Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده نجف آباد در مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان برای ارتقا جایگاه پارلمان خبر داد. - اخبار سیاسی -

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تدوین طرحی برای ارتقا جایگاه قوه مقننه از سوی نمایندگان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر 43 شورای عالی در کشور وجود دارد و هر کدام از این شوراها به نوعی در امر قانونگذاری دخالت دارند باید این موضوع ساماندهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی ادامه داد: اخیراً نیز ستاد مقابله با کرونا تشکیل شده که برخی از  قوانین مصوب مجلس به دلیل تشکیل این ستاد اجرایی نمی‌شود و از سوی دیگر جلسات سران قوا برگزار می‌شود که در این جلسات قانون وضع می‌شود و با این شرایط مجلس در راس امور قرار ندارد.

نماینده نجف آباد در مجلس با بیان اینکه با وجود این شوراها و دستگاه‌های که در امر قانونگذاری دخالت دارند نمایندگان طرحی را تدوین کردند تا این موضوع را ساماندهی کنند، افزود: در این طرح ذکر شده است که به جزء شورای عالی امنیت‌ملی تمامی شوراهای عالی مکلف هستند تا  مصوباتشان را  به مجلس ارجاع دهند و اگر قانون‌گذاری جدید نبود تائید شود.

ابوترابی تصریح کرد:در این طرح پیشنهاد شده شوراهای عالی که اذن رهبری را نیز دارند پس از اخذ اذن رهبری مکلف شوند مصوبات خود را به مجلس ارائه کنند تا بررسی شوند.

وی اظهارداشت: این طرح به هیئت رئیسه پارلمان تقدیم شده است و برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شده تا بررسی‌های لازم بر روی آن انجام گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور

 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،  حاضرین در جلسه هم اندیشی مسئولین فنی بهداشتی شرکت‌ها، کارخانجات و مراکز عرضه مواد پروتئینی با رئیس شبکه دامپزشکی و کارشناسان اداره کل خواستار ارتقاء جایگاه حقوقی، مالی و اداری مسئولین فنی بهداشتی شدند.

در این جلسه که با حضور بیش از ۳۰ نفر از مسئولین فنی بهداشتی در محل شبکه دامپزشکی برگزار شد دکتر سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: مسئولین فنی بهداشتی بازوی توانمند بخش دولتی در تحقق سلامت و امنیت غذایی در سطح جامعه می‌باشند و بایستی جایگاه آنها از هر نظر ارتقاء یابد.

سپس دکتر رضا افشاریان کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در ارتباط با تعهد، حضور بموقع مسئولین در سر کار، گزارش دهی مستمر و نمونه برداری بصورت ادواری و غیر ادواری مطالبی ارائه کرد.

در ادامه مسئولین فنی بهداشتی حاضر در جلسه نقطه نظرات خود در ارتباط با افزایش تعرفه‌های حقوقی، بیمه، مالیات وسختی شرایط کار  را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است