Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:16:02 GMT

گردانندگان ۱۴ تور غیرمجاز در قزوین اخطار گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۲۰۳۱

گردانندگان ۱۴ تور غیرمجاز در قزوین اخطار گرفتند

به گزارش روز جمعه ایرنا، نادر محمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: در صورت تکرار تخلف از سوی این افراد، آنها از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تورهای گردشگری علاوه بر استانداردهای مصوب تورگردانی، نظارت بر نحوه اجرای تورهای گردشگری و برخورد با تورگردانان متخلف تشدید شده و از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه از ادامه فعالیت پنج تور یک روزه و دو روزه به مقاصد یزد، زنجان و رشت به دلیل عدم دارا بودن مجوزهای قانونی، بیمه نامه انفرادی و بی توجهی به تذکرات جلوگیری به عمل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی با تاکید بر ضرورت آگاهی گردشگران از نحوه فعالیت تورهای گردشگری اظهار کرد: براساس آئین‌نامه‌ی نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی تنها واحدهای دارای مجوز رسمی از اداره کل  میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان مجاز به برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی با رعایت ضوابط و مقررات مصوب از سوی این اداره کل هستند و فعالیت سایر واحدها خارج از این چهارچوب غیرمجاز است و افراد باید با آگاهی کامل از این موضوع نسبت به رویت پروانه معتبر، آرم و آدرس دفتر در تبلیغات تور توجه کافی داشته و فقط با عقد قرارداد ممهور به مهر دفتر و درج نام در لیست بیمه مسافران، نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.

این مسوول گفت: نظارت بر فعالیت تورهای گردشگری با همراهی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان، دادستانی و پلیس اماکن با جدیت ادامه دارد و گردشگران و هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در خصوص فعالیت تورگردانان با تلفن ۳۳۶۸۵۰۲۴ واحد نظارت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تماس بگیرند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

برچسب‌ها گردشگری استان قزوین قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری استان قزوین قزوین گردشگری استان قزوین قزوین اخبار کنکور تورهای گردشگری اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی