Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد حسین حمیدی با بیان اینکه حدود ۱۰ روز است که پلیس راهور تهران بزرگ طرح جدیدی را به عنوان طرح "موتوریار" در شهر تهران آغاز کرده است، افزود: جایگزین طرح توقیف و ترخیص موتورسیکلت سواران متخلف است که سابقه ۵۰ ساله دارد یعنی قبلا تمرکز پلیس بر توقیف موتور و اعزام آن به پارکینگ بوده که انتقال موتورسیکلت از طریق کفی به پارکینگ  صورت می گرفت و طی مراحل ترخیص هزینه های سنگینی را برای موتورسواران تحمیل می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه همچنان طرح توقیف برای پلیس راهور امری قانونی است و اگر پلیس بخواهد موتورسیکلت متخلف را می تواند توقیف کند، ادامه داد: پلیس راهور تهران با یک رویکرد فرهنگی  ـ اجتماعی  و استفاده از همه ظرفیت های مختلف، با حمایت های مراجع قضائی و بیمه های مختلف، طرح "موتوریار" را جایگزین طرح توقیف کرده که بدل از مجازات های گذشته است.

سردار حمیدی ادامه داد: همکاران من که در این طرح استقرار دارند با مشاهده تخلفات موتورسواران، موتورسیکلت را متوقف و اگر موتورسوار اصرار بر تخلف داشت موتورسیکلت آن توقیف و با جرثقیل به پارکینگ انتقال خواهد یافت و اجرای قانون در انتظار وی است ولی اگر موتوسوار متنبه شد، می تواند در طرح "موتوریار" مشارکت و ضمن کمک به همکاران بنده در برقراری انضباط شهری کمک کند.

وی اضافه کرد: در این طرح، موتورسوار در کنار همکاران بنده قرار می گیرد و راکت و کاوری در اختیار وی قرار داده می شود تا ضمن متمایز شدن با سایر افراد بتواند با راکت فرمان های پلیسی را به موتورسوارانی که قصد تخلف دارند اعلام کند یکی- دو ساعت این آموزش ها به طول می انجامد و در این مدت موتورسیکلت وی در حاشیه امن راه متوقف شده و از موتور وی محافظت می شود.

وی درخصوص بیشترین تخلفات موتورسواران گفت: تخلفات شایع موتورسواران که در سطح شهر شاهد هستیم مربوط به عجله و شتاب موتورسواران، ورود به خط ویژه، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت و انتقال بارهای حجیم است که موجب توقف موتورسواران در این طرح خواهد شد.

سردار حمیدی درخصوص سرنوشت موتورهای رسوبی که در پارکینگ ها مستقر است، گفت: طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی و طرح های گذشته همچنان پابرجاست. بیش از ۳ هزار موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ ها به سهولت کامل ترخیص شده است و به محض آنکه فرد و مالک با حداقل مدارک مراجعه کند، موتورسیلکتش را تحویل می گیرد. امید است اجرای این طرح ها به کاهش تخلفات موتورسواران منجر شود و از طرفی با کاهش هزینه هایی که صورت می گیرد انگیزه ای برای ایجاد هر چه بیشتر انضباط شهری باشد.

سردار حمیدی با بیان اینکه برای اجرای طرح موتوریار ۳ ماه برنامه ریزی و هماهنگی با مراجع قضائی و بیمه ها صرف شده است، گفت: زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح را در ۶۰ نقطه از تهران آماده سازی کردیم که به مرور به تمام معابر و تمام ساعات گسترش خواهد یافت و تا زمانی که بتوانیم آن را اجرا کنیم ادامه خواهیم داد.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه پلیس راهور ناجا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه اخبار کنکور پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سردار رادان درباره توقیف خودرو بی‌حجاب‌ها

بازدید 6 در روزهای اخیر برخی کاربران که خودروهایشان به دلیل کشف حجاب سرنشین‌ها توقیف شده، در فضای مجازی از اصرار بر انتقال خودروهایشان به پارکینگ به خودروبر یا کشنده گفتند و برخی نیز گفتند وقتی خودشان بدون یدکش خودرو را به پارکینگ برده‌اند، پارکینگ گفته که ظرفیت ندارد و خودرو را نپذیرفته است؛ اتفاقی که حالا سردار رادان به آن واکنش نشان داده و به رؤسای پلیس هشدار داده است: «مراقب باشید به بهانه توقیف خودروها به‌دلیل بی‌حجابی، مراکزی برای اقدام‌های غیر قانونی ایجاد نشود.» هشدار فرمانده انتظامی کشور را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود
  • هشدار سردار رادان درباره توقیف خودرو بی‌حجاب‌ها
  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • هشدار رادان به رؤسای پلیس: در توقیف خودرو بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود
  • هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس درباره توقیف خودروها
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف