Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:13:24 GMT

۳۰ میلیون تن‌ فولاد در کشور تولید می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۲۲۰۰

۳۰ میلیون تن‌ فولاد در کشور تولید می شود

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم‌ حسینی روز جمعه در نشستی با استاندار کرمان و مسوولان شهرستان رفسنجان در مجتمع مس سرچشمه، معادن کشور را یکی از ذخایر مهم و اثرگذار در حوزه توسعه کشور دانست و افزود: عملیات اجرای پروژه های جدید، امروز در مس سرچشمه با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومان آغاز شده و شرکت های مادر با شرکت های صنعتی بزرگ، محور توسعه ای منطقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: باید با اجرای مدل های خوب به سمتی پیش برویم که شرکت‌ های بزرگ در کشور ایجاد شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس ایران از شرکت ‌های مهمی است که می تواند به عنوان محور توسعه استان کرمان و کشور قرار گیرد گفت: در دوران‌ تحریم‌ با حرکت یک جانبه و خیانتی که ترامپ کرد و از برجام‌ خارج شد اگر صنایع مس، پتروشیمی و صنایع غذایی نبودند نمی توانستیم‌ از دوره تحریم‌ عبور کنیم‌ لذا ملت ایران‌ مقاومت کرد.

وی ادامه داد: با مقاومت ملت ایران توانستیم در تولید ۲۹ قلم محصولات صنعتی رشد فوق العاده ای داشته باشیم و در حوزه تولید خودرو هم  به رشد ۲۸ درصدی برسیم.

رزم حسینی افزود: در ۹ ماه گذشته رشد صنعت و معدن کشور به ۵.۴  درصد رسید و برآورد می کنیم تا پایان سال این‌ رقم به ۶ درصد افزایش خواهد یافت و این حرکت صنعتی در کشور استمرار پیدا کند.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: در حوزه تجارت به دلیل شرایط کرونا خساراتی متوجه نه تنها ایران که متوجه دنیا شد و امیدواریم با تولید واکسن کرونا و ریشه کن شدن‌ این‌ ویروس بخش تجارت کشور نجات پیدا کند؛ ضمن اینکه صادرات کالا از ایران در ۹ ماه گذشته افزایش پیدا کرده و تا پایان سال رشد صادراتی افزایش خواهیم‌ داشت.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی مس سرچشمه کرمان علیرضا رزم حسینی رفسنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی مس سرچشمه کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مس سرچشمه کرمان علیرضا رزم حسینی رفسنجان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد

بررسی آمارهای تجارت خارجی نشان می‌دهد شرکت ملی گاز ایران بزرگترین صادرکننده سال قبل بوده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمارهای گمرک ایران در سال گذشته حدد 49 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی  صورت گرفته که 6 میلیارد دلار آن مربوط به صادرات گاز  و شرکت ملی گاز ایران بوده است.

میزان صادرات گاز ایران در سال گذشته  16میلیون تن یا 6 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال 1401 افت محسوسی داشته است. در سال 1401 حدود 26 میلیون تن گاز به ارزش 11 میلیارد دلار صادر شده بود.

به گزارش تسنیم، درامد حاصل از صادرات گاز ایران همچون درامد صادرات نفت، با سهم مشخص  از پیش تعیین شده، بین دولت، صندوق توسعه ملی و شرکت ملی نفت ایران تقسیم میشود. در بودجه 1403 سهم دولت از صادرات گاز 4 میلیارد دلار عنوان شده است. بر این اساس براورد کلی صادرات گاز در سال جاری حدود 8 میلیارد دلار است.

پتروشیمی پردیس با اختلاف معنا دار در جایگاه دوم صادرکنندگان قرار گرفته و بعد از ان پتروشیمی نوری با 863 میلیون دلار در جایگاه سوم ایستاده است. جایگاه چهارم نیز به پالایشگاه گاز بیدبلند با صادرات تقریبی 760 میلیون رسیده است. شرکت فولاد مبارکه نیز با 700 میلون دلار درچایگاه پنجم قرار گرفته است.

لیست 22 شرکت برتر صادرکننده در جدول زیر قابل مشاهده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است