Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:26:06 GMT

۶۳ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۸۹۶۰

۶۳ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی آزاد شدند

به گزارش ایرنا گام سوم رزمایش کمک مومنانه با محوریت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد پنجشنبه شب با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی در این آیین گفت: ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد به تعداد سال‌های عمر پر برکت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با همت مسوولان، مردم و خیرین آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: مجموع بدهی این ۶۳ زندانی بیش از ۹ میلیارد تومان بوده که هشت میلیارد و ۶۸۸ میلیون تومان از بدهی این زندانیان را شاکیان گذشت کردند و ۴۹۸ میلیون تومان توسط نهادها، خیرین و مردم استان جمع‌آوری شد.

وی عنوان کرد: ۱۳۷ میلیون تومان هم رد مال به شاکیان بوده که ۹۳ میلیون تومان گذشت شاکی است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ بسته کمک معیشتی هر بسته به ارزش ۵۰۰ هزار تومان و ارزش مجموع بسته‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط مسوولان، مردم و خیرین جمع آوری شده که از امشب بین خانواده‌های نیازمند زندانیان استان توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با همت ستاد دیه خراسان جنوبی از زندان‌ها آزاد شدند و با اضافه شدن ۶۳ زندانی امشب، تعداد آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان به ۱۶۳ نفر افزایش یافت.

وی گفت: این کمک‌ها در شرایطی انجام می‌شود که مردم ما از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی ندارند و یاد سردار دل‌ها را در این شرایط با آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جاودانه کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: در مرحله دوم از گام سوم نهضت کمک مومنانه در استان ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده و بین نیازمندان در حال توزیع است.

سردار علی قاسمی افزود: این مرحله از گام سوم نهضت کمک مومنانه از ابتدای دی آغاز شد و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت کمیته‌های هفت گانه نهضت کمک مومنانه از ابتدای سال جاری گفت: از آغاز نهضت کمک مومنانه تا امروز همدلی، احسان و خدمتگزاری به مردم در خراسان جنوبی به اوج و کمال خود رسیده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: از یک ماه گذشته تغییراتی در ستاد نهضت کمک مومنانه استان ایجاد و کمیته‌هایی از جمله کمیته آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل شد که تلاش‌های زیادی درخصوص اخذ رضایت از شاکیان صورت گرفته و کار بسیار معنوی و ارزشمندی است و خانواده‌های زیادی از نگرانی نجات یافتند.

دبیر نهضت کمک مومنانه در خراسان جنوبی گفت: در مرحله دوم گام سوم نهضت کمک مومنانه در استان ۲۶ هزار و ۱۵۹ بسته غذایی جمع‌آوری شده که بخشی توزیع شده و بخشی در حال توزیع است.

وی توزیع هزار و ۴۳۳ کفش و لباس، ۲۸۷ کارت هدیه، ۲ هزار و ۶۲۸ لوازم زندگی، ۲۳ هزار و ۲۹۴ غذای گرم، ۲ هزار و ۷۳۴ کیلوگرم گوشت، ۳۱ هزار و ۵۵ بسته بهداشتی، ۲ هزار و ۵۴۵ مورد توزیع دارو و تجهیزات پزشکی، ۱۹۰ سری جهیزیه، ۲۶۱ مورد تسهیلات اشتغالزایی، ۲۷۰ مورد بازسازی واحد مسکونی، ۵۴۰ سری تبلت، ارائه ۲۶ هزار و ۵۳۰ ساعت آموزشی و توزیع ۴ هزار و ۹۷۳ بسته لوازم‌التحریر را از اقدامات کمیته‌های هفت گانه نهضت کمک مومنانه در دی ماه جاری ذکر کرد.

سردار قاسمی افزود: بنیانگذار نهضت کمک مومنانه پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) بودند که باید الگوی همه انسان‌ها باشد.

وی با گرامیداشت ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب حاج قاسم مکتب خدمت‌رسانی، انفاق و کمک به تمام انسان‌ها است و توجه به حل مشکلات مردم، دفاع از مظلومان و کمک به آوارگان جنگی و امید بخشی به جوانان سرلوحه این شهید بزرگوار بود.

۶۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان خراسان جنوبی در حاشیه این آیین آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

رزمایش کمک‌های مومنانه از نیمه شعبان امسال با رهنمود مقام معظم رهبری همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی کلید خورد که در ۲ گام نخست رزمایش کمک مومنانه ۱۰۹ میلیارد تومان کمک مومنانه و معیشتی و ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تهیه شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

برچسب‌ها انجمن حمایت از خانواده زندانیان دادگستری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انجمن حمایت از خانواده زندانیان دادگستری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجمن حمایت از خانواده زندانیان دادگستری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی قاسم سلیمانی اخبار کنکور نهضت کمک مومنانه خراسان جنوبی زندانیان جرایم میلیون تومان جمع آوری شد ۶۳ زندانی آزاد شدند ۲ هزار گام سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد


مهدی چراغ کارشناس حقوقی قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تصویری که از زندان ها در فلیم های سینمایی ارائه می شود گفت: متاسفانه بینندگان فیلم های سینمایی تصویر درستی از مسائل حقوقی در آثار نمی بینند و معمولا در پایان فیلم معمایی و جنایی با یک حس بد و ناامید کننده نسبت به دستگاه قضایی مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از رسانه به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد، افزود: روایت درست در سینما می تواند موجب کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی شود. سینما می تواند همانند یک مدرسه امور حقوقی را به مردم آموزش دهد.

چراغ اظهار داشت: بیشتر فیلم های سینمایی که در دهه نود تولید شده اند روی جرائم عمد تاکید داشتند و یا در این فیلم ها، زندان محل قاچاق مواد مخدر و حتی محل جرائم سازمان یافته دیگری بوده است. متاسفانه هیچ یک از آثار جنبه آموزشی زندان ها را نشان نداده اند. در صورتی که سینما می تواند تصویر واقعی از بازپروری زندانیان را نشان دهد.

وی افزود: ستاد دیه و یا سازمان زندان ها در اکثر مناسبت ها برای زندانیان مالی قدم های بزرگ برمی دارند اما خیلی کم دیده شده که داستان این کمک ها در فیلم های سینمایی روایت شود. در حالی که این روایت ها می تواند دیدگاه مردم را به زندانیان تغییر دهد و آنها را به مشارکت در آزادسازی زندانی های غیرعمد تشویق کند.

این کارشناس حقوقی، آشنایی نویسنده و کارگردان با مسائل حقوقی را یکی از شرایط اصلی ساخت فیلم درباره پرونده های حقوقی دانست و گفت: عدم آگاهی فیلمسازان از مسائل حقوقی باعث می شود که هیچ کدام از آثار، پرداخت درستی به کانون اصلاح و تربیت نوجوانان و همچنین کارگاه های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان ها نداشته باشند. باید کارشناسان حقوقی و فیلمسازان با مشارکت یکدیگر برای ساخت فیلم های واقعی از پرونده های حقوقی قدم بردارند. 

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد