Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@07:13:53 GMT

صدور ۳۱۸ اخطاریه زیست محیطی در استان

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۳۲۰۳

صدور ۳۱۸ اخطاریه زیست محیطی در استان

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۱۷ مورد پایش واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی در حوزه‌های مختلف پسماند، پساب و هوا توسط کارشناسان این اداره کل در استان انجام شده است.

او افزود: متاسفانه از بازدید و پایش‌های صورت گرفته،  ۳۱۸ مورد منجر به صدور اخطاریه زیست محیطی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری تصریح کرد: اخطاریه ای که محیط زیست به واحد‌های صنعتی می‌دهد، به علت عدم رعایت استاندارد‌های محیط زیست، آلودگی هوا و پسماند است و واحد‌های صنعتی ملزم به رفع آلودگی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قانونگذار تکلیف کرده است واحد صنعتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند، بیان کرد: واحد‌های صنعتی موظف به خوداظهاری بوده و به صورت فصلی باید توسط آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری شده و نتایج آن به حفاظت محیط زیست اعلام شود.

بیشتر بخوانید

عامل آلودگی دو واحد مرغداری در بیرجند چه بود؟

او ادامه داد: پس از صدرو اخطاریه زیست محیطی توسط این اداره کل، مدت زمانی را برای رفع آلودگی مشخص می‌کنیم و اگر در مقطع زمانی مشخص شده آلودگی برطرف نشد برابر دستورالعمل‌های مربوطه واحد در فهرست صنایع آلاینده تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته و ملزم به پرداخت یک درصد فروش به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی هستند.

  اکبری تصریح کرد: غالبا واحد‌های صنعتی استان به اخطار‌ها توجه کرده و آلودگی را رفع می کنند.

 

فعالیت ۳ آزمایشگاه معتمد در خراسان جنوبی

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صنایع و واحد‌های تولیدی استان همکاری قابل قبولی با محیط زیست دارند، گفت: سه آزمایشگاه معتمد محیط زیست در استان فعال هستند که سنجش پارامتر‌های هوا، سنجش پارامتر‌های فاضلاب و سنجش وضعیت مدیریت پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها را در قالب خوداظهاری انجام می‌دهند.

او افزود: از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۹۱ خوداظهاری توسط واحد‌های صنعتی و خدماتی استان و ۱۴۴ مورد توسط مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان در بخش بی خطر سازی پسماند با استفاده از خدمات آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست انجام شده است.

انتهای پیام/ ر ف 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلاینده اخطاریه استاندارد حفاظت محیط زیست واحد های صنعتی خراسان جنوبی زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال

به گزارش «تابناک»، مجید درگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خسارت چندهزار میلیاردی آزادراه تهران- شمال به محیط زیست اظهار کرد: هر چند این پروژه نقش بسزایی در کاهش زمان تردد مسافران،کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و ... دارد ولی نمی‌توان از کنار آسیبی که احداث این مسیر به محیط زیست وارد کرده به سادگی گذشت.

وی ادامه داد: هرچند عدم تعامل مجریان این پروژه با محیط زیست به ضرر طبیعت و حیات وحش تمام شده ولی در تلاشیم بخشی از این ضررها را جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر احداث این بزرگراه با نظارت محیط زیست انجام می‌شد، خسارت‌های آن به حداقل می‌رسید و دغدغه امروز وجود نداشت، توضیح داد: با احداث این آزادراه دسترسی شکارچیان به حیات وحش منطقه آسان شده و حتی شکارچی از داخل خودرو خود می‌تواند با دوربین شکار را بزند.

این مسئول تاکید کرد: برای جبران بخشی از خسارات وارده به محیط زیست منطقه پیشنهاداتی مطرح شده که امیدواریم از طریق مراجع ذیربط پیگیری و به نتیجه برسد.

مدیرکل محیط زیست البرز ابراز کرد: نصب دوربین‌های اپتیکی در مسیر این آزادراه برای رصد فعالیت شکارچیان احتمالی یکی از این پیشنهادات بوده که بنا شده در کمیته‌‎های فنی بررسی و به تصویب برسد.

درگی تاکید کرد: نصب این دوربین‌ها بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تامین آن در شرایط فعلی از عهده محیط زیست برنمی‌آید.

مدیر کل محیط زیست البرز با اشاره به دیگر پیشنهاد مطرح شده توضیح داد: با توجه به اینکه روزانه بیش از ۲۷ هزار تردد در این مسیر ثبت می‌شود، امیدواریم بخشی از عوارض این آزادراه به محیط زیست اختصاص یابد تا بتوانیم با هزینه کرد آن جان تازه‌ای به محیط زیست منطقه تزریق کنیم.

درگی خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده و امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد.

دیگر خبرها

  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند