Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی وبینار علمی «ارزیابی احادیث به روش کتاب محور» در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احسان سرخه ای عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در خصوص اعتبار سنجی و ارزیابی احادیث به روش کتاب محور و یا همان تحلیل فهرستی گفت: عنوان تحلیل فهرستی از کتاب محور بیشتر و موثرتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وقتی می گوییم تحلیل فهرستی بعضی از دنبال کنندگان فکر می کنند بحث رجّاله کنار گذاشته می شود و باید مراجعه کرد به فهرست ها اما در تحلیل کتاب محور اینگونه نیست.

حجت الاسلام سید رضا شیرازی عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس نیز در این وبینار علمی گفت: تحلیل فهرستی تحلیل ارزیابی خود روایت است و در مقابل تحلیل رجالی که وجه تمایز کننده یا تشخیص دهنده این جهت است که تحلیل رجالی بر این اساس و این مبنای فکری است که انتقال روایات به صورت سینه به سینه و شفاهی و در بستر نقل گفتاری است.

شیرازی ابراز کرد: در تحلیل فهرستی ارزیابی بر این مبنا است که انتفال روایات در بستر نوشتار است و در حقیقت دو بستر و دو محیط انتقال روایت در دو روش اعتبار سنجی متفاوت است و هر کدام از آنها خصوصیات خودشان را دارند.

گفتنی است؛ این نشست علمی با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و جمعی از طلاب و دانشجویان مشهد، تهران و قم و با محوریت پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

منبع:

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وبینار علمی پژوهشکده علوم اسلامی کتاب محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکتشافات عمقی معادن در گرو توسعه علوم‌ مهندسی سنگ است

رئیس دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به عمیق‌تر شدن معادن سطحی گفت: برای تحلیل وضعیت معادن نیاز به توسعه فناوری های مکانیک سنگ است.

به گزارش ایسنا، حامد ملا داودی در نهمین کنفرانس ملی مکانیک سنگ ایران با اشاره به اهمیت مهندسی سنگ و مکانیک آن در صنایع گفت: در زمینه معادن با استخراج ذخایر و تمام شدن ذخایر سطحی و عمیق تر شدن معادن، ضرورت و نیاز به تحلیل معادن سطحی بیش از پیش نیاز است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مهندسی مکانیک سنگ نقش ویژه ای در توسعه و آبادی کشور با ایجاد زیر ساخت های شهری و برون شهری در حوزه هایی چون حمل و نقل و سد سازی ایفای نقش کرده است.

ملاداودی با اشاره به جایگاه ژئومکانیک نفت در پروژه های نفتی یادآور شد: از این رو برگزاری چنین کنفرانسی با هدف فراهم شدن محل مناسب کسب دانش، اطلاع از آخرین یافته ها و تجربیات جدید و تبادل یافته های جدید علمی و هم اندیشی دانشگاهیان و صنعتگران در ارائه راهکارهای حل مشکلات صنعت برگزار شده است.

وی ارتقای پژوهش های مرتبط با مهندسی سنگ و نقش آن در صنایع مختلف و آگاهی از تلاش های علمی اساتید و محققان و نیازهای صنعتی را از دیگر اهداف این کنفرانس عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان باید مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند
  • دانشگاهیان باید در مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند
  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • جشنواره فرهیختگان جوان آغاز شد
  • اکتشافات عمقی معادن در گرو توسعه علوم‌ مهندسی سنگ است
  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است