Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم رفع اصولی معضل زباله شهرستان با تکیه بر رویکرد جامع و همه جانبه نگر، خواستار تسریع در روند اجرای طرح توسعه کارخانه کود آلی و احداث زباله سوز لاکان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مهندس علی فتح اللهی فرماندار رشت صبح امروز به اتفاق نمایندگان،  شهردار و رئیس شورای شهر رشت از روند اجرای پروژه توسعه کارخانه کود آلی و احداث زباله سوز لاکان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار رشت در حاشیه این بازدید با بیان اینکه حل معضل زباله نیازمند نگاه جامع و همه جانبه به این مهم است، افزود: در جهان امروز، حل مشکلات زیست محیطی و بهداشتی زباله به یکی از دغدغه های اصلی بشریت تبدیل شده است و اثرات نامطلوب زباله در بروز بیماری ها و فرایندهای مختلف زیست محیطی، خودش را نشان می دهد.   مهندس فتح اللهی با تاکیدبر اینکه حل مشکلات زباله رشت نیازمند استفاده از همه ظرفیت ها است و شهرداری به تنهایی قادر به حل آن نخواهد بود، تصریح کرد: به طور یقین اگر همه جزئیات و جوانب موضوع زباله را در نظر نگیریم و مطالعه لازم در خصوص آن انجام نشود، در این زمینه موفق  نخواهیم شد.   وی با اشاره به وجود انواع راهکارهای علمی و تجارب دیگر کشورها در کنترل این بیماری، اظهار داشت: امروز با وجود تکنولوژی روز، روش های مختلفی در جهت حل این معضل وجود دارد که لازم است با بررسی دقیق، از مناسب ترین تکنولوژی استفاده نماییم.   رئیس کارگروه پسماند شهرستان رشت با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نمایندگان و سایر مسئولان کشوری،  گفت: با توجه به اهمیتی که این موضوع برای شهرستان و استان دارد باید همه دستگاه های پای کار بیایند و پیگیری آن به صورت مستمر انجام شود.   شهردار و نمایندگان رشت نیز در این بازدید با تاکید بر لزوم تسریع در روند اجرایی توسعه کارخانه کود آلی و احداث زباله سوز، خواستار تدوین برنامه ای جامع و کامل در راستای رفع معضل زباله در شهر رشت شدند.   گفتنی است کارخانه کود آلی لاکان با ظرفیت تبدیل ۵۰۰ تن زباله در روز به دلیل مشکلات مختلف با ظرفیت ۲۰۰تن زباله در روز مشغول به کار است که قرار است ضمن بازگشت  به ظرفیت اصلی، با توسعه مجدد آن ظرفیت آن به ۱۰۰۰ تن در روز برسد.


 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرماندار رشت کارخانه کود آلی رفع معضل زباله رشت معضل زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علی نژاد فرماندار خوی در جلسه ستاد مسکن تامین شهرستان گفت: برای تسریع در احداث واحد‌های مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در توافق با انبوه ساز مسکن مقرر شد بزودی ساخت بیش از ۱ هزار ۵۰ مسکن بصورت انبوه در کوی ولیعصر خوی آغاز شود 
وی افزود: کار‌های زیر بنایی از جمله گمانه زنی در ۲۵ نقطه آغاز و نقشه‌های احداث آماده شده است 
فرماندار خوی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضان پرداخت می‌شود که این تسهیلات برای تسریع در احداث مسکن ملی در اختیار انبوه ساز قرار می‌گیرد

دیگر خبرها

  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان