Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عباس نظریان» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نگاه ما استفاده از ظرفیت‌های اسکی برای توسعه بخش قهرمانی و همگانی است که براساس یک برنامه ۱۰ ماده‌ای انجام شده است. این برنامه هم بر توانمندی ورزشی و هم اقتصادی تاکید دارد و مسائل فرهنگی نیز در آن گنجانده شده است. همه این برنامه‌ها در راستای توسعه اسکی طراحی و بر حفظ، گسترش و توسعه ظرفیت‌های اسکی نیز تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: توسعه اسکی افزون بر مسائل ورزشی و اقتصادی نیاز به تعامل دارد و این ارتباط باید در ۲ بخش داخلی و خارجی مورد توجه قرار گیرد. در بخش داخلی تعامل با نهادهای بالادستی و مسوولان ورزشی راهکار این توسعه است و در بُعد خارجی نیز باید از دیپلماسی ورزش برای توسعه اسکی استفاده کنیم.

نظریان ادامه داد: در بُعد داخلی اولین اقدام این است که از سرمایه‌گذران حمایت کنیم تا فدراسیون اسکی تنها متکی به بودجه وزارت وابسته نباشد. بودجه فدراسیون آنچنان زیاد نیست و این نهاد ورزشی نمی‌تواند با بودجه موجود لوازم اسکی را از خارج کشور وارد کند. برای توسعه پیست‌ها و لوازم جانبی آنها باید از سرمایه‌گذاران داخلی استفاده کنیم. من از جذب سرمایه داخلی و هدایت آن در مسیر توسعه اسکی استقبال خواهم کرد.

وی با بیان اینکه تولید داخلی این لوازم می‌تواند یکی از برنامه‌های مدون و پایدار در رشته اسکی باشد افزود: وسایل اسکی از جمله کالاهای لوکس است و برای تهیه آن نیاز به تامین ارز داریم. اگر شرایط فراهم باشد با سرمایه‌گذرانی صحبت خواهم کرد تا در جهت تولید داخلی اقدام کنند. تولیداتی که می‌تواند مانع خروج ارز از ایران باشد. هر چند که برخی انتقاد دارند،  تولیدات داخلی نمی‌تواند با استاندارهای جهانی رقابت کند اما باید گفت که اگر بتوانیم برای آموزش استعدادها از تولید داخلی استفاده کنیم، صرفه‌جویی ارزی خوبی خواهد شد.

رییس فدراسیون اسکی همچنین در تشریح برنامه‌های خود برای توسعه اسکی در سطح کشور عنوان کرد: تا کنون برنامه‌های خوبی برای توسعه اسکی شکل گرفته اما مطلوب نیست.  برنامه‌ای دارم که مسیر زندگی یک ورزشکار از کشف تا بازنشستگی همراهی خواهد کرد. با ارتباطاتی که با آموزش و پرورش و دانشگاه داریم به دنبال آن هستیم تا بتوانیم انحصار اسکی را از چند استان بگیریم. استان‌های زیادی داریم که ظرفیت اسکی دارند و باید از این مناطق طبیعی استفاده کنیم. همچنین در بخش نیروهای نظامی و انتظامی هم امکانات و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد. تحقق و توسعه ورزش قهرمانی و همگانی باید برای تمام استان‌های کشور باشد. اگر این اتفاق رخ دهد بدون شک،  شاهد این خواهیم بود که استان‌های برف‌گیر نیز در اسکی پیشرفت خواهند کرد یا حتی اجازه خواهیم داد تا استعدادهای دیگر استان‌ها به خوبی از پیست‌های کشور استفاده کنند.  

وی در پایان تصریح کرد: خروج اسکی از انحصارگرایی یکی از مهمترین بحث‌هایی است که می تواند مثلث موفقیت مورد نظر وزارت ورزش را برآورده کند. نباید ارزیابی عملکرد را به یک دوره کوتاه مدت ختم کنیم بلکه لازم است تا در یک برنامه بلند مدت برای استان ها مورد استفاده قرار گیرد.   

برچسب‌ها پیست توچال مسابقات قهرمانی آسیا اختصاصی ایرنا وزارت ورزش و جوانان فدراسیون اسکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیست توچال مسابقات قهرمانی آسیا اختصاصی ایرنا پیست توچال مسابقات قهرمانی آسیا اختصاصی ایرنا وزارت ورزش و جوانان فدراسیون اسکی اخبار کنکور استفاده کنیم توسعه اسکی برای توسعه برنامه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، در کمیسیون داوران، سامان حسنی به عنوان رییس این کمیسیون و برای یک سال انتخاب شد. همچنین وی با رای اعضای این کمیسیون به عنوان نماینده داوران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد. ندا کاظمی نیز به عنوان نماینده داوران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد.

در کمیسیون مربیان، سیدامیر برقعی به عنوان رئیس این کمیسیون به مدت یک سال انتخاب شد، همچنین وی به عنوان نماینده مربیان عضو مجمع فدراسیون تنیس انتخاب و معرفی شد. فرشید زیدی به عنوان نماینده مربیان، پونه طوافی و مونا نوریان به عنوان نماینده مربیان زن عضو مجمع فدراسیون تنیس انتخاب با رای اعضا انتخاب شدند.

در کمیسیون ورزشکاران، حمیدرضا نداف به عنوان رئیس این کمیسیون به مدت یک سال انتخاب شد. در این کمیسیون با رای اعضا، وی به عنوان نماینده ورزشکاران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد.

همچنین فرساد شاهی و حسام یزدی نماینده مربیان مرد، آیلین صدیق‌زاده، مشکات الزهرا صفی و الهه ربیعی به عنوان نماینده ورزشکاران زن عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شدند.

کد خبر 6092102

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری