Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی با اشاره به حمله معترضین به ساختمان کنگره و اخلال در روند انتقال ریاست جمهوری، این اتفاق را صدمه‌ای ماندگار به وجهه آمریکا که خود را به عنوان سنگر دموکراسی می‌خواند، توصیف کرد. - اخبار بین الملل -

«بروس هافمن» کارشناس اندیشکده شورای روابط خارجی در پاسخ به سوالاتی درباره تحولات اخیر در آمریکا و این که آیا حمله کنندگان به کنگره تروریست‌های داخلی بودند با اشاره به تعریف رسمی از تروریسم توسط پلیس اف‌بی‌آی به عنوان نهاد اصلی مقابله با این پدیده گفت که تروریسم را خود عمل تعیین می‌کند نه نوع عامل آن یا علت آن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اف‌بی‌آی تعریف تروریسم را اینگونه عنوان می‌کند "استفاده غیرقانونی از زور و خشونت علیه اشخاص یا اموال برای ارعاب یا اجبار یک دولت، جمعیت غیرنظامی، یا هر بخش دیگری برای پیشبرد اهداف سیاسی یا اجتماعی." اف‌بی‌آی همچنین در تعریف تروریسم داخلی آن را اقداماتی تعریف می‌کند هدف آن استفاده ابزاری از این تروریسم برای "ارعاب یا زورگویی به غیرنظامیان باشد. [یا] با ارعاب یا اجبار در سیاست دولت تأثیر بگذارد."

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بنا بر نظر این کارشناس: آنچه چهارشنبه در پایتخت ایالات متحده رخ داد با این تعریف مطابقت دارد. در این کار افرادی حضور داشتند که از خشونت یا تهدید به خشونت، برای ارعاب نمایندگان منتخب دموکراتیک، تخریب عمدی اموال دولتی، خلع ید از انتقال مسالمت آمیز قدرت استفاده کردند.

این کارشناس درباره میزان تقصیر ترامپ در این اقدامات خشونت‌آمیز و شورش در پایتخت آمریکا، گفت: رئیس جمهور، دونالد ترامپ بارها ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات را تکرار کرد. ادعاهایی که بطور مرتب توسط دادگاه‌های ایالتی و فدرال، قوه مقننه ایالتی و مقامات منصوب و منتخب مردود اعلام شده بود. او با گستاخی معترضین را به واشنگتن دعوت کرد تا تلاش کنند تا نتیجه انتخابات را برگردانند. ترامپ در توییتر به آنها گفت: "آنجا باش ، وحشی خواهد بود."

وی گفت: آن دسته از کسانی که به دعوت او پاسخ دادند آنچه را بدست آوردند که اسامه بن لادن نتوانست در 11 سپتامبر 2001 به دست آورد یعنی حمله موفقیت آمیز به ساختمان معروف و مقدس دموکراسی آمریکا. عملی که در جهان مخابره شده و وجهه آمریکا را مخدوش کرد و اعتماد به رهبری و نهادهای آمریکا را تضعیف کرد.

به نظر این کارشناس، با کمال تأسف، ترامپ هنوز اشغال پایتخت را محکوم نکرده است. درعوض ، او حوادث دیروز را تأیید کرد و به پیروانش گفت که آنها را دوست دارد و "بسیار خاص" هستند.

فارین پالیسی: آمریکا نمی‌تواند مدعی رهبری دموکراسی جهان باشد چون قادر به حفظ آن در داخل نیستانتقاد دیپلمات‌های آمریکایی از آشوب‌های کنگره؛ دیگر قهرمان دموکراسی نیستیم!مصاحبه|ابوالفتح: اتفاقات کنگره به قدرت نرم آمریکا ضربه می‌زند/ آشوب واشنگتن یک‌شبه رخ نداد

 

این کارشناس همچنین درباره امنیت فیزیکی ساختمان کنگره و معنی این حمله برای دیگر نهادهای فدرال آمریکا گفت: این یک ناکامی امنیتی فاجعه بار و کاملاً قابل اجتناب بود. برنامه‌ریزی و آماده سازی ناکافی، نمایندگان منتخب را به خطر انداخت و منجر به خسارت و تخریبی غیرقابل تصور شد.

وی افزود: آمریکایی‌ها پیش از این نیز شاهد صحنه‌هایی از این دست بوده اند: سال گذشته معترضین توانستند به راحتی به ساختمان کنگره ایالتی ایالت میشیگان در لانسینگ دسترسی پیدا کنند. مقامات ‌می‌بایست اطمینان حاصل می‌کردند که برای ساختمان کنگره نیز پرسنل کافی و موانع لازم برای جلوگیری از هرگونه نقض امنیت و نفوذ به ساختمان وجود دارد.

این کارشناس در انتهای سخنان خود با اشاره به بمبگذاری مرگبار در اوکلاهاما، گفت: بمبگذاری در سال 1995 در یک ساختمان اداری فدرال در شهر اوکلاهاما منجر به بسته شدن دائمی خیابان پنسیلوانیا شد و دسترسی عمومی به کاخ سفید را برای همیشه تغییر داد. پس از حوادث دیروز، احتمالاً تغییرات عمده ای برای افزایش امنیت در ساختمان کنگره و دفاتر نزدیک به کنگره ایجاد خواهد شد. اقداماتی که در گذشته شاهد بودیم مانند نصب موانع بتنی یا گلدان های بزرگ بتنی در اطراف ساختمان‌های فدرال برای محدود کردن دسترسی‌، احتمالاً این بار نیز دنبال خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساختمان کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت های به ظاهر بی ضرری که با آن ها ندانسته به سلامت خود صدمه می زنیم

چیزهایی که به آن ها عادت داریم همیشه به آن سادگی که به نظر می رسند، نیستند. بعضی از آن ها مضرند و برخی دیگر ممکن است حتی واقعاً خطرناک باشند.

به گزارش روزیاتو، در ادامه از کارهای عادی ای خواهیم گفت که می توانند به سلامت ما صدمه بزنند.

۱- پا روی پا انداختن

پژوهش های متعدد نشان داده نشستن در حالت پا روی پا (روی صندلی یا زمین) باعث بالا رفتن فشار خون، واریس و وارد شدن صدمه به عصب ها می شود.

۲- استفاده از عینک های آفتابی ارزان قیمت

بسیاری از تولیدکنندگان عینک های آفتابی برای کاهش هزینه ی تمام شده، از پلاستیک ارزان قیمتی به عنوان عدسی استفاده می کنند که از چشم ها در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید محافظت نمی کند و در نور شدید خورشید می تواند منجر به سوختگی شبکیه ی چشم بیانجامد.

عدسی عینک باعث می شود مردمک چشم ها گشاد شود و پرتوهای فرابنفش بیشتری وارد آن شود، امری که به مراتب از عینک نزدن خطرناک تر است. پرتوهای فرابنفش در میزان زیاد می توانند باعث آب مروارید، آسیب های چشمی یا حتی سرطان شوند.

۳- نوشیدن زیاد آب

بله درست متوجه شدید؛ نوشیدن زیاد آب هم به همان اندازه ی کم نوشیدن آب مضر است. محققان می گویند میزان آب مورد نیاز بدن در هر فرد با دیگری متفاوت است. اگر تحرک زیادی دارید و ورزش می کنید، بیشتر آب بنوشید. اما اگر مشکلات کلیوی یا قلبی عروقی دارید، کمتر آب بنوشید.

در هر حال، بهترین راه برای فهمیدن نیاز روزانه تان به آب، احساس تشنگی است. اگر احساس تشنگی نداشتید، خود را مجبور به نوشیدن آب نکنید.

۴- استفاده از کیسه آب گرم

استفاده از سرما یا گرما روش رایجی برای تسکین درد است، اما برای کنترل بسیاری از مشکلات پزشکی نیازی به استفاده از کیسه آب گرم نیست، از جمله خونریزی، التهاب شدید در ناحیه ی شکم (آپاندیسیت، کله سیستیت یا التهاب حاد کیسه صفرا و پانکراتیک یا التهاب ناگهانی پانکراس) و ساعات و روزهای ابتدایی پس از رگ به رگ شدگی یا ضرب دیدگی. استفاده از کیسه آب گرم در روند درمان سرطان هم مضر است.

۵- درست کردن پاپکورن مایکروفری

مشکل نه نحوه ی درست کردن پاپکورن، بلکه محتویات بسته ی پاپکورن است. خطر اصلی در ماده ی شیمیایی ای به نام دی استیل است که روغنی مصنوعی و طعم دهنده است. این روغن بعد از حرارت دیدن بخار می شود و می تواند وارد ریه ها شود و به آن آسیب بزند. برای کاهش ریسک این مسأله می توانید صبر کنید پاپکورن خنک شود و سپس آن را بخورید.

۶- غذا خوردن پشت میز کار

همه ی محیط های کاری مانند هم نیستند اما بسیاری از آن ها فضای مناسبی برای غذا خوردن ندارند و بدتر آنکه مملوء از باکتری هایی هستند که مسلماً برای سلامتی مضرند. به علاوه، بوی غذای شما هم می تواند همکاران تان را اذیت کند. جدا از این ها، وقتی پشت میز کار غذا می خورید، معده نمی تواند غذا را به درستی هضم کند، چون مغز نمی تواند روی آن تمرکز کند.

۷- پوشیدن کفش جلوباز

پوشیدن لباس های باز و خنک برای دوام آوردن در تابستان ضروری است، امری که در مورد کفش ها هم صدق می کند. اما مشکل اینجا است کفش های جلوباز احتمال آسیب دیدگی پا، از زخم شدن و عفونت کردن گرفته تا گزش حشرات را بالا می برند.

۸- نوشیدن شیر بدون چربی

با دیدن عبارت هایی مثل «شیر کم چرب» یا «شیر بدون چربی» شاید تصور کنید با همان نوشیدنی شیر مواجه هستید، تنها با این تفاوت که چربی کمتری دارد یا فاقد چربی است. اما این نوع شیرها از لحاظ فایده و خاصیت هیچ شباهتی به شیر معمولی ندارند.

با حذف چربی شیر، ویتامین های آن هم از میان می رود و به جای آن مواد مصنوعی ای به شیر افزوده می شود که اصلاً برای سلامتی خوب نیستند. بسیاری از تولیدکنندگان برای تولید شیرهای کم چرب یا بدون چربی از پودر شیر استفاده می کنند که ممکن است کلسترول درون شیر را اکسیده کند. پژوهش های صورت گرفته بر روی حیوانات نشان داده مصرف کلسترول اکسیده باعث تجمع پلاک در رگ ها می شود، امری که ریسک حمله ی قلبی را بالا می برد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • عادت های به ظاهر بی ضرری که با آن ها ندانسته به سلامت خود صدمه می زنیم
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد