Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی جمعه شب در گردهمایی روحانیان و طلاب یزد که به صورت برخط ( آنلاین ) برگزار شد با تسلیت رحلت این عالم ربانی افزود: فعالیت موسسه یادشده با پیگیری دفتر مرکزی برای ارتقای سطح اطلاعات دینی و فرهنگی جامعه روز به روز تقویت شود.

وی ادامه داد: توجه به علوم انسانی و گسترش آن در کشور و مدارس با استفاده از استادان مجرب و با برنامه‌ریزی مشخص و قوی جزو مسایل مهمی است که به شدت نبود آن احساس می‌شود و موسسه امام خمینی (ره) رسالت مهمی در این حوزه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد به اهمیت تربیت نیروهای فعال و کارآمد علمی با همکاری مراکز دانشگاهی و این موسسه اشاره کرد و یادآور شد: وجود نیروهای دلسوز علمی و انقلابی در کشور ضروری است و تاکنون اقدام‌های خوبی انجام گرفته ولی کافی نیست و باید تلاش بیشتری شود.

ناصری یزدی گفت: انتشار  آثار و کتاب های آیت‌الله مصباح یزدی از جمله موارد مهمی است که در این خصوص در کشور و به تبع آن باید در استان پیگیری و با همکاری برخی نهادها و تبلیغات اسلامی اقدام مناسب صورت گیرد که باید به این موضوع مهم و ضروری توجه شود .

همچنین  فرزند مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در گردهمایی یادشده گفت: موسسه امام خمینی (ره) وظایف خود را در انجام امور فرهنگی و عقیدتی در کشور و در یزد با همکاری نهادها و علاقه‌مندان پیگیری و برای انتقال افکار این عالم ربانی از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

حجت‌الاسلام دکتر علی مصباح یزدی افزود: فعالیت موسسه در یزد به دلیل مطالبات با همکاری سایر نهادها پیگیری می‌شود و استفاده عموم علاقه‌مندان از آثار و کتاب های منتشر شده آیت‌الله مصباح کارهای خوبی صورت گرفته و بازهم این موضوع پیگیری می شود.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری ، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دلیل بیماری، عصر جمعه ۱۲ دی سال ۱۳۹۹ دار فانی را وداع گفت.  

رهبر معظم انقلاب در پیامی از آیت الله مصباح به عنوان عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبانی گویا در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم یاد کردند و رحلت این فقیه را خسارتی برای حوزه‌ علمیه و حوزه معارف اسلامی دانستند.

معظم له افزودند: خدمات ایشان در تولید اندیشه‌ دینی و نگارش کتاب راهگشا و در تربیت شاگردان ممتاز اثرگذار و در حضور انقلابی در همه‌ میدان‌هایی که احساس نیاز به حضور ایشان می‌شد، حقاً و انصافاً کم‌نظیر است ، پارسایی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهد بلند مدت است.

پیکر آیت‌الله مصباح یزدی  پس از تشییع در شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هرار نفر جمعیت ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی دارد.  

برچسب‌ها محمدتقی مصباح یزدی یزد استانداری قم آیت الله محمدرضا ناصری پروندهٔ خبری در سوگ آیت الله مصباح یزدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدتقی مصباح یزدی یزد استانداری قم محمدتقی مصباح یزدی یزد استانداری قم آیت الله محمدرضا ناصری اخبار کنکور آیت الله مصباح یزدی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالارهای مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین ۲ کشور باشد.

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی ۲۰۱۸، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه اشاره کرد و توضیح داد: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیادهای فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکارهای گسترش همکاری‌ها در قالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و افزود که تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری ۲ طرفه اقدام کنند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیادهای هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکسترهای سمفونی ۲ طرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران مهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهادهای اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

کد خبر 6092908 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد