Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@00:18:29 GMT

ولخرجی مالک ‌سیتی برای حفظ قدیمی‌ترین جام حذفی

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۰۶۵۹

ولخرجی مالک ‌سیتی برای حفظ قدیمی‌ترین جام حذفی

مالک باشگاه منچسترسیتی با پرداخت 750 هزار پوند، قدیمی‌ترین جام FA Cup که در سال 1904 توسط ‌سیتی فتح شده بود را خریداری کرد.

به گزارش "ورزش سه"، جام نقره‌ای تاریخی که اولین جامی بود که باشگاه سیتی در سال 1904 به دست آورد، توسط مالک باشگاه منچسترسیتی به مبلغ 750 هزار پوند خریداری شد.

 

 

 

جامی که در رقابت‌های جام اتحادیه فوتبال (جام حذفی) یا FA Cup از سال 1896 تا 1910 استفاده می شد، قبلاً در موزه ملی فوتبال نگهداری می شد اما توسط دیوید گلد، مالک آن که یکی از مالکان وستهام نیز هست، برای فروش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جام به عنوان قطعه‌ای مهم و تاریخی شناخته می‌شود و نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه ممکن است توسط خریداران از انگلیس خارج شود نیز وجود داشت.

مدیران شهر منچستر می‌گویند وقتی شیخ منصور، مالک منچسترسیتی، راجع به فروش این جام خبردار شد، تصمیم گرفت که پا پیش گذاشته و با خرید این جام تاریخی مطمئن شود که این جام تا همیشه در شهر منچستر باقی خواهند ماند.

این جام نقره‌ای که پیش از جام فعلی که امروزه به برندگان FA Cup داده می‌شود، استفاده می‌شد، قدیمی‌ترین جامی است که از حوادث جان به در برده و دسترس است. جام اصلی که در FA Cup استفاده می‌شد در سال 1895 دزدیده شد و هرگز پیدا نشد.

 

 

 

از این جام به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین یادمان‌های جهان فوتبال نام می‌برند.

سیتی 116 سال پیش، پس از شکست تیم بولتون واندررز با یک گل، برنده این جام شد. آنها اولین باشگاه رسمی شهر منچستر بودند که توانستند در یکی از تورنمنت‌های بزرگ قهرمان شوند و این پیروزی توسط تاریخدانان محلی به عنوان جرقه علاقه زیاد مردم این شهر به فوتبال نام برده شده است و از آن تاریخ منچستر به عنوان یکی از فوتبال دوست ترین شهرهای انگلستان شناخته می‌شود.

گفته می‌شود هزاران نفر از هواداران برای تماشای آن بازی به لندن سفر کردند و پس از آن یک رژه پیروزی در منچستر برگزار شد و گزارش های مطبوعاتی آن زمان ادعا کرد که جمعیتی پنج برابر آنچه در هفته قبل به استفبال ولیعهد رفته بود، در این رژه پیروزی شرکت کردند.

مالک سیتی قصد دارد این جام را به موزه فوتبال قرض بدهد تا با باز شدن موزه‌ها، هواداران بتوانند از این جام دیدن کنند.

منچستر سیتی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: منچستر سیتی قدیمی ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیزاده: گل‌گهر هم مدعی قهرمانی در جام حذفی است

همشهری آنلاین - گل‌گهر سیرجان بعد از تساوی عجیب مقابل استقلال خوزستان، توانست فجر سپاسی را در جام‌حذفی شکست دهد و حالا خودش را برای بازی با مس رفسنجان در دربی استان کرمان آماده می‌کند. علیرضا علیزاده هافبک گل‌گهر در گفت‌وگو با همشهری آنلاین، در خصوص برد تیمش مقابل فجر سپاسی می‌گوید: «فجر جزو تیم‌های خوب لیگ دسته اول است که برای لیگ برتری شدن تلاش می‌کند، آنها واقعا تیم خوبی هستند ولی ما فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتیم و با شکست دادن این تیم راهی مرحله بعد شدیم. ما ۲روز قبل از این بازی به شیراز رفتیم، شیراز واقعا شهر فوق‌العاده‌ای است و امیدوارم دوباره فجر را در لیگ برتر ببینیم.»

علیزاده در مورد اینکه آیا گل‌گهر در جام حذفی دنبال قهرمانی است، توضیح می‌دهد: «ما هم اندازه خودمان شانس داریم و قطعا خودمان را مدعی می‌دانیم. جام حذفی جام شگفتی‌ها است و دیدید که استقلال و پرسپولیس حذف شدند، در این جام نمی‌توان هیچ تیمی را دست کم گرفت. ما هم تلاش می‌کنیم تا به فینال برسیم.»

از هافبک گل‌گهر در مورد بازی با مس رفسنجان سوال می‌کنیم که اینگونه جواب می‌دهد: «مس تیم خوبی است و بعد از آمدن محرم نویدکیا متحول شده است. تیم ما آمار بسیار خوبی مقابل مس دارد و در این ۴سال به آنها نباخته‌ایم و سعی می‌کنیم در این بازی هم به برد برسیم تا جایگاه خودمان را در جدول بهتر کنیم.»

علیزاده در خصوص اینکه کدام تیم در لیگ برتر قهرمان می‌شود، می‌گوید: «پیش‌بینی سخت است چون هر دو مدعی واقعا خوب هستند ولی من شانس قهرمانی استقلال را بیشتر از پرسپولیس می‌دانم.»

کد خبر 848056 برچسب‌ها باشگاه گل گهر سیرجان فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • اولین نظر پپ در مورد سیتی: تیمی با بازیکنان چاق!
  • اولین اظهار نظر پپ در مورد سیتی: تیمی با بازیکنان چاق!
  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
  • جواد نکونام: با مالک جدید باشگاه به آینده امیدواریم
  • علیزاده: گل‌گهر هم مدعی قهرمانی در جام حذفی است
  • مالک جدید، نام باشگاه فوتبال استقلال را عوض کرد
  • هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم
  • سیتی همچنان روی نوار پیروزی
  • منچسترسیتی همچنان در تعقیب آرسنال