Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدرضا عباسی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در شهرستان‌های شرق استان و به خصوص منطقه بن رود به دلیل وجود آب های نامتعارف و لب شور، ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش انواع آبزیان از جمله ماهی قزل‌آلا و بررسی امکان پرورش سایر آبزیان از جمله ماهی تیلاپیا، سی‌بس و خاویاری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او ادامه داد: قرار است با همکاری مرکز تحقیقات منابع طبیعی استان و  طرحی با عنوان یاوران تولید برای پرورش آبزیان در این منطقه انجام شود.   مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: با توجه به نزدیکی استان یزد به مناطق شرق اصفهان،  تفاهم نامه همکاری بین دو استان در خصوص ایجاد پایلوت پرورش ماهی تیلاپیا به روش بایوفلاک در دو یا سه مزرعه منتخب و امکان پرورش ماهی سی‌بس که نیاز آبی کمتری نسبت به قزل‌آلا دارد، مورد بحث قرارگرفت.   عباسی  گفت: درحال حاضر پرورش ماهی قزل‌آلا در آب‌های لب شور استان با تعداد حدود ۳۰۰ استخر و تولید بیش از ۳۰۰۰ تن و اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر مستقیم در حال انجام می‌باشد.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش ماهی منطقه بن رود ماهی قزل آلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده است و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!