Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:42:16 GMT

جلوگیری از خودکشی جوان شیرازی روی پل هوایی

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۸۴۷۲

جلوگیری از خودکشی جوان شیرازی روی پل هوایی

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محمدهادی قانع در خصوص مهم‌ترین لحظات از صحنه خودکشی یک پسر جوان در پل هوایی خیابان سرداران که ساعت ۲۰:۲۴ دقیقه پنجشنبه رخ داد گفت: پسر ۲۲ ساله ای که قصد داشت با پریدن از روی پل هوایی به زندگی‌اش پایان بدهد با تدابیر و سرعت عمل آتش نشانان به زندگی بازگشت.

وی ادامه داد: با دریافت این گزارش بلافاصله اکیپ امداد و نجات از سه ایستگاه ۹،۱۲ و ایستگاه بانوان به محل اعلام شده و در مدت چهار دقیقه در خیابان سرداران حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانع افزود: آتش نشانان با حضور در محل اعلام شده مشاهده کردند پسر ۲۲ ساله‌ای خود را به لبه پل رسانده و قصد دارد با پرتاپ خود اقدام به خودکشی کند.

آتش نشانان پس از مشاهده وضعیت موجود به دو گروه تقسیم شدند و در حالی که اکیپ اول وارد گفتگو با پسر جوان شده و سعی داشتند او را متقاعد کنند؛ اکیپ دوم به سرعت تشک نجات را در پایین پل مستقر کرده و ایمنی کامل محل را برقرار کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: در حالی که تلاش ها برای متقاعد کردن پسر جوان نتیجه نداده و او قصد داشت خود را به پایین پرتاب کند یکی از آتش نشانان خود را به جوان رسانده و با اقدام سریع و اصولی مانع از سقوط وی شد.

محمد هادی قانع در پایان عنوان کرد: یکی از معمول ترین حوادثی که نیروهای آتش نشانی در کنار انبوه وظایف ماموریت ها به آن رسیدگی می کنند حادثه «تهدید یا اقدام به خودکشی» است که اگر چه نسبت به سایر ماموریت ها گستردگی و فراوانی بالایی ندارد اما با به توجه اهمیت حفظ جان انسانها و تاثیر این حادثه در امنیت روانی شهروندان در زمره ماموریت های حساس آتش نشانان به حساب می‌آید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت احمد کاظمی قیام 19دی توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی شیراز پل هوایی خودکشی نجات آتش نشانان آلودگی هوا مازوت احمد کاظمی قیام 19دی توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند

در آستانه روز بزرگداشت مقام معلم و به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، همایش حکمت مطهر در سپاه صاحب الامر (عج) استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این همایش گفت: آمریکایی‌ها تصور چنین انتقام سختی را از سوی جمهوری اسلامی را نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی اضافه کرد: در اسلام ناب محمدی، معلم و تعلیم و تربیت جایگاه ویژه‌ای دارد و بر احترام به شأن و مقام و منزلت معلم تاکید شده است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ضمن قدردانی از برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب اظهار کرد: متاسفانه جای کتاب زندگی نامه شهدا در نمایشگاه خالیست.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی با بیان اینکه یکی از افتخارات این انقلاب شهید لشگری بود، افزود: تمام دستاورد‌ها و موفقیت‌های امروز سپاه مرهون خون پاک شهدایی همچون لشگری، بابایی و سایر شهداست.

وی عزت اسلام را مدیون خون شهدا از صدر اسلام تا امروز دانست و گفت: پیوند و ارتباط با شهدا باید افزایش یابد تا در مسیر درست گام برداریم.

در پایان این مراسم از معلمان تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • (تصاویر) دانشجویان شیرازی هم تجمع کردند
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند