Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با تسلیت ایام فاطمیه به بیان گوشه‌هایی از فضائل و سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و گفت: آن حضرت شاخص تشخیص حق است و ما باید بابیان این معارف حق را تبیین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت در جامعه اسلامی، افزود: برخی‌ها اشتباه برداشت نکنند چراکه لازمه حفظ وحدت، بیان نکردن حقایق تاریخی و برپا نکردن مجلس فاطمیه نیست و خط قرمز ما در مباحث اختلافی شیعه و سنی توهین نکردن به مقدسات است اما بیان حقایق تاریخی که در کتب اهل تسنن هم آمده است خلاف وحدت نیست.

امام‌جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث پس از انتخابات در آمریکا، گفت: این حوادث نشان داد که واقعاً آمریکا رو به افول است چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی قدرت آمریکا رو به ضعف است به‌خصوص روز خونین و پر هرج‌ومرج و افتضاحی که در کنگره رخ داد.

حجت الاسلام شاکر بابیان این‌که میلیون‌ها نفر در دنیا دیدند که چه اتفاقاتی در آمریکا افتاد، تصریح کرد: البته رسانه‌های غربی خیلی مواظب هستند تا این‌گونه حوادث را مدیریت کنند و اگر یک‌هزارم این اتفاقات در کشور ما اتفاق می‌افتاد همه دنیا را برعلیه ما تحریک می‌کردند همه موجودیت ما را زیر سؤال می‌بردند اما دهان خودشان بسته‌شده است این حوادث عبرت و پیام دارد برای کسانی که هنوز به آمریکا دل‌بسته‌اند و به تعبیر مقام معظم رهبری قبله آن‌ها آمریکاست.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان امروز خود نکته مهمی را فرمودند که؛ اگر عده‌ای فکر می‌کنند با ارتباط با آمریکا مشکلات کشور ما حل می‌شود اگر عده‌ای دائماً در میان مردم این مطلب را تبلیغ و ترویج می‌کنند که اگر ما با آمریکا رابطه برقرار کنیم مشکلات ما حل می‌شود به ایران قبل از انقلاب نگاه کنند قبل از انقلاب رئیس‌جمهور آمریکا تمام‌قد از ایران و شاه ایران حمایت می‌کرد آیا مشکلات ما حل‌شده بود نباید این فریب را بخوریم.

خطیب نماز جمعه اردکان با اشاره به آغاز مجدد غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در هفته گذشته، گفت: این اقدام یعنی اینکه به زمان قبل از برجام برگشتیم این اقدام با تصویب مجلس شورای اسلامی انجام‌شده است که جای تشکر از نمایندگان مجلس دارد واکنشی منطقی، طبیعی و عقلایی در برابر آمریکا و استکبار است چراکه در برابر دشمن بدعهد نمی‌توان مدارا کرد و واکنش متناسب نشان نداد.

وی افزود: آمریکا در طول چهار سال گذشته در برابر انجام تمام تعهدات برجامی که ایران به آن پایبند بود به هیچ تعهدی عمل نکرد بلکه تحریم‌ها برعلیه کشور ما مضاعف کرد و هر کشوری هم که در قالب برجام می‌خواست با ایران ارتباط تجاری برقرار کند با او هم برخورد کرد یعنی بر فشار تحریم‌ها بر ما افزود در مقابل چنین آمریکایی مدارا کردن معنا ندارد این کار منطقی بود و جای تشکر دارد و دشمنان ما باید بدانند که اگر بدعهدی کنند و اگر پیمان بشکنند و اگر تحریم را مضاعف کنند برای آن‌ها هزینه دارد و به‌گونه‌ای نیست که ما هم سکوت کنیم البته خیلی‌ها می‌گویند و ما هم می‌گوییم که انتظار این بود خود دولت این کار را انجام بدهد نه اینکه مجلس و شورای امنیت ملی وارد بشوند ولی خدا را شکر به‌هرحال این کار انجام شد.

شاکر با اشاره به جلسه مجازی ائمه جمعه سراسر کشور با وزیر بهداشت، گفت: اولین نکته این بود و وزیر محترم بهداشت در این جلسه تأکید کردند که اقشار مذهبی در دوره کرونا بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها را داشتند و از نمازهای جماعت و جمعه نام بردند که این‌ها از بهترین‌ها در رعایت مسائل بهداشتی بودند قابل‌توجه بعضی‌ها که دائماً مراسم‌های مذهبی را زیر سؤال می‌بردند.

وی اظهار کرد: نکته دوم که پیغام است اینکه مردم عزیز دستورالعمل‌ها را بخصوص در موضوع ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی رعایت کنند و آن را کنار نگذارند چراکه اگر غفلت و سهل‌انگاری کنیم ممکن است که در زمستان حوادث ناگواری به وجود بیاید و دوباره محدودیت‌ها و فشارها اعمال شود.

امام‌جمعه اردکان گفت: نکته سوم اینکه ما به‌عنوان یکی از کشورهای سازنده واکسن در جهان به‌حساب آمدیم این واقعیت در سایت یونیسف که اعتبار بین‌المللی دارد ثبت‌شده است و امروز مقام معظم رهبری هم فرمودند به این افتخار کنیم و آن را زیر سوال نبریم مقام معظم رهبری فرمودند؛ بعضی از این پیشرفت‌ها در عرصه صنعتی، در عرصه هسته‌ای وقت پیش می آمد عده‌ای از بزرگان پیش من می‌آمدند که این ها را باور نکنید ما این قدرت را نداریم.

وی تصریح کرد: ساخت واکسن، علاوه بر افتخار مصداقی از اجرای اقتصاد مقاومتی و ایستادن روی پای خود است و امروز مقام معظم رهبری فرمودند؛ مسئولان ما حق ندارند از آمریکا از انگلیس و فرانسه واکسن وارد کنند و این مطلب را هم وزیر محترم بهداشت تاکید کردند که ما از هیچ مجموعه آمریکایی و انگلیسی واکسن وارد نمی کنیم.

شاکر در پایان گفت: نکته چهارم جلسه این است که وزیر محترم بهداشت به مطالبه ائمه جمعه توجه کردند و یکی از مطالبه‌های ائمه جمعه این بود که در کنار طب جدید به طب سنتی هم اهمیت بدهند مردم هم مطالبه دارند که چرا طب سنتی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ما عمل نمی‌شود و این مطالبه مردم بوده که توسط ائمه جمعه به وزیر بهداشت رسانده شد و جواب وزیر بهداشت این بود که از آرزوهای ما آشتی دادن طب سنتی و طب جدید به دور از خرافات به دور از شیادی بعضی از افراد است و پیگیر این موضوع هستیم و مصوباتی داشتیم طب سنتی به اعتقاد ما به‌عنوان یک درمان یا مکمل درمان می‌تواند در کنار طب جدید خیلی گره‌گشا باشد امیدواریم با این وعده‌ای که وزیر محترم بهداشت دادند اتفاقات خوبی هم در این میدان رقم بخورد.

انتهای پیام/ ۹۰۰۱۰

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا حوادث اردکان ائمه جمعه وزیر محترم بهداشت مقام معظم رهبری جمعه اردکان ائمه جمعه طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت

ایسنا/خراسان شمالی چندین پروژه‌ بهداشتی و درمانی خراسان شمالی امروز شنبه(هشتم اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته سلامت با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی و افتتاح شد.

 آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک یکی از پروژه هایی بود که امروز کلنگ زنی شد. این بیمارستان در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و دو فاز در محل سایت پردیس دانشگاه راه اندازی می‌شود. در فاز نخست این پروژه عمرانی با ۱۰۰ تخت احداث می شود که نقشه آن آماده و طراحی شده و در فاز دوم توسعه از ۱۰۰ تخت به ۳۲۰ تخت افزایش خواهد داشت که مطالعه آن در حال انجام است.

بیمارستان مادر و کودک در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است. ساخت این بیمارستان به یک هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام حسن(ع)

دستگاه پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد امروز افتتاح شد. دستگاه پیشرفته ام آر آی این بیمارستان که از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های کشور است، به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است که محدودیت تصویربرداری برای افراد با وزن بالا را ندارد.

این دستگاه ام آر آی دومین دستگاه ام آر آی، استان است که در یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 با افتتاح این دستگاه، تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به سه دستگاه فعال افزایش یافته است.

راه اندازی نخستین سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس خراسان شمالی

دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور معاون وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

این دستگاه نخستین سی تی اسکن فوق‌ پیشرفته ۱۲۸ اسلایس استان است. سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیاست که با راه اندازی آن، تصویربرداری از عروق کرونر قلب امکانپذیر شده و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق تر بیماری های قلبی کمک می کند.

افتتاح همراه سرا و مرکز تصویر برداری دیجیتال در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد 

همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) نیز از دیگر پروژه هایی بود که به بهره‌برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت ۸۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است.

همچنین، رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت ۶۰ متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه اندازی شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان

عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان نیز آغاز شد. این مجتمع با زیر بنای ۴۲۱۱ متر مربع و با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران