Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیبان جمعه برخی استان ها و شهرستان های کشور امروز  ۱۹ دی ماه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی ۵۶ مردم قم اظهارداشتند: تایید تصمیم مجلس در باب لغو تعهدات برجام، تکیه بر نیروهای جوان انقلابی، تقویت موضع دفاعی کشور، حضور ثبات آفرین ایران در منطقه و ممنوعیت وارد کردن واکسن از آمریکا و انگلیس از مهمترین تاکیدات رهبری است که باید مورد توجه همگان قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان با اشاره به اینکه تحولاتی که در آمریکا در چند روز اخیر رخ داده در دهه‌های اخیر بی سابقه بوده افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند این تحولات نشان‌دهنده افول اخلاقی سیاسی اجتماعی و اقتصادی آمریکاست.

اینکه چه فردی رئیس جمهور آمریکاست در سیاست های ما تفاوتی ایجاد نمی کند و ما خواهان لغوتمامی تحریم های ظالمانه بدون هیچ قیدی هستیم.

امامان جمعه سراسر کشور افزودند: افتتاح شهر موشکی در سواحل خلیج فارس، پهپادهای رونمایی شده توسط ارتش و آزمایش واکسن کرونا در مرحله انسانی سه عامل مهم برای نشان دادن قدرت ایران اسلامی است.
وی ادامه داد: پایگاه‌های موشکی در سراسر سواحل خلیج فارس قدرت نظامی و نقشی بازدارنده در سیاست‌های جنگ طلبانه دشمنان نظام را ایفا می‌کند.

همچنین خطیبان جمعه سراسر کشور به برگزاری نخستین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کردند و گفتند: مردم فهیم ایران اسلامی به طرق مختلف در این سالگرد شرکت کردند و عشق و ارادت خود را به بزرگ مرد دفاع از ایران اسلامی و مسلمانان نشان دادند و جلوه ای دیگر از قدرشناسی و بصیرت خود را به تصویر کشیدند.

همچنین آنان در ادامه به حماسه ۱۹ دی و قیام مردم قم در سال ۵۶ اشاره کرد و گفت: این حماسه بزرگ از مهمترین رویدادهایی بزرگ و تاریخی انقلاب اسلامی است و ملت ایران با ایجاد این حماسه، بصیرت و ولایت‌مداری خود را به رخ استکبار جهانی کشاندند.

۱۹ دی سالرورز قیام مردم قم در سال ۵۶ که در دفاع از دین و مرجعیت در برابر توهین‌هایی که به امام خمینی(ره) در روزنامه‌های آن روز شده بود براساس غیرت دینی و دفاع از مرجعیت به خیابان‌ها رفته و به شهادت رسیدند که این شهادت سبب شد جرقه مجدد انقلاب زده و انقلاب در سال ۵۷ منجر به پیروزی شود.

همچنین آنان ضمن تسلیت ارتحال ملکوتی آیت الله مصباح یزدی بیان داشتند: ایشان عالمی ربانی بودند که شخصیت دینی وعلمی شان همچون دیگر عالمان دینی در زمان حیاتشان برای برخی‌ها ناشناخته بوده و حتی برخی دست به تخریب شان زدند اما بعد از ارتحالشان، بسیاری از مردم با شخصیت و آثار این عالم وارسته آشنا شدند.

بخش هایی از خطبه‌های نماز جمعه  برخی از مراکز و شهرهای کشور  به شرح زیر گزارش شده است:

خراسان شمالی 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: آمریکا بزودی افول خواهد کرد و زیاده‌خواهی، زورگویی‌ها و جنایت‌های استکبار به پایان خواهد رسید.

حجت الاسلام رضا نوری اظهار داشت: آمریکا جنگ ها در خاورمیانه راه انداخت و در آن خون میلیون ها بیگناه ریخته شد.

وی با بیان اینکه تمام رییس جمهور های آمریکا بد از هم بدتر بودند گفت: هیچ کدام صالح نبودند که نظام را اصلاح کند، همه دنبال ظلم هستند، زمانی طرح تقسیم عراق به سه بخش کرد، سنی و شیعه در زمان اوباما به وسیله جوبایدن مطرح شد، زمان دیگر، جوبایدن طرح ایجاد جنگ داخلی تکفیری و داعش را مطرح کرد امروز هم از تقسیم خاورمیانه سخن گفته می شود.

وی با بیان اینکه استکبار به دنبال تجریه منطقه خاورمیانه است تصریح کرد: استکبار در پی آن است که کشورهای خاورمیانه از عراق و سوریه تقسیم وتجزیه شود، منطقه آماده برای جولان رژیم صهیونیسم شود تا ثروت را به یغما ببرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اما شهید سلیمانی به میدان آمد و با صدای بلند اعلام کرد که مرد میدان است، اثبات کرد که در صحنه عمل به میدان استکبار می آید.

امام جمعه بجنورد افزود: شهید سلیمانی در زمان حیات داعش، از مرگ آن خبر داد، البته شکست داعش، شکست آمریکا است، داعش ابزار امریکا بود و استکبار در عرق و سوریه از اسلام شکست خورد.

مرکزی 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: خون شهیدان سلیمانی و فخری زاده به برکت انقلاب اسلامی برای کشور عزتمندی به ارمغان آورد.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه در مصلی اراک افزود: این شهدای عزیز با فداکاری و از جان گذشتگی موجب سربلندی اسلام و قرآن شدند.

وی اظهار داشت: اسلام همواره به اصل دفاع تاکید دارد اما برخی این مهم را متوجه نمی‌شوند و این کج فهمی ظلم به اسلام است در حالی که اسلام همواره در برابر دشمنان برای دفاع اهمیت قایل شده است. 

امام جمعه اراک گفت: هر کسی به شکلی از جامعه دفاع می‌کند و جبهه جهاد در راه خدا فقط استفاده از شمشیر نیست بلکه برخی با علم خود و برخی با جان خود به جامعه خدمت می‌کنند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: دشمنان با شگردهای مختلف از مهرهای سوخته برای اهداف شوم خود استفاده می‌کنند و برخی را با وعده پول و عده دیگری را با وعده تابعیت فریب می‌دهند و برای کسب موفقیت خود، با اعتقادات ما نیز مبارزه می‌کنند.

همدان 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: آمریکا به نام دموکراسی به ملت های مظلوم جهان لشکرکشی و حمله می کند تا تفکرات پلیدش را اجرا کند، اما مردم بابصیرت ایران فریب این سیاست را نمی خورند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی  اظهار داشت: انتخابات آمریکا و اتفاق های رخ داده در این کشور درس های بزرگی دارد به ویژه برای کسانی که به آمریکا چشم امید دارند. 

وی با تاکید بر اینکه باید درک عمیقی از لیبرال دموکراسی داشته باشیم افزود: اتفاق‌هایی که در آمریکا رخ می‌دهد بی‌تردید حاصل این سیاست است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: لشکرکشی و حمله به افغانستان و عراق و به جا ماندن هزاران کشته حاصل این دموکراسی است و مردم ما باید آگاه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: آمریکا به اسم دموکراسی، بی ثباتی، جنگ و قتل و غارت را در سراسر جهان راه می اندازد تا تفکرات پلیدش را به دنیا القا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان به بازتاب های عملکرد فاجعه آمیز اخیر آمریکا در رسانه های جهان اشاره کرد و گفت: آمریکا اگر دست از سر ملت ها بردارد و سرش به کار خودش گرم باشد جهان نفس تازه‌ای می‌کشد.

گیلان 

امام جمعه رشت گفت : اینکه چه فردی رئیس جمهور آمریکاست در سیاست های ما تفاوتی ایجاد نمی کند و ما خواهان لغوتمامی تحریم های ظالمانه بدون هیچ قیدی هستیم.

آیت الله رسول فلاحتی اظهار کرد: جو بایدن و ترامپ برای ما فرقی نمی کند چنانکه جو بایدن هم خود از طراح برهم زدن خاورمیانه بود.

وی عنوان کرد : در طول سالیان زیاد سیاستمداران آمریکا از جمله رئیس جمهور جدید این کشور، خواهان ناامنی در جهان به خصوص در خاورمیانه و کشورهای آسیایی و اسلامی بوده و ترفندهای زیادی را انجام داده اند که می توان به توطئه برای اختلاف افکنی بین ملت ها و دولت ها، تشکیل گروه های تروریستی و ایجاد ناامنی برای مسلمانان در اورپا اشاره کرد.

وی عنوان کرد : از سویی امروز افول آمریکا به نقطه اوج خود رسیده و هم اینک شاهدیم که مردم این کشور که از وضعیت سیاسی کشور، دولتمردان و نظام سلطه گری آمریکا به ستوه آمده اند اعتراضات خود را با حمله به کنگره آمریکا نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: هم اینک وضعیت سلطه گران آمریکا به جایی رسیده که این آبروریزی حتی یک قرن دیگر با این کشور خواهد ماند و مردم به خوبی فهمیده اند که مسئولان آمریکا چه ماهیتی دارند و معنای حقوق بشر در آمریکا که فقط یک شعار بود را دریافته اند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ادامه با اشاره به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران اظهار کرد: پس از ترور شهید فخری زاده، مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند تا یک قانون راهبردی را با ۹ ماده برای مقابله با چالش های کشورهای سلطه گر تصویب کند و از سازمان انرژی هسته ای هم خواست تا غنای سوخت هسته ای را به ۲۰ درصد افزایش داده و نیروگاه فوردو را فعال کند.

زاهدان 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: با توجه به اینکه در مقطع بررسی و تصویب بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی هستیم باید توجه ویژه‌ای به این استان پهناور و کمتر توسعه یافته در بودجه سال آینده لحاظ شود.

به گزارش ایرنا آیت الله مصطفی محامی  اظهارداشت: سیستان و بلوچستان را به حق پایتخت وحدت امت اسلامی در کشور نامیدند زیرا تعامل مثبت، اتحاد و انسجام مذاهب مختلف در این استان ریشه تاریخی دارد و در عمق و جان تاریخ این سرزمین رسوخ پیدا کرده است.

وی ادامه داد: حواس همه ما و مسوولان باید باشد و مواظب باشند کسانی به خاطر اهداف خود این وحدت و انسجام را بر هم نزنند و دو قطبی‌سازی در جامعه ایجاد نکنند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه سفر معاون اول رییس جمهوری و مقطع زمانی این سفر از جهات مختلف حساس است و وضعیت تحریم‌ها و شرایط کرونا مشکلات معیشتی را در کشور بویژه در سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است، گفت: مشکلات آب، نان و تهیه کپسول گاز هم‌اینک در شهرهای بزرگ استان(زاهدان،زابل، ایرانشهر و چابهار) وجود دارد که نیازمند تدبیر عاجل، اقدام سریع و چاره اندیشی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: گرچه هم‌اینک در ماه‌های پایانی این دولت هستیم و تا زمانی که دولت بعدی بخواهد مستقر شود و فاصله در کارها به وجود می‌آید اما انتظار می‌رود همین دولت موجود و همین نیروها و کارگزارانی که هستند با تلاش مضاعف تا جایی که می‌توانند پروژه‌های در حال انجام به پایان برسد و یا برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که ریل‌گذاری شود تا شتاب خود را در دوران جابجایی دولت‌ها هم حفظ کند.

یزد

امام جمعه موقت یزد گفت: آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی همواره مدافع بی چون و چرای مرزهای فرهنگی و عقیدتی در کشور بود و از این مسیر مهم تا آخر عمرش دفاع کرد.

 آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد با تسلیت ارتحال این عالم ربانی افزود: آمادگی جدی در مرزداری از ایمان و ارزش‌های معنوی و انقلابی جزو ویژگی‌های اصلی این علامه و متفکر اسلامی بود.

وی ادامه داد: دفاع عالمانه مستمر و بدون تعلل و شجاعانه از انقلاب و دفاع از ولایت فقیه را باید  از دیگر ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری برجسته آیت الله مصباح یزدی ذکر کرد که  توسط کارشناسان دینی تبیین شود.

عضو فقهای شوای نگهبان با اشاره به اینکه این فیلسوف متعهد همواره در طول زندگی از توجه به نظام اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرد و پاسدار حقیقی اندیشه‌های انقلابی بود ، یادآور شد: دشمنان نظام که نمی‌توانستند در برابر آیت‌الله مصباح ایستادگی کنند به وی تهمت می‌زدند.

مدرسی در ادامه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در ارتباط به پیشبرد اهداف هسته‌ای اشاره کرد و گفت: فعالیت های هسته‌ای باید به صورت کامل اجرا و تحت هیچ شرایطی متوقف نشود چون تنها راه مقابله با دشمنان فقط ایستادگی و شجاعت مردم و مسوولان نظام است.

فارس  

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، مصوبه مجلس مبنی بر ملزم کردن دولت به ازسرگیری غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را بسیار ارزشمند و اقدام برای دفاع از ملت ایران دانست و گفت: دفاع از حقوق حقه مردم در صحنه بین‌الملل باید همواره مورد تاکید همه ما باشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز که پس از ۲۴ هفته وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار شد افزود: تا امروز کارهای بزرگی در کشور انجام شده اما این حرکت انقلابی را باید به مرحله‌ای برسانیم که بگوییم کار تمام شد و گرنه دشمن برمی‌گردد به همان فسادی که قبلا انجام داده است.
امام جمعه شیراز  اضافه کرد: مسلمانان در طول ۲ تا سه قرن گذشته از سوی مستکبران تحقیر شده‌اند، به آنها ظلم شده و حق آنها پایمال شده است و انقلاب اسلامی آمده تا جلو آنها را بگیرد اما تا زمانی که عظمت اسلام و ایران برای دشمنان و مستکبران اثبات نشود کار تمام نشده است.
آیت‎الله دژکام اظهار داشت: در این مسیر، حرکت مجلس در بحث برجام در پاسخ به عدم وفای آمریکا و اروپا به وظایفشان و ملزم کردن دولت به آغاز غنی‌سازی اورانیوم حرکتی بجا و بسیار ارزشمند بود که شاهد بودیم کار غنی‌سازی از هفته قبل در کشور آغاز شد.

آذربایجان غربی  

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه با اشاره به اشغال کنگره توسط معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: این مشیت الهی است که ابرقدرتی امریکا همچون رژیم طاغوت و نظام شوروی از میان برود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: طی روزهای گذشته دیدیم که ایالات متحده به چه وضعی گرفتار شده و کنگره آمریکا توسط عده ای اراذل و اوباش تصرف شد و نمایندگانش از ترس در زیرزمین مخفی شدند.

وی اضافه کرد: اتفاقات اخیر امریکا فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر رو به افول بودن قدرت این کشور را به صورت واضح نشان داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: همان نقشه ای که امریکا در سال ۱۳۸۸ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کشیده بود و با حماسه ۹ دی مردم ایران خنثی شد، اکنون بر سر خودشان آمد.

وی با گرامیداشت سالگرد قیام ۱۹ دی مردم قم بیان کرد: این قیام که مقدمه انقلاب شکوهمند اسلامی بود، ۱۰ روز پس از سفر رییس جمهوری آمریکا به ایران شروع شد و مردم قم به خاطر ظلم ستیزی و آمریکا ستیزی این قیام را رقم زدند.

حجت الاسلام والمسلمین همچنین به اقتدار نظامی ایران اشاره کرد و گفت: ایران به یک قدرت نظامی در منطقه تبدیل شده که نشانه های آن امروز آشکار است.

هرمزگان 

نماینده ولی فقیه درهرمزگان وامام جمعه بندرعباس بااشاره به حماسه  مردم قم در ۱۹ دی سال ۵۶ گفت: بااین حماسه خونین، شکل گیری انقلاب اسلامی ایران شتاب بیشتری به خود گرفت و در زمان کوتاهی بعد از این قیام (در بهمن ۵۷) به پیروزی رسید.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده  افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب امروز جمعه در گفت وگوی مستقیم با مردم به مناسبت حماسه ۱۹ دی از رسانه ملی تاکید کردند؛ نباید این حماسه و حماسه‌های مشابه  نظام و انقلاب ایران اسلامی دچار تحریف و فراموشی شوند و دشمنان آن را مصادره کنند.

وی بیان داشت: همه دلسوزان به نظام و انقلاب اسلامی باید با حماسه‌های انقلاب آشنایی پیدا کنند و با روشنگری این گونه حماسه‌ آفرینی‌ها به آیندگان، مجال فرصت را از دشمنان بگیرند

لرستان 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: برنامه‌ریزی های جمهوری اسلامی به رفع تحریم موکول نشده است اما در پاسداری از انقلاب اسلامی و از زبان مردم می‌گوییم که تحریم ها بایستی متوقف شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی افزود: اصرار نداریم آمریکا به برجام برگردد، بازگشت آمریکا به برجام  و رفع نشدن تحریم ها، به ضرر ما است چراکه خواهند گفت آمریکا به برجام عمل کرده است و در قرارداد حضور دارد اما در اصل هیچ چیز عاید مردم نمی شود. مردم ایران آگاه بودند و هوشیار شدند چراکه ما با وجود بدعهدی طرف مقابل، به تعهدات خود عمل کردیم .

وی با بیان اینکه ۹ تا ۱۹ دی به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شده است ادامه داد: ۱۹ دی روز قیام مردم قم علیه رژیم شاهنشاهی و افراد دین زدا و اسلام زدایی بود که تلاش داشتند معیارهای اشرافی گری و طاغوتی را بر جامعه حاکم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: ما برای سرافرازی و سربلندی پرچم اسلام، انقلاب کردیم و جمهوری اسلامی به معنای خدمت به همه است بنابراین حاکمان ما باید افرادی باشند که پایبندترین و ملزم ترین ها به شرح مقدس و دین اسلام هستند.

قم 

خطیب جمعه قم گفت: روز ۱۹ دی از ایام الله است که باید در حافظه تاریخی ما ماندگار شود.  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به روز ۱۹ دی و قیام و حماسه خونین مردم قم در این روز در سال ۱۳۵۶ گفت: این قیام، در حقیقت یک آغاز دیگری شد، برای جان گرفتن انقلاب ما که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

وی افزود: این قیام مردم به خاطر اهانت به مرجعیت و امام خمینی(ره) در ۱۷ دی در یکی از روزنامه‌های کشور انجام شد و طلاب و مردم قم برآشفتند، بازارها را تعطیل کردند و به منازل مراجع عظام تقلید رفتند و مراجع بزرگوار نیز ابراز همدردی و این اهانت را محکوم کردند.

حسینی بوشهری ادامه داد: این حرکت تا روز ۱۹ دی ادامه داشت و به اوج خود رسید و شاهد بودیم که مزدوران طاغوت حمله‌ور شدند و تعدادی از انقلابیون را شهید کردند که این امر سرآغازی برای حرکت‌های بعدی شد.

وی با بیان اینکه ۱۹ دی دارای پیام‌های روشنی است، گفت: باید از ۱۹ دی بیاموزیم که ورود به هنگام در صحنه‌هایی که لازم است، ورود پیدا کنیم و در آن سال مردم قم ورود به هنگام پیدا کردند، تا دیدند که به مرجعیت و پیشوای‌شان توهین شد، ورود به هنگام پیدا کردند.

بوشهر 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آمریکا امروز در یک رسوایی بزرگ در عرصه دموکراسی و انتخابات قرار دارد .

 آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه خود افزود: اتفاقات اخیر رخ داده در امریکا  نشان می‌دهد این کشور در چه شرایطی دروغین، پوشالی و مردم فریب قرار دارد.

وی یادآورشد: عادی سازی روابط و تحرک‌های اخیر رژیم نامشروع صهیونیستی با حمایت آمریکا در منطقه خلیج فارس توطئه‌ای حساب شده برای حفظ قدرت آمریکا در منطقه، ارتقای سطح صیانت از رژیم صهیونیستی و ایجاد خط تهدید برای ایران و محور مقاومت است که امید می‌رود این توطئه نیز همانند دیگر اندیشه‌ها و عملیات‌های شیطانی آنان به شکست انجامد.

امام جمعه بوشهر اظهارداشت:اگر اقتدار علمی و دفاعی کشور حفظ نشود دشمنان اندیشه تجاوز به کشور را در سر خواهند پروراند و این کار را خواهند کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی ماه اضافه کرد: هیچگاه وقایع مهم تاریخی یک کشور نباید فراموش شود و باید در اوج بماند زیرا دشمنان آن را تحریف و پیام واقعی آن را از بین می‌برند.

صفایی بوشهری یادآور شد: در مساله برجام باید طرف مقابل تعهدات خود را اجرا کند و هر مقدار آنان تعهدات خود را اجرا کنند ما نیز انجام دهیم .

وی گفت: تاکنون آنان به تعهدات خود عمل نکرده اند به همین دلیل کاهش سطح تعهدات ایران در برجام مورد تایید است و هیچ اصراری نباید به ورود آمریکا به آن باشد، چون استکبار جهانی خود دچار بحران در همه شکل‌های اجتماعی و اقتصادی است.

برچسب‌ها بسته خبری ریاست ستاد اقامه نماز کشور ستاد اقامه نماز کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری ستاد اقامه نماز کشور بسته خبری ستاد اقامه نماز کشور اخبار کنکور نماینده ولی فقیه در استان حجت الاسلام والمسلمین سیستان و بلوچستان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت انقلاب اسلامی حجت الاسلام ایران اسلامی امام جمعه مردم قم قیام مردم آیت الله تحریم ها هم اینک هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۲۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند

دولت چین معافیت‌های تعرفه‌ای برای واردات برخی محصولات آمریکایی را تا پایان نوامبر سال جاری تمدید می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دارایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد پکن معافیت های تعرفه‌ای برای واردات برخی محصولات آمریکایی را تا 30 نوامبر سال جاری تمدید می کند.

این وزارت خانه افزود: معافیت های بیشتر که از روز چهارشنبه اول ماه مه اجرایی می شود، در ادامه معافیت های اخیر است که روز سه شنبه منقضی می شود.

در همین حال سه روز پیش وزیر خارجه چین در دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرد که منطقه آسیا و اقیانوسیه نباید به میدان جنگ برای قدرت های بزرگ تبدیل شود و گفت که واشنگتن اقدامات بی پایانی برای ضربه زدن به اقتصاد و فناوری چین انجام داده است.

وانگ یی به بلینکن گفت که واشنگتن نباید از تایوان به عنوان ابزاری برای کنترل چین و توقف تسلیحاتی آن استفاده کند.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست در امور داخلی چین دخالت نکند.

در همین حال چند روز پیش یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا بدون ذکر جزئیات بیشتر اظهار کرد واشنگتن برای برداشتن گام هایی علیه شرکت های چینی که به اعتقاد آنها امنیت آمریکا و اروپا را تهدید می کنند، آماده است.

همچنین در دولت آمریکا بحث های مقدماتی درمورد تحریم بانک‌های چینی به دلیل حمایت این کشور از روسیه در جنگ علیه اوکراین، صورت گرفته اما مقامات به رویترز گفتند که دولت هنوز برای انجام این کار طرحی ندارد.

این در حالی است که واشنگتن تاکنون برخی تحریم‌های بانک‌های اصلی چین را به دلیل تاثیراتی که ممکن است بر اقتصاد جهانی و روابط بین دو کشور داشته باشد، متوقف کرده است.

همچنین یک مقام وزارت امور خارجه چین در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا اظهار کرد از زمان دیدار بایدن با شی جین پینگ در نوامبر سال گذشته در سان فرانسیسکو، ارتباطات بین دو کشور نشان دهنده روند توقف کاهش ارتباطات و تثبیت آن است.

براساس این گزارش، سفر بلینکن به پکن در حالی صورت گرفت که کنگره و سنای آمریکا در هفته جاری لایحه کمک 8 میلیارد دلاری به تایوان را تصویب کرد. هدف از اختصاص این بودجه به تایوان، کمک به این کشور در مقابله با اقدامات چین در منطقه است.

در همین حال چندی قبل وانگ یی وزیر امور خارجه چین در گفتگو با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، اظهار کرد واشنگتن باید تحریم های اعمال شده بر کارخانه ها و افراد چینی را بردارد.

آقای یی در این گفتگو اظهار داشته واشنگتن باید این تحریم ها را بردارد و به حقوق توسعه مشروع چین، آسیب نرساند.

براساس این گزارش، واشنگتن تحریم هایی را بر شرکت های مختلف چینی اعمال کرده، شرکت هایی که واشنگتن آنها را به همکاری با صنایع نظامی چین به رغم انکار این شرکت ها متهم کرده است. تحریم های آمریکا همچنین بر افراد و نهادهای چینی وضع شده که متهم به نقض حقوق بشر در منطقه شین جیانگ هستند.

در ماه های اخیر روابط بین آمریکا و چین شاهد علایمی از بهبودی است در حالی که هر دو طرف گام هایی را برای ایجاد دوباره کانال های ارتباطی پس از تنش های فزاینده فی مابین طی دهه های اخیر، برداشته‌اند.

چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را نداردچین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • تحلیلگر صهیونیست: جنگ علیه غزه باید متوقف شود/ حماس شکست نمی‌خورد