Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: فدراسیون فوتبال که در سالهای اخیر پرحاشیه و به نوعی سیاه‌ترین روزهای خود را سپری کرده قرار است اسفندماه سالجاری با شناخت رئیس و هیات رئیسه خود فصل جدیدی از دوران پر تنش خود را آغاز کند.

ثبت نام از نامزدهای حضور در هیات رئیسه و صندلی ریاست فدراسیون فوتبال که از چند روز قبل آغاز شده است، روز شنبه به پایان خواهید رسید و چهره مدعیان نشستن روی یکی از جنجالی‌ترین صندلی‌های ریاست در کشور و همچنین اعضای هیات رئیسه مشخص خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یارکشی برای حضور در این انتخابات از چند وقت قبل آغاز شد و بسیاری از افرادی که با اساسنامه جدید خود را شایسته حضور در این جایگاه می‌دانستند شال و کلاه کردند تا برای حضور در انتخابات ثبت نام کنند.

هر چند فدراسیون فوتبال هم مثل بسیاری از فدراسیون‌های دیگر با ضعف «مدیر» و «رئیس» شایسته و «همه چی تمام» مواجه است اما به هر حال در این کویر بی مدیری ورزش ایران باید به همین داشته‌ها اکتفا کرد.

این را مسئولان ورزش هم به خوبی می‌دانند که در حال حاضر مدیری که بتواند فوتبال را از «سیاه چاله ای» که گرفتارش شده بیرون بیاورد پیدا نمی‌شود اما شاید ترکیبی از نفرات فعلی بتواند به اوضاع بحرانی این فدراسیون سروسامان دهد.

با فروکش کردن تنش‌هایی که پیرامون اصلاح اساسنامه به وجود آمد، یارکشی‌ها برای انتخاب تیمی هماهنگ جهت حضور در انتخابات آغاز شد که نخستین تیم آنها روز پنجشنبه ثبت نام کرد.

حیدر بهاروند سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال به همراه شهاب الدین عزیزی خادم و منصور قنبرزاده و شهره موسوی برای یکی از ترکیب‌های حضور در انتخابات نام نویسی کردند و به نظر می‌رسد سایر افراد روز شنبه را به عنوان رونمایی از خود برای حضور در این انتخابات پرحاشیه انتخاب کردند.

هر چند هنوز به طور رسمی مشخص نیست چه افرادی برای حضور در انتخابات ثبت نام کنند اما علی کریمی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران جزو اولین نفراتی بود که در صفحه شخصی اش اعلام کرد برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال نام نویسی خواهد کرد.

از سوی دیگر برخی گزینه‌هایی هم که در ثبت نام قبلی حضور پیدا کردند همچنان بر حضور خود اصرار دارند و به احتمال فراوان روز شنبه ثبت نام خواهند کرد. حبیب کاشانی و مصطفی آجورلو جزو این گزینه‌ها هستند که به نظر می‌رسد در صورت رسیدن به جمع بندی نهایی این ثبت نام را انجام خواهند داد.

در این میان وزارت ورزش تلاش کرده است گزینه‌ای را منتسب به خود روانه این انتخابات کند که در همین راستا مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی این وزارتخانه نشست‌هایی را با برخی افراد داشته تا بتواند برای انتخاب بهترین گزینه مشورت‌های لازم را بگیرد.

از کیومرث هاشمی رئیس پیشین کمیته ملی المپیک که سابقه حضور در فدراسیون فوتبال در دوران انتقالی را هم دارد به عنوان یکی از گزینه‌های دیگر حضور در این انتخابات نام برده می‌شود. در این مورد گفته می‌شود مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز در کنار کیومرث هاشمی خواهد بود.

برخی افراد اما برای حضور در هیات رئیسه برنامه ریزی کرده‌اند که تعدادشان زیاد است و باید دید کدام یک می‌توانند خود را به گزینه ریاست نزدیکتر کنند و حمایت او را داشته باشند.

آنچه مسلم است شرایط فدراسیون فوتبال آنقدر بحرانی و سیاه هست که هر فردی مسئولیت ریاست را برعهده بگیرد حداقل باید یک سال روزهای سخت و طاقت فرسایی را پشت سر بگذارد تا بتواند از این سیاه چاله بیرون بیاید و اوضاع فدراسیون را روی روال عادل قرار دهد. بدهی‌های انباشته و شرایط سخت تیم ملی برای صعود به جام جهانی از مهمترین چالش‌های پیش روی فدراسیون فوتبال است.

کد خبر 5116858

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال انتخابات فدراسیون فوتبال مجمع انتخابات حیدر بهاروند لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر والیبال والیبال هندبال تیم فوتبال سپاهان اصفهان تکواندو تیم ملی فوتسال ایران دربی فدراسیون کشتی فوتسال علیرضا دبیر کشتی فرنگی حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال برای حضور هیات رئیسه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی

محمد رئیس زاده، با اشاره به خدمات ارزشمند جامعه مامایی کشور، گفت: زیربنای اصلی توسعه پایدار و اقتدار هر کشور تناسب مستقیم با نیروی جوان مولد دارد و حتماً یکی از مؤلفه‌های تقویت جمعیت سالم مولد، عملکرد جامعه بزرگ ۷۶ هزار نفری مامایی کشور است. از این منظر جامعه مامایی ارزش بالایی دارد و باید برای تحقق آینده کشور بر روی جامعه مامایی سرمایه گذاری‌های کلان در بعد علمی و کارکردی انجام شود. این سرمایه گذاری‌های کلان لازمه توسعه و تعالی و جوانی جمعیت است. اگر ما می‌خواهیم از سیاه چاله جمعیتی بیرون بیاییم و از آن پنجره طلایی جمعیت استفاده کنیم، حتماً باید قدر جامعه مامایی را بدانیم.

وی به آمار قابل توجه در حوزه جمعیت اشاره کرد و افزود: ما در سال‌های ۹۲ تا ۴۰۰ یک شیب وحشتناک رو به نزول جمعیتی داشتیم. در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۲ و ۴ دهم درصد کاهش موالید داشتیم. این کاهش را هنوز داریم اما سرعت شیب کمتر شده است با اقدامات خوبی که در این دولت و با تلاش وزارت بهداشت شده سرعت نزول کمتر شده است.

رئیس زاده ادامه داد: در ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۴ هزار تولد داشتیم. ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۵ هزار و در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۷ هزار. بنابر این کاهش ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳ و ۶ دهم بوده اما کاهش ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ یک و ۶ دهم بود و جلوی سقوط آزاد کاهش موالید گرفته شد.

وی با استناد به آخرین آمار سازمان نظام پزشکی گفت: از ۷۶ هزار جمعیت مامایی کشور تنها ۱۰ درصد آن ها پروانه مطب دارند، یعنی ۷ هزار و ۷۱۲ پروانه فعال مامایی داریم. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تشویق به فرزندآوری، این است که دوران زایمان و بارداری به تجربه خوشایند و مطمئنی تبدیل شود و هرقدر این تجربه شیرین باشد، تکرار آن محتمل‌تر خواهد بود و جمعیت بزرگ جامعه مامایی در ایجاد این تجربه خوشایند نقش مهمی دارند که باید به کار گرفته شوند و این واقعیت‌ها را باید مسئولان کشور بدانند.

رئیس زاده گفت: جشن روز ماما باید یک جشن واقعی افزایش جمعیت سالم و قوی باشد و حتماً ما باید به آینده امیدوار باشیم و موظفیم که به نسل جدید امید و نشاط بدهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • راه بیرون آمدن از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • هوادار جنجالی ۱۰سال محروم شد!
  • حکم فدراسیون در مورد هوادار جنجالی سپاهان!
  • هوادار جنجالی ده سال محروم شد!