Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا سهرابی امروز در نشست خبری که در بنیاد مسکن فارس برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد مسکن سال‌ها است که برای ساخت مسکن روستایی از محل حساب ۱۰۰ امام وام بلاعوض ۸ میلیون تومانی پرداخت می‌کند و در مواردی که فرد متقاضی نیازمند باشد و بنیاد مسکن استان نیز تایید کند این وام تا ۱۵ میلیون تومان هم قابل افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور بیان کرد: با تایید و گزارشی که بنیاد مسکن استان‌ها ارسال می‌کنند کسانی که با ۸ میلیون تومان وام بلاعوض ساخت مسکن آن‌ها جمع نمی‌شود از محل حساب ۱۰۰ امام مبلغ وام آن‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه علاوه بر این، یک سرفصل وام بلاعوض دیگر تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن محرومان داریم، افزود: این وام بلاعوض طی تفاهمی که بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه کشور داشته پرداخت می‌شود و تاکنون تمام وجه آن به صورت نقدی تخصیص یافته است.

سهرابی با بیان اینکه سهمیه کل کشور در این تفاهم‌نامه ساخت حدود ۹۸ هزار واحد مسکن محرومان است که ۳۵۰۰ واحد آن در استان فارس است، عنوان کرد: در یک بازه زمانی ۳ ماهه ۱۵۰۰ واحد از سهمیه فارس به مرحله سقف‌زنی رسیده و تلاش بنیاد مسکن بر این است که این ۳۵۰۰ واحد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد تا بتواند سهمیه جدیدی برای این استان از سازمان برنامه و بودجه دریافت کند.

او با تاکید بر اینکه اولویت ساخت مسکن محرومان با افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: بخش قابل توجهی از محرومین نیز هستند که با وجود بضاعت خیلی پایین و عدم‌تمکن مالی نتوانستند تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار بگیرند و حتی در بازدید از برخی روستا‌های فارس خانه‌هایی را دیدیم که در حد کومه و کپر بودند و تلاش ما بر این است که با گرفتن سهمیه جدید برای فارس بخش زیادی از آن‌ها را پوشش دهیم.

سهرابی با بیان اینکه سهمیه امسال ساخت مسکن محرومان فارس ۳۵۰۰ واحد بوده، اما ۵۰ هزار واحد مسکونی تیپ گلی و فرسوده در این استان وجود دارد، افزود: این ۳۵۰۰ واحد ۱۰۵ میلیارد تومان وام بلاعوض دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: در ۴ سال اخیر ما نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان از محل حساب ۱۰۰ به ساخت مسکن روستایی اختصاص دادیم که استان فارس با وجود اینکه سهمیه مصوب‌اش ۱۳ میلیارد تومان بوده، اما تاکنون ۳۰ میلیارد تومان یعنی ۲.۵ برابر سهمیه مصوب جذب داشته است.

سهرابی با بیان اینکه در حال حاضر برای ساخت مسکن روستایی ۸۰ میلیون وام می‌دهیم که ۳۰ میلیون تومان آن بلاعوض است، گفت: علاوه بر این از محل حساب ۱۰۰، اما هزینه نقشه، نظارت، بیمه واحد‌های مسکونی تحت پوشش پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن فارس ساخت مسکن محرومان وام بلاعوض ساخت مسکن محرومان میلیارد تومان مسکن روستایی میلیون تومان بنیاد مسکن وام بلاعوض ۳۵۰۰ واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان

به گزارش جام جم آنلاین،عطاء اله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدان و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان از طرح نهضت ملی مسکن زاهدان گفت: از ساخت بیش از ۱۸ هزار واحد شهری و روستایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره‌کل با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار نفر خبر داد.

وی همچنین از واگذاری زمین برای ساخت بیش از ۱۴ هزار واحد ویلایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره کل خبر داد و افزود: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در همه شهر‌های این استان بجز زاهدان و چابهار واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی ساخته می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان، گفت: تاکنون بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان پرداخت شده است.
اکبری تاکیدکرد: به منظور تسریع در اجرای این طرح مهم ملی در استان ساخت ۹ طرح روبنایی و ۲۳ طرح آماده سازی در سایت‌های نهضت ملی مسکن شامل چهار واحد آموزشی، دو کلانتری، دو مسجد و یک مرکز درمانی در حال انجام و آماده سازی بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح عملیاتی شده است.
وی تاکید کرد: در مجموع همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل