Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت دولت در امور صلح افغانستان، اعلام کرد که قرار است امروز شنبه (۲۰ دی)، دور دوم گفت‌وگوهای بین‌الافغانی درباره صلح افغانستان، در شهر دوحه آغاز شود.

به گفته «فریدون خوزون»، سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان بحث‌های اساسی خود با هیئت طالبان را امروز آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این بحث‌ها، تهیه برنامه مذاکرات بین‌الافغانی است.

هیأت مذاکره‌کننده دولت افغانستان و دفتر سیاسی طالبان در قطر روز چهارشنبه، هفدهم دی، تایید کردند که دور دوم مذاکرات را با برگزاری یک نشست مقدماتی از سر گرفته‌اند. در بیانیه هیأت مذاکره‌کننده کابل تصریح شد که براساس تصمیم این نشست، قرار است گروه‌های کاری تعیین شده از سوی دو طرف بحث روی تهیه برنامه را از شنبه، بیستم دی، آغاز کنند.

دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز با نشر بیانیه‌ای این موضوع را تایید کرد. بر اساس اطلاعات رسیده از دوحه، گروه‌های هفت‌نفری از سوی دو طرف برای بحث روی تهیه برنامه انتخاب شده‌اند. هرچند ترکیب گروه کاری طالبان روشن نیست، اما در ترکیب گروه کاری هیأت دولت، حفیظ منصور، محمدامین احمدی، شریفه زرمتی، باتور دوستم، ایوب انصاری و دو تن دیگر حضور دارند. بدین ترتیب طرف‌ها امروز برای چانه‌زنی روی تهیه برنامه در برابر هم قرار می‌گیرند و برنامه‌های پیشنهادی‌شان را روی میز می‌گذارند.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: دور دوم مذاکرات بین الافغانی دوحه تهیه برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • وقوع انفجار در کابل
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است