Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا پیروز حناچی، امروز /جمعه/ در آیین بازگشایی جمعه بازار پروانه در اراضی عباس آباد تهران با اشاره به شرایط شیوع کرونا در کشور گفت: در این دوران اقتصاد آنها که روزمزد بودند تحت تاثیر قرار گرفته و در بودجه ۱۴۰۰ به این موضوع توجه کرده ایم که طبق آمار این بحران اقتصادی ۳۰درصد جمعیت شاغلان را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی ادامه داد: شهرداری تهران نسبت به این موضوع حساسیت دارد و تلاش می کنیم در بودجه ۱۴۰۰ انعطاف بیشتری داشته باشیم و به اقتصاد محلی و توانمندی محلی هم توجه کنیم.

به گفته وی، جمعه بازار پروانه یکی از این موارد است که کسی برنامه ریزی دولتی و حکومتی برای آن نکرده است؛ شاید یک نیاز  بود و مردم بخشی از  اوقات فراغت شان را در این بازار پر می کردند.

شهردار تهران به تعطیلی پاساژ پروانه اشاره کرد و گفت: شرایط کرونایی در این اتفاق تاثیر داشت اگر می خواستیم پارکینگ پروانه را به پلاسکو اختصاص دهیم باید مقاوم سازی می شد؛ بنابراین توافقی برای مقاوم سازی پارکینگ پروانه انجام شد اما با توجه به شرایط کرونایی و فضای سربسته نمی توانستیم دیگر جمعه بازار را داشته باشیم.  

وی ادامه داد: از این رو چند نقطه به صاحبان این کسب و کارها پیشنهاد شد اما در نهایت تپه های عباس آباد مورد قبول واقع شد در حالی که در تهران خیلی نقاط این را ظرفیت را دارند.

به گفته حناچی، خیابان لشکر آباد اهواز یکی از جاذبه های  گردشگری این شهر شده است در حالی که در زمان جنگ آنقدر ناامن بود که کسی جرات نداشت آنجا برود. این نگاه یعنی توانمند سازی از طریق اقتصاد که هنر کم عارضه و پر بازده است و می تواند به اقتصاد کشور هم کمک کند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در جمعه بازار هم نگاه همین است که نقاط دیگری در تهران در شرایط غیر کرونایی می تواند دوباره  مورد  استفاده قرار گیرد.

در پایان مراسم پیروز حناچی شهردار تهران به همراه تعدادی از معاونان شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر از جمعه بازار پروانه بازدید کردند.

جمعه بازار پروانه که پیش از این در پارکینگ پروانه سال ها فعال بود، به دلایل مختلف از جمله کرونا بسته و با تلاش شهرداری و اعضای شورای شهر، محلی برای هنرمندان این بازار در اراضی عباس آباد در نظر گرفته شد که امروز رسما این جمعه بازار بازگشایی گردید.

برچسب‌ها منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد پیروز حناچی شهرداری تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد پیروز حناچی شهرداری تهران منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد پیروز حناچی شهرداری تهران شهر تهران اخبار کنکور جمعه بازار پروانه شهردار تهران عباس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اتاق اصناف خلیل آباد گفت:از آنجا که مرتب بازار در رصد بازرسان اتاق اصناف قرار دارد و از طرفی تعامل و همکاری با اصناف منجر شده است، کاسب بدون پروانه کسب نداشته باشیم.

 علی مالداران افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۴ مورد پروانه صنفی در شهرستان صادر شده است که اکثراً این واحد‌ها فعال و ارائه خدمات دارند.

او گفت: در شهرستان ۱۷۱۶ واحد صنفی فعال داریم که در سال جاری تا کنون ۴ مورد صدور پروانه را داشته‌ایم.

مالداران افزود: کسبه‌های با انصاف در این شهرستان منجر شده است ضمن تأمین کالا‌های مورد نیاز در فروشگاه‌ها، با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد با اشاره به اینکه براساس گزارش تعزیرات حکومتی شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها تخلف کمتری را شاهدیم گفت: پاسخگویی و تأمین اجناس مورد نیاز از فعالیت‌های اصناف در شهرستان است.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • راه ۱۵ روستا در بم بازگشایی شد
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • عملیات بازگشایی گردنه تته در مسیر پاوه به سرو آباد
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • تقدیر وزیر اقتصاد از لرستان به دلیل پیشتازی در حذف مجوز‌های کاغذی