Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این اظهار نظر ترامپ فقط یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که او تایید کرد به زودی از کار کناره می‌گیرد.

ترامپ در یک توئیت جدید نوشت: «در پاسخ همه آنهایی که پرسیده‌اند، باید بگویم من در مراسم تحلیف در ۲۰ ژانویه شرکت نخواهم کرد.»

مراسم تحلیف  شاخص انتقال صلح‌آمیز قدرت در آمریکا است و رئیس‌جمهورهایی که دوره‌شان تمام شده است حتی در صورتی که در انتخاب برای دور دوم شکست خورده باشند، در مراسم تحلیف جانشینانشان شرکت می‌کنند، برای مثال جرج دبلیو بوش پدر در مراسم تحلیف بیل کلینتون در سال ۱۹۹۳ حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار کلی از قبل هم این بود که ترامپ در مراسم تحلیف بایدن شرکت نمی‌کند، زیرا او همچنان به انتشار ادعاهای بی‌پایه‌ در این باره که پیروزی رئیس‌جمهور منتخب از طریق تقلب گسترده انجام گرفته است، ادامه داد.

ترامپ در ویدئویی که پنجشنبه شب در توئیتر منتشر کرد، گفت: «کنگره نتایج انتخابات را تایید کرده است. یک دولت جدید در ۲۰ ژانویه سوگند یاد خواهد کرد. تمرکز من بر تضمین انتقال آرام و منظم و بی‌اشکال قدرت است.»

بسیاری از افراد حاضر شدن ترامپ را در مراسم تحلیف بایدن بخشی از این «انتقال آرام، منظم و بی‌اشکال قدرت» می‌شمارند، اما ظاهرا ترامپ چنین عقیده‌ای ندارد.

آخرین رئیس‌جمهوری در آمریکا در مراسم تحلیف جانشینش حاضر نشد، آندرو جانسون بود که او نیز مانند ترامپ بوسیله مجلس نمایندگان استیضاح و بوسیله مجلس سنا تبرئه شده بود.

تنها دو رئیس‌جمهور دیگری در تاریخ  آمریکا که در مراسم تحلیف جانشینشان حاضر نشده‌اند، جان آدامز در ۱۸۰۱ و جان کوئینسی آدامز در ۱۸۲۹ هستند.

کد خبر 578164 برچسب‌ها آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ مراسم تحلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با حمایت همه جانبه از اسرائیل و بدون اشاره به حملات این رژیم به غزه با استفاده از تسلیحات آمریکایی مدعی شد: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه و کمک رسانی به مردم این منطقه است.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دیروز با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای محقق شدن آزادی گروگان‌ها به همراه آتش‌بس فوری در غزه تماس‌ و گفتگو داشتم.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: ایالات متحده با مصر و قطر برای اجرای کامل مفاد این توافق و انجام تمامی تلاش‌ها برای محقق کردن آزادی گروگان‌ها از دست حماس همکاری خواهد کرد. حماس اکنون تنها مانع بر سر راه آتش‌بس فوری و امداد رسانی به غیرنظامیان در غزه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید