داماد این خانواده ، یک دستگاه سروفیوژ برای  استفاده در آزمایشگاه ، یک دستگاه فتوتراپی جهت استفاده در بخش نوزادان و یک دستگاه تورنیکت جهت استفاده در اتاق عمل بیمارستان  مهر امام علی تکاب به این بیمارستان اهدا کرد.

 برای تهیه تجهیزات اهدایی این خیر تکابی  یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه  شده است.

 

دیگر خبرها

  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب
  • (ویدیو) معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان
  • تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان + فیلم
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • مشکلات کاشان شهر به شهر و روستا به روستا احصاء می‌شود
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • نمایی دل انگیز از دریاچه سد سمیرم در قاب دوربین شهروند خبرنگار
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی