Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی درخطبه های نماز جمعه به مجاهدتها وفعالیت‌های آیت الله مصباح یزدی اشاره و اظهار کرد: مجاهدت‌های آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در دفاع از انقلاب و ساحت ولایت فقیه و نقش برجسته ایشان در تبیین اندیشه و معارف دینی و پرورش شاگردان برجسته مثال‌زدنی و ماندگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به حدیثی از امام صادق (ع) درباره علمای شیعه اشاره کرد و با بیان این‌که به فرموده امام صادق (ع) علمای شیعه ما مرزبانند تا جلوی اندیشه های باطل را بگیرند زیرا این عالمان دینی ازدین دوستداران ما دفاع میکنند ومرزبانی و مرزداری از دین را مهم‌ترین وظیفه علما عنوان کرد و افزود: اگر امثال شهید مطهری و آیت‌الله مصباح ‌یزدی‌ها نبودند به هیچ‌ وجه شهیدانی همچون سردار سلیمانی و شهید باکری‌ها تربیت نمی‌شدند و علمائی چون آیت‌الله مصباح مقامشان بالاتر از شهیدان است.

امام جمعه بهاباد گفت: آن فقیه انقلابی و فیلسوف مجاهد در تفکر همسان آیت‌الله شهید مرتضی مطهری و در مظلومیت بسان شهید آیت‌الله محمدحسین بهشتی بود.

حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی در ادامه به نقش مهم و تعیین کننده مصباح یزدی در ترویج علوم اسلامی و تربیت طلاب و شیفتگان معارف دینی اشاره و تصریح کرد: مصباح یزدی فردی بسیار شجاع بود چون در دوران انقلاب تا به امروز از دشمنان نظام نمی‌ترسید و با صراحت کلام به ایراد سخن علیه دشمنان می‌پرداخت.

و ادامه داد: آیت الله مصباح انسانی بود وروزی که انقلاب پیروزشد ایشان درحوزه علمیه عمامه خودرابه زمین زد وازدین واسلام ونظام دفاع کرد و دربرابر طاغوتیان ایستاد .

ابراهیمی بشکانی به دهه بصیرت اشاره کرد وگفت: پیروی ازولایت فقیه با بصیرت کامل مارا به نقطه های اوج می رساند و هروزازسال باید دهه بصیرت باشد .

امام جمعه بهاباد با اشاره به انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا اظهارداشت : انتخاب جوبایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا. اکنون قرار است پدرخوانده تروریسم تکفیری و طراح تجزیه غرب آسیا و عراق، رییس جمهورآمریکا شود. 

 وی افزود: بدون تردید بایدن درصد د اجرای همان طرح قدیمی خود است ، البته ممکن است راهبرد ها و راهکارها و روش‌ها تفاوت پیدا کند اما آنچه مسلم است‌ بایدن همان بایدن ده سال قبل است و تفاوتی نکرده است. نباید فریفته شعارهای دروغین او شویم.

امام جمعه بهاباد با تاکید براینکه نمازگزاران محترم سخنرانی امروز آقا را گوش کنند قیام  ۱۹ دی ۱۳۵۶ را نقطه اوج گیری انقلاب اسلامی دانست و گفت: این حادثه از ابعاد مختلفی قابل توجه و تأمل است، چراکه هم بصیرت در این حادثه موج می زند، هم موقع شناسی، هم دشمن شناسی، هم مجاهدت و اقدام و فداکاری؛ اینها ابعاد این حادثه ی عظیمی است که در نوزدهم دی سال ۵۶، به وقوع پیوسته است.

وی به سخنان امام خمینی ره درباره قیام ۱۹ دی اشاره کرد و افزود : امام خمینی(ره) درباره قیام ۱۹ دی فرمودند که قیام ملت ایران برای خدا و با پشتوانه الهی بود. 

امام جمعه بهاباد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای  سانحه هواپیمائی اوکرانی وگرامی داشت یاد و خاطره دانشجوی شهید امیرحسین قربانی افزود: گرچه این واقعه در مقایسه با عظمت شهادت سردار و قیامت و رستاخیز مردمی در تشییع و بزرگداشت جهانی آن کوچک است اما نباید تبیین حادثه، در افکار عمومی به کوچک ‌نمایی آن منجر شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد همچنین اربعین شهادت دانشمند هسته ای فخری زاده  راگرامی داشت و بیان نمود : از دست دادن سرمایه‌ های گران‌ سنگ انسانی آن‌ هم در سال‌هایی از عمر که در اوج پختگی و بازدهی فکری و عملی هستند غمی است بزرگ اما خون شهید، خود حیات‌بخش است و پرورش‌دهنده. شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی به برکت خون هزاران شهید، استوار مانده و ریشه دوانده است اما مانائی و طراوت این میراث گرانقدر در گرو دو اقدام بنیادی است.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: ولایت فقیه امام جمعه شهید بهاباد امام جمعه بهاباد آیت الله مصباح مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام(ره) شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی کد خبر 847487 منبع: فارس برچسب‌ها سید حسن خمینی امام خمینی حسن خمینی خبر ویژه حضرت معصومه (س) حرم حضرت معصومه (س) استان قم

دیگر خبرها

  • مطهری امام
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران