Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته امام جمعه شهر ابرکوه از سرگیری غنی سازی اورانیوم از سوی ایران ، پیامی روشن به اروپا و آمریکاست ،تا بدانند صبر راهبردی مردم ایران هم حدّی دارد.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، افزود: با مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،تولید اورانیوم ۲۰ درصد در تأسیسات «فُردو» قم پس از اطلاع به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ،آغاز شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: نتیجه بدعهدی طرف‌های برجام غیر از این نیست ، طرح انقلابی مجلس ریل گذاری درست برای مقابله با زیاده خواهی های آمریکا و همپیمانانش است ، گرچه واکنش اروپایی ها در برابر این اقدام ایران طلبکارانه است .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: آنها بدعهدی های خود را نمی بینند که در چهار سال گذشته در برابر  انجام کامل تعهدات از سوی ایران ،کوچکترین قدمی برای جبران تعهدان خود برنداشتند .

حسینی اضافه کرد: استکبار جهانی باید بداند، تهدید و زیاده ‌خواهی و زبان زور، نه فقط ملت صبور و مقاوم ایران را تسلیم آنان نمی کند، بلکه علیه خودشان هم هزینه دارد .

امام جمعه ابرکوه در ادامه خاطرنشان کرد: گروه ویژه اقدام مالی ( fatf) ، سازمان غیردولتی است که درباره مبارزه با پولشویی ،تامین مالی و منابع تروریسم سیاستگذاری می کند و در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد و مقّّر آن هم در پاریس است .

حسینی افزود: گفته می شود این گروه ۱۹۸ کشور عضو مستقیم یا غیرمستقیم دارد اما می توان گفت فقط ۳۷ کشور عضو این سازمان هستند،  نکته مهم این است، رژیم غاصب صهیونیستی و عربستان سعودی هم عضو ناظر آن هستند که در راستای سیاست های استکبارجهانی حرکت می کنند.

 وی یاد آورشد : تاکنون از بین کشورها ، ۹ کشور را به تصور خود به دلیل نداشتن پایبندی به استانداردهای جهانی ، مبارزه با پولشویی و تأمین منابع مالی تروریسم در لیست سیاه قرار دادند که ایران و کره شمالی را فراتر از لیست سیاه قرار دادند در حالیکه عربستان که مادر داعش است و سومالی که توسط دزدان دریایی اداره می شود ، جزو لیست سیاه نیستند.

 حسینی اضافه کرد: ایران نیازی به قانون جهانی مبارزه با پولشویی ندارد ،زیرا در سال ۱۳۸۸ لایحه مبارزه با پولشویی را مجلس تصویب و از سوی دولت ابلاغ و اجرایی شد .

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد:  ثانیاً افعی های خطرناک غربی ، عربی و عبری در صورت مارهای خوش خط و خال اهدافی فراتر از بحث پولشویی دارند و می خواهند در نظام مدیریتی و سیاسی کشورمان نفوذ کنند.

 وی افزود:  سرانجام به راحتی و با سرعت به تراکنش های مالی ایران و رصد لحظه‌ای رویدادهای پولی و بانکی دسترسی پیدا کنند و در نهایت سپاه، نیروی قدس و حزب الله و صدها نیروی انقلابی را تروریسم معرفی کنند .

امام جمعه ابرکوه اضافه کرد: بعضی می‌گویند ، ما شرط می‌گذاریم که چنین نکنند و نیروهای جبهه مقاومت را تروریسم نخوانند اما نمی‌توان به اروپاییان بدعهد اعتماد کرد .

حسینی تاکید کرد: نگرانی این است که با پذیرفتن گروه اقدام ویژه مالی از سوی ایران مقدمات تضعیف کانون مقاومت و نابودی گروه‌های مقاومت فراهم شود و اقتصاد ایران را گروگان غرب قرار دهد.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، افزود: این موضوع نشان می‌دهد این انتخابات  همچون ادوار گذشته با خیانت و دزدی متقابل طرفداران ۲ نامزد همراه است و ادعای دونالد ترامپ که دچار مرگ سیاسی شد ، حرف تازه ای نیست.

وی گفت: با اشغال ساختمان کنگره آمریکا که نماد تفکّر لیبرال دموکراسی غرب است ، آن محل یکباره به میدان جنگ و درگیری تبدیل شد که حکایت بی‌سابقه از آمریکای بدون نقاب دارد که نشان می‌دهد افول آمریکا قابل کتمان نیست و این ببر کاغذی دیگر قدرت جمع کردن مسایل را در داخل خود و جهان ندارد .

امام جمعه ابرکوه در ادامه از آقای طالبی استاندار یزد پس از استعفای محمدکاظمی نسب از سمت فرمانداری در انتخاب و معرفی سرپرست فرمانداری شهرستان تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نماز جمعه این هفته در بخش بهمن ابرکوه به امامت حجت الاسلام رضا علیزاده و با حضور قشرهای مختلف مردم این شهر برگزار شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

مهریز

همچنین امام جمعه مهریز گفت: حوادث چند روز اخیر در آمریکا بار دیگر به روشنی ماهیت واقعی این کشور و لیبرال دموکراسی دروغین غرب را در منظر جهانیان نشان داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمه این هفته  مرکز این شهرستان افزود: حمله مردم به ساختمان کنگره و درگیری‌ها و حوادث اخیر آمریکا، گویای افول قدرت پوشالی استکبارحهانی است که بارها حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری آن را بیان فرمودند.
وی ادامه داد: آنهایی که دم از حقوق بشر، دفاع از دموکراسی و حمایت از ملت‌ها می‌زنند با شرایط کنونی و حوادثی که در آمریکا بروز کرد، دیگر در دید جهانیان قدرتی ندارند و هر روز بیش از گذشته به شکست همیشگی نزدیک می‌شوند و وعده خداوند در قبال ستمگران محقق می‌شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز به موضوع گروه ویژه اقدام مالی (Fatf) در پولشویی اشاره کرد و یادآور شد: اجرای این برنامه نوعی خود تحریمی است و به هیچ وجه به نفع مردم و کشورمان نیست و باید مسوولان و کارشناسان با دقت و بررسی کامل موضوع را دنبال کنند.
محی‌الدینی در ادامه به مضوع برجام هم اشاره کرد و گفت: مدت‌ها وقت مردم و مسوولان را گرفت و نتیجه‌ای در بر تداشت و اگر بار دیگر به دشمنان در مباحث مختلف اعتماد شود به غیر از فرصت‌سوزی و از دست دادن ظرفیت‌ها هیچ سودی به همراه ندارد و باید با مسایل با دقت و بصیرت برخورد و اقدام شود.
وی اظهار کرد: نباید دوباره همانند برجام گول وعده های توخالی آمریکا، اروپا و حامیان آنها را خورد، چون تاریخ انقلاب  به خوبی چهره و ماهیت واقعی دشمنان در قضایای مختلف و ضربه‌زدن به نظام ولایی و انقلابی ما را نشان می‌دهد و اعتماد مجدد به آنها  پذیرفته نیست .
امام جمعه مهریز همچنین به ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در روز دوازدهم دی ماه جاری اشاره کرد  و گفت: این عالم ربانی نقش مهمی در نظام، انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های فرهنگی و بصیرتی داشت و زندگی خود را صادقانه برای اعتلای جامعه اسلامی در طبق اخلاص نهاد و از هیچ تلاشی برای کشور دریغ نکرد.
محی‌الدینی در ادامه به حماسه ۱۹ دی و قیام مردم قهرمان قم در سال ۱۳۵۶ علیه رژیم ستم شاهی اشاره کرد  و گفت: این حماسه  در عمل مبدا اصلی انقلاب و نقطه عطف تاریخ نظام است و باید ابعاد آن به درستی برای مردم و جوانان بنحو مناسب ترسیم و تبیین شود که موضوعی لازم و حیاتی است .
وی  همچنین یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به خصوص سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای هسته‌ای را گرامی داشت و گفت: باید برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و حرکت در مسیر دین و ارزش‌های معنوی و انقلابی که مورد تاکید نظام و مقام معظم رهبری است همه وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

در مهریز علاوه بر این شهر در روستاهای منشاد و بهادران بخش مرکزی این شهرستان هم نمازجمعه اقامه می‌شود.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

 بهاباد

همچنین امام جمعه بهاباد با تسلیت ارتحال آیت الله محمد تقی مصباح یزدی با بیان اینکه رحلت این عالم ربانی واقعه تلخی برای حوزهه های علمیه و مردم ایران بود، گفت : آن مرحوم نمونه بسیار مناسبی برای جامعه علمی و جوانان کشور است.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد به مجاهدت ها و فعالیت های آیت الله مصباح اشاره کرد و افزود:: مجاهدت‌های این عالم  در دفاع از انقلاب ،ساحت ولایت فقیه ،نقش برجسته او در تبیین اندیشه، معارف دینی و پرورش شاگردان برجسته  ماندگار است.

خطیب جمعه بهاباد به حدیثی از امام صادق (ع) درباره علمای شیعه اشاره کرد و گفت: به فرموده امام صادق (ع) آنها  مرزبانان هستند تا جلوی اندیشه های باطل را بگیرند زیرا این عالمان دینی از دین دوستداران ما دفاع می کنند و مرزبانی و مرزداری از دین را مهم‌ترین وظیفه علما عنوان کرد .

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهاباد بیان کرد: اگر امثال شهید آیت الله مرتضی مطهری و آیت‌الله مصباح  نبودند به هیچ‌ وجه شهیدانی همچون سردار سلیمانی و شهید باکری‌ها تربیت نمی‌شدند و علمایی چون آیت‌الله مصباح مقامشان کمتر از شهیدان نیست. 

ابراهیمی بشکانی اضافه کرد: آن فقیه انقلابی و فیلسوف مجاهد در تفکر همسان آیت‌الله شهید مطهری و در مظلومیت بسان شهید آیت‌الله محمدحسین بهشتی بود.

وی به نقش مهم و تعیین کننده آیت الله مصباح در ترویج علوم اسلامی و تربیت طلاب و شیفتگان معارف دینی اشاره کرد و یادآور شد: آن عالم وارسته فردی  شجاع بود، در دوران انقلاب تا به امروز از دشمنان نظام نمی‌ترسید و با صراحت کلام به ایراد سخن علیه دشمنان می‌پرداخت.

امام جمعه بهاباد تصریح کرد : آیت الله مصباح روزی که انقلاب پیروز شد در حوزه علمیه از اسلام و نظام دفاع کرد و در برابر طاغوتیان نیز ایستادگی کرد .

ابراهیمی بشکانی با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد : تایید « جو بایدن » برای ریاست جمهوری  آن کشور در واقع  او، پدرخوانده تروریسم تکفیری و طراح تجزیه غرب آسیا و عراق است که رییس جمهوری آن کشور شد.

وی افزود : بدون تردید بایدن درصدد اجرای همان طرح قدیمی خود است ، ممکن است راهبرد ها و راهکارها و روش‌ها تفاوت پیدا کند اما آنچه مسلم است‌ همان بایدن ۱۰سال قبل است و نباید فریفته شعارهای دروغین او شد.

امام جمعه بهاباد از نمازگزاران خواست ،سخنرانی مهم امروز مقام معظم رهبری را گوش کنندکه قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم را نقطه اوج انقلاب دانست و گفت: این حادثه از ابعاد مختلفی قابل توجه و تأمل است که هم بصیرت در این حادثه موج می زند، هم موقع شناسی، هم دشمن شناسی، هم مجاهدت و اقدام و فداکاری؛ اینها ابعاد این حادثه  عظیمی است که در نوزدهم دی به وقوع پیوسته است.

امام جمعه بهاباد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی و گرامی داشت یاد و خاطره دانشجوی شهید امیرحسین قربانی بهابادی در این حادثه، افزود : گرچه این واقعه در مقایسه با عظمت شهادت سردار، رستاخیز مردمی در تشییع  آن شهید کوچک است اما نباید تبیین حادثه، در افکار عمومی به کوچک ‌نمایی آن منجر شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد همچنین اربعین شهادت دانشمند هسته ای فخری زاده را گرامی داشت و بیان کرد : از دست دادن سرمایه‌ های گران‌ سنگ انسانی آن‌ هم در سال‌هایی از عمر که در اوج پختگی و بازدهی فکری و عملی هستند غمی بزرگ است.

وی ادامه داد: اما خون شهید، خود حیات‌بخش است و پرورش‌دهنده. شجره طیبه نظام به برکت خون هزاران شهید، استوار مانده و ریشه دوانده است اما مانایی و طراوت این میراث گرانقدر در گرو ۲ اقدام بنیادی است.

امام جمعه بهاباد در ادامه با بیان اینکه تولید واکسن ایرانی مایه افتخار است به تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود : یکی از مسایل در چالش بین جمهوری اسلامی و جبهه استکبار، تحریم است، دیگری حضور منطقه‌ای ایران، یکی هم توان دفاعی ایران و قدرت موشکی ماست، این‌ها را دایم می‌گویند و یک نِقی هم می‌زنند و این طرف هم جوابی می‌دهد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

تفت 

-همچنین امام جمعه مرکز شهرستان تفت گفت: این وعده خداوند است که خون مظلوم گریبان ظالم را می گیرد؛ وضعیت این روزهای آمریکا سزای خون به ناحق ریخته شده شهید سلیمانی است.

حجت الاسلام سید محمد سرمه چشم در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر تفت افزود:  این حوادث در کشوری اتفاق می افتد که مدعی دموکراسی است و درس عبرتی برای آنهایی است که آمریکا را بهشت برین می دانستند.

وی به تفاوت عملکرد آمریکایی ها در برابر وقایع امروز کشورشان با فتنه سال ۸۸ در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در آن سال می گفتند، حق با فتنه گران است ولی امروز معترضین کشور خود را سرکوب می کنند.

امام جمعه تفت تأکید کرد: دشمنان خطرناکی در کمین کشور نشسته و نباید فریب ظاهر آنها را بخوریم.

وی با گرامیداشت ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶، سالروز قیام مردم قم گفت: این روز نقطه عطفی در انقلاب ما علیه نظام شاهنشاهی بود که شعله های انقلاب را روشن کرد.

حجت الاسلام سرمه چشم ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۹۵ روز، اظهار کرد: مجالس روضه خانگی حتی با حضور ۲ نفر برگزار و نام و یاد این بانوی بزرگ اسلام گرامی داشته شود.

وی برگزاری مجالس عمومی را منوط به اعلام ستاد کرونا دانست و توصیه کرد: تا همه شیوه نامه های بهداشتی را در برپایی مراسم عزاداری ها رعایت کنند.

علاوه بر مرکز شهرستان تفت، در ۶ نقطه دیگر آن هم نماز عبادی سیاسی جمعه اقامه شد.

برچسب‌ها مهریز ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه خطبه ها بهاباد تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه مهریز ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه خطبه ها بهاباد تفت اخبار کنکور رییس شورای فرهنگ عمومی مبارزه با پولشویی امام جمعه بهاباد امام جمعه ابرکوه خطبه های نماز آیت الله مصباح جمعه این هفته مرکز شهرستان حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود