Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@18:25:30 GMT

کشته شدن ۶۰۰ غیرنظامی و ۷۰۰۰ آدم ربایی در عفرین

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۵۲۱۹

کشته شدن ۶۰۰ غیرنظامی و ۷۰۰۰ آدم ربایی در عفرین

به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک نهاد حقوق بشر سوریه در گزارشی درباره اوضاع در شهر «عفرین» در استان حلب در شمال سوریه که تحت تسلط ترکیه قرار دارد، اعلام کرد که این شهر طی یک سال گذشته شاهد کشته شدن ۵۸ نفر و ربوده شدن بیش از ۹۰۰ نفر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، نهاد «حقوق بشر عفرین» در گزارشی درباره موارد گسترده نقض حقوق بشر در شهر عفرین که از سال ۲۰۱۸ تحت اشغال ترکیه است، گفت: «در شهر عفرین ۹۸۷ مورد آدم ربایی رخ داده است که از جمله ربوده شدگان ۹۲ زن بودند، علاوه بر اینکه ۵۰ مکان باستانی این شهر نیز تخریب شده و آثار آن به سرقت رفته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما درباره آمار مربوط به تخلفات صورت گرفته طی سه سال اشغالگری این شهر توسط ترکیه، این سازمان گفت: «بیش از ۶۰۴ غیرنظامی طی این سال‌ها کشته شدند که از جمله آن‌ها ۴۹۸ نفر در حملات ترکیه و گروه‌های وابسته به آنکارا کشته شدند».

در این گزارش آمده است: «بر اثر این حملات، ۶۹۶ نفر هم مجروح شدند که ۳۰۳ نفر آن‌ها کودک بوده و حوادث مربوط به انفجار مین و مواد منفجره هم ۲۰۷ مورد بوده است».

این نهاد حقوق بشری گفت که بیش از هفت هزار و ۳۴۳ مورد آدم ربایی طی سه سال گذشته در عفرین صورت گرفته است که هنوز از سرنوشت بیش از نیمی از آن‌ها خبری نیست و حتی برخی از غیرنظامیان چندین بار توسط شبه نظامیان با هدف درخواست باج ربوده شدند.

بر اساس گزارش مذکور، صد‌ها هزار نفر از اهالی عفرین طی این سه سال با فرار از خشونت‌ها آواره شدند که شمار آن‌ها تا به امروز به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد و همچنان هم این موج آوارگی ادامه دارد.

در این گزارش همچنین به قطع شدن ۳۱۴ هزار و ۴۰۰ اصله درخت زیتون و دیگر درختان میوه عفرین نیز طی سه سال اخیر اشاره شده است.

در پایان این گزارش از سازمان ملل و نهاد‌های بین المللی خواسته شد بر دولت ترکیه برای توقف حملات خود علیه همه شهروندان سوری و به خصوص در عفرین فشار آورند تا همه نیروهایش را از خاک سوریه خارج کرده و به آوارگان اجازه بازگشت به خانه و کاشانه خود را بدهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت احمد کاظمی قیام 19دی توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی سوریه ترکیه عفرین استان حلب آلودگی هوا مازوت احمد کاظمی قیام 19دی توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی کشته شدن سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت

یک طوفان سهمگین در ایالت اوکلاهما آمریکا که ویرانی‌های فاجعه باری به بار آورده، سه کشته بر جای گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طوفان سهمگین در شهر سالفر ایالت اوکلاهما آمریکا علاوه بر وارد آوردن خسارات بسیار زیاد، دست کم سه کشته (از جمله یک نوزاد) و 30 مجروح بر جای گذاشت.

 

.

 

مسئولین محلی هنوز در حال ارزیابی میزان خسارات وارده ناشی از این طوفان هستند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، خسارات قابل توجهی در شهرهای «سالفر» و «هولدن ویل» مشاهده شده است. در سالفور، ساختمان‌ها با خاک یکسان شده یا به طور قابل توجهی آسیب دیده‌اند.

قطع برق در 9 ایالت آمریکا در پی طوفان زمستانی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد