Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار شیروان گفت: سالانه بیش از یک میلیون انواع گل در گلخانه شهرداری شیروان تولید می شود.

«شاهرخ شاهرخی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: طی هفته گذشته ساخت گلخانه جدید سه هزار مترمربعی شهرداری شیروان آغاز شد.

 

شهردار شیروان بیان کرد: این گلخانه مکانیزه و استاندارد است که برای تولید گُل در پارک شهید صیاد شیرازی( بوستان خانواده) تا پایان امسال با چهار میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاهرخی عنوان کرد: با راه اندازی این گلخانه و سایر گلخانه های موجود در آینده ای نزدیک شهرداری شیروان در زمینه تولید و نگهداری گل و گیاه چندین برابر، به خودکفایی خواهد رسید.

 

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی این گلخانه با کاشت گل های متنوع و بیشتر جهت شهروندان، هزینه های اضافه خرید گل کاهش می یابد.

 

وی عنوان کرد: اینک یک گلخانه تولید گل شهرداری در شیروان به مساحت هزار مترمربع فعال است که سالانه اقدام به تولید بیش از یک میلیون گل از انواع مختلف می کند.

 

شهردار شیروان تصریح کرد: گستره شهر شیروان هزار و ۲۰۰ هکتار است که با دارا بودن ۱۲ بوستان شهری، هم اکنون فضای سبز عمومی این شهر ۱۴۰ هکتار شامل بوستان ها و فضاسازی میادین است.

 

این شهرستان در مسیر گذر مسافران استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده و سالانه افزون بر ۲۷ میلیون مسافر و زائر از این شهرستان گذر می کنند.

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولید گل گلخانه شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران