Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین گفت: میزان شیوع کرونا با وسعت جغرافیایی استان رابطه مستقیم دارد و در استان‌های کوچکی مانند قزوین میزان این شیوع بیشتر است. - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه میزان شیوع و جمعیت فوتی‌های ناشی از کرونا به‌شدت متاثر از گستره جغرافیایی هر منطقه یا استان است، اظهار داشت: میزان شیوع کرونا با وسعت جغرافیایی استان رابطه مستقیم دارد و در استان‌های کوچکی مانند قزوین میزان این شیوع بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بررسی میزان شیوع و فوتی‌های کرونایی در استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که هر چقدر وسعت جغرافیایی یک استان بیشتر و میانگین سنی جمعیت آن پایین‌تر و جوان‌تر باشد، تعداد بیماران کرونایی در آن استان کمتر بوده و سطح شیوع و فوت ناشی از کرونا در چنین استانی ‌پایین‌تر است و به همین دلیل است که استان سیستان و بلوچستان کمترین میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا در کل کشور را داراست.

قزوین؛ هشتمین استان با بیشترین سالمند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: متاسفانه استان قزوین هشتمین استان کشور از نظر جمعیت سالمندان و افراد بالای 65 سال است و به همین دلیل است که میزان فوتی‌های کرونایی در قزوین در پیک دوم شیوع کرونا حتی به 14 نفر هم رسید که امروز خوشبختانه به دلیل اجرای طرح محله‌محور شهید سلیمانی و همچنین طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی این عدد به صفر رسیده است.

پیمان نامدار با اشاره به هدف قرار گرفتن افراد مسن و سالمند استان قزوین در طرح شهید سلیمانی گفت:‌ در این طرح قرنطینه خانگی و تست‌گیری هدفمند از اطرافیان افراد مسن و کهنسال را در دستور کار قرار دادیم تا ضمن تشخیص سریع ابتلا به کرونا در آنها گروه‌های سالمند را از آنها دور کنیم؛ چرا که کرونا برای افراد سالمند به شدت کشنده است.

استان قزوین رتبه پنجم کشور در تست‌گیری سریع کرونا را داردکرونای انگلیسی وارد قزوین نشده استداشتن بیماری زمینه‌ای دومین عامل مهم ابتلا به کرونا در استان قزوین است

وی با اشاره به حاکم شدن وضعیت زرد کرونایی در استان قزوین افزود: با توجه به باز شدن مشاغل گروه‌های 2 و 3 این نگرانی وجود دارد که در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی باز هم شاهد افزایش همه‌گیری کرونا در میان مردم استان باشیم که خوشبختانه با سخت‌گیری بجا و مناسب ستاد و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا این خطر تاکنون کنترل شده است.

وی ادامه داد: با استمرار هدفمند طرح شهید سلیمانی می‌توانیم وضعیت کرونایی استان را از زرد به سفید رسانده و با اتصال این وضعیت به مرحله واکسیناسیون کرونا را از سطح استان ریشه‌کن کنیم.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا استانداری قزوین پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا استانداری قزوین وسعت جغرافیایی استان قزوین شیوع کرونا میزان شیوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود

ایسنا/هرمزگان دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: نمایشگاه سلامت با هدف تقویت نقش خودمراقبتی در سلامت عمومی برگزار می‌شود.

رویا جهانگیری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه‌ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود