Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر معظم انقلاب فرمودند: وقتی دشمن به تعهدات خود عمل نمی‌کند دلیلی ندارد ما به همه تعهدات خود در برجام عمل کنیم. اگر چنانچه آنان به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات خود برمی‌گردیم و بنده این را از اول گفته‌ام.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (جمعه) به مناسبت چهل و سومین سالگرد قیام ۱۹ دی مردم قم علیه رژیم ستمشاهی در سال ۱۳۵۶، در یک سخنرانی زنده و تلویزیونی با مردم سخن می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنرانی رهبر انقلاب هم اکنون از سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی و همچنین از شبکه یک و خبر تلویزیون و رادیو ایران در حال پخش است.

گزیده سخنان رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

- از مردم عزیز کشورمان سپاسگزارم که حرکت عظیم و حماسه‌گونه‌ای در سالروز شهادت سردار شهیدمان سلیمانی پدید آوردند. این حرکت عظیم مردمی با هیچ دستور و بخشنامه‌ای قابل انجام نبود و این از جنبه خودجوش مردمی شکل گرفت.

- لازم می‌دانم یاد شهدای جان‌باخته در تشییع کرمان و حادثه بسیار تلخ و ناگوار هواپیما در تهران را گرامی بدارم که حقیقتاً حادثه تلخ و ناگواری بود و مسئولان را داغدار کرد. امیدوارم هم شهدای کرمان و هم تهران در جوار رحمت الهی باشند و خداوند به خانواده‌های آنان صبر دهد. البته در این زمینه به مسئولان هم نکاتی تاکید شده که به عنوان وظیفه باید عملی شود.

- درباره قیام ۱۹ دی باید دو مطلب مطرح شود؛ یکی اینکه لازم است از یاد ۱۹ دی و این حادثه حراست و نگهبانی کنیم و یکی هم این است که باید از محتوا و مضمون آن حراست و نگهبانی داشته باشیم.

- اینکه از خود آن حماسه باید حراست کنیم به این دلیل است که این حادثه از نقاط اوج ملت ایران است. این نقاط اوج برای هر ملتی باید زنده نگه داشته شود چون هم به آیندگان روحیه می‌دهد و هم مایه افتخار و عزت ملی است.

- نگهبانی از محتوای این حادثه به این دلیل است که راویان خائن و تحلیل‌گران مغرض سعی می‌کنند محتوای این حوادث را به نفع مقصود خود و قدرت‌های مغرض قبضه کند.

- امروز یکی از کارهای مهم دستگاه‌های جاسوسی همین است که حوادث ملت‌ها را رصد می‌کنند و با قلم اشخاص مشهور و معروف و با ابزارهای تطمیع خود و از زبان آن گویندگان، حوادث را به نفع خود تغییر می‌دهند.

- کتابی درباره تسلط دستگاه جاسوسی آمریکا به مطبوعات بزرگ دنیا و نویسندگان معروف را اخیراً می‌خواندم که نویسنده‌ای آمریکایی نوشته است و از اقدامات سازمان سیا در زمینه تسلط بر مطبوعات و قلم نویسندگان سخن می‌گوید و حتی از یکی از بزرگترین نشریات فرانسوی هم نام می‌برد که تحت تسلط سیا کار می‌کرد. مراقب باشیم که این اتفاق برای حوادثی همچون ۱۹ دی رخ ندهد که دشمنان آن را تغییر محتوا دهند.

- حرکت مردم قم اساسأ یک حرکت دینی بود. رهبر آن حرکت یک روحانی برجسته و یک مرجع تقلید بود که اقداماتش را بر اساس مبانی دینی پیش می‌برد.

- یک هفته قبل از قیام مردم قم رئیس جمهوری آمریکا که آن‌وقت کارتر بود، حمایت و پشتیبانی صددرصد خود از رژیم پهلوی و محمدرضا اعلام کرد.

- حرکت قم یک حرکت ضدآمریکایی و ضداستکباری بود که به خاطر منافع خود از رژیم دیکتاتور، فاسد و ضددین پهلوی حمایت می‌کردند. پس این قیام هم جنبه دینی و هم ضدآمریکایی داشت. - قیام ۱۹ دی اولین ضربه پتک ابراهیمی بر بت بزرگ آمریکا بود.

- وضع و حال بت بزرگ را امروز می‌بینید. این انتخاباتشان است، این دموکراسی‌شان است، این حقوق بشرشان است که هر روز یک سیاه‌پوست را بدون دلیل می‌کشند و قاتل هم پیدا نمی‌شود. این هم ارزش‌هایشان است که در دنیا مسخره شده است و این هم از اقتصادشان است که میلیون‌ها نفر گرسنه و بیکار را به همراه دارد. حال با این اوضاع اما برخی هنوز قبله‌شان آمریکاست.

- عده‌ای خیال می‌کنند اگر با آمریکا توافق کردیم و مذاکره کردیم، کشور یک بهشت برین می‌شود. نه چنین نیست. نگاهی به وضع کشور در دوران رژیم پهلوی بکنید. نگاهی بکنید به وضعیت کشورهای منطقه که نام نمی‌برم اما خود می‌دانید، و ببینید آنان که مدام قربان صدقه آمریکا می‌روند چه وضعی دارند.

-آمریکا نفع خود را و منافعش را در بی‌ثباتی منطقه می‌بیند، مگر آنکه خود را مسلط بر منطقه ببیند. تا قبل از آن اما نفع خود را در بی‌ثباتی منطقه می‌بییند و این را خودشان هم می‌گویند.

- ما در منطقه برخلاف حرف آن یاوه‌گوی آمریکایی عامل بی‌ثباتی نیستیم، ما مقابل بی‌ثبات‌سازی آمریکا ایستاده‌ایم.

- در سال ۸۸ آمریکا می‌خواست ایران را بی‌ثبات سازد، همان اتفاقی که برای آنان در سال ۹۹ برای خودشان رخ داد و خدای متعال همان وضعیتی را که برای ایران می‌خواستند تا جنگ داخلی راه بیندازند، برای خودشان پیش آورد.

- ما مواضع‌مان در مقابل آمریکا ناشی از این هدف بزرگ ماست که یک تمدن عظیم اسلامی را ایجاد کنیم که شاید به نسل فعلی نرسد اما هدفی است که نسل‌های بعدی به آن خواهد رسید.

- در مورد تحریم‌ها؛ جبهه غرب و دشمنان ما موظفند این حرکت خباث‌آمیز را خاتمه دهند و فوراً متوقف کنند. باید همه تحریم‌ها رفع شود که یک حرکت خائنانه و در ضدیت با مردم ایران است نه صرفاً مسئولان کشور.

- آنان باید تحریم‌ها را بردارند، ولی بر فرض که برندارند، هرچند که اساساً تحریم‌ها در حال بی‌اثر شدن هم هست، ولی ما هم باید اقتصاد کشور را طوری برنامه‌ریزی کنیم که با رفتن و آمدن تحریم و بازیگری‌های دشمن دچار مشکل نشویم.

- در مورد حضور در منطقه؛ نظام جمهوری اسلامی موظف است طوری رفتار کند که دوستان و هوادارانش در منطقه تقویت شوند. این وظیفه ماست. نباید اجازه دهیم هواداران و دوستداران ما تضعیف شوند. این حضور ما در منطقه ثبات‌آفرین است. این حضور قطعی است و باید وجود داشته باشد.

- در مورد قدرت دفاعی؛ نظام اسلامی حق ندارد کشور را اینگونه نگه دارد که یک انسان بی‌عرضه‌ای مثل صدام حسین بیاید و تهران را بمباران کند و ما نتوانیم کاری کنیم چون امکانات نداشتیم.

- وقتی موشک جمهوری اسلامی می‌تواند پهپاد سرنگون کند و می‌تواند پایگاه عین‌الاسد را آنگونه هدف قرار دهد، آن وقت دشمن هم در محاسبات خود توان دفاعی ما را در نظر می‌گیرد.

- در مورد مسئله برجام و تعهدات جمهوری اسلامی؛ نکته اول این است که بحث از برگشت آمریکا به برجام است. ما هیچ عجله‌ای نداریم آمریکا به برجام برگردد. آنچه ما بر آن تاکید داریم برداشته شدن تحریم‌هاست که حقی ضایع‌شده از ملت ایران است.

- اگر تحریم‌ها برداشته شود، آن‌وقت برگشت آمریکا به برجام معنا دارد اما اگر این رخ نداد، حتی برگشت آمریکا به برجام ممکن است به ضرر ما باشد. البته ما به دولت و مجلس هم گفته‌ایم که در این زمینه مراقبت کافی داشته باشند.

- نکته دوم این است که تصمیم مجلس و دولت در زمینه برجام یک تصمیم درست و منطقی است. وقتی دشمن به تعهدات خود عمل نمی‌کند دلیلی ندارد ما به همه تعهدات خود در برجام عمل کنیم. اگر چنانچه آنان به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات خود برمی‌گردیم و بنده این را از اول گفته‌ام.

- در مورد توصیه‌ام به دولت جوان انقلابی و استفاده از نیروهای مجرب که برخی می‌گویند این دو باهم قابل جمع نیست باید بگویم که کاملاً قبل جمع است. من همیشه از نیروی جوان کشور و ابتکارات و خلاقیت‌های آنان استقبال کرده‌ام. باید از نشاط و روحیه کاری و انگیزه آنان حداکثر استفاده را کشور انجام دهد. آنان فرزندان ما و کشور هستند اما اینکه می‌گوئیم باید از آنان در مدیریت کشور استفاده شود معنایش این نیست که کادر مجرب کشور کاملاً کنار گذشته شوند. هرکسی به فراخور اقتضائات در مدیریت قرار می‌گیرد.

خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 467169

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری رهبر انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای سالگرد قیام مردم قم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آمریکا به برجام تعهدات خود تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در دیدار با جمعی از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان با بیان اینکه کارگران بازوان حرکت هر جامعه هستند که به سوی رشد و شکوفایی حرکت می‌کنند گفت: بی شک تمام پیشرفت‌های کشور و جامعه کارگری در مسیر زندگی، نشات گرفته از رشد پویایی فکر و اندیشه ورزی بوده و آن جامعه‌ای موفق است که با تفکر تکامل یافته جلو می‌رود و هر جامعه‌ای ای که از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بهتراستفاده کند توسعه و پیشرفت رونق دو چندان پیدا می‌کند.

امام جمعه تبریز افزود: در دین اسلام، برای نیروی کار در حوزه منابع انسانی و نیروی فعال جامعه، برنامه‌ها و دستورات ارزشمندی آمده است که هر کدام چراغ راه مدیریت کلان جامعه برای رسیدن به نظام اسلامی است و در همین خصوص کارگران از اهمیت و جایگاه ارزشمندی برخوردار بوده و برای این قشر توصیه‌های فراوانی شده است.

وی رویکرد‌های اقتصادی که برای نامگذاری سال‌های گذشته توسط مقام معظم رهبری تعیین شده را نشان ازاهمیت و موقعیت کارگران بعنوان ستون‌های اقتصادی کشور حائز اهمیت دانست و گفت: باید با تاسی به سیره پیامبر اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام مسیر درست ترسیم شود.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب همواره دغدغه معیشت کارگران دارند و برای رفع این مشکلات بیانات مبسوطی باارایه راهکار‌های عملی ارائه کرده اند گفت: باید مسئولین امر به این دغدغه‌ها توجه کنند و بدانند توجه به تورم ومعیشت کارگران و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، به همت همین کارگران است.

امام جمعه تبریز ضمن اشاره به اینکه دولت و مجلس باید برای بهبود کسب و کار تلاش مضاعف کنند و از کارگر دقیق حمایت کنند اظهار داشت:برای این منظور تنها شعار کافی نیست بلکه نیازمند حمایت عملی هستیم و در این راستا تامین امنیت شغلی کارگر، توجه به معیشت کارگر، تامین مسکن و ساماندهی قرارداد‌های کار از مهمترین دغدغه‌های این بخش باشد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» شعار امسال هفته کار و کارگر است و رهبر معظم انقلاب توجه به محیط و بهداشت و سایر مسایل کارگر را از مهمترین بخش‌های رشداقتصادی کشور دانستند.

فتحی افزود: به لطف خدا شاهد آرمش صنعتی در استان هستیم که مایه ارزش افزوده و امنیت شغلی در کشوراست و علیرغم تلاش معاندین و دشمنان در ایجاد اختلال در صنعت، کارگران ما مانع این تلاش‌ها شدند و باز همدشمنان را مایوس کردند.

در پایان مراسم از کارگران نمونه و شاخص استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا
  • کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور
  • آل اسحاق : شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان + ویدئو | همه انفرادی در منزلشان برمی‌خیزند و فلسطین‌ها را تشویق می‌کنند
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • الحوثی: وحشی‌گریِ آمریکا در حمایت از اسرائیل به حدی است که دانشجویان را سرکوب می‌کند
  • سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست