Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به اختلافات موجود میان استان‌ها در مسئله آب گفت: آب جزء «انفال» است و مسئولان هیچ استانی نمی‌توانند بگویند آب مالِ ما است؛ از سوی دیگر دولت و حکومت وظیفه دارد آب مورد نیاز مردم هر استان‌ را فراهم کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به ضرورت رعایت تقوا در رفتار و گفتار توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه نمایندگان باید براساس تقوای الهی سخن بگویند و رفتار کنند مبادا مسائل سیاسی انسان را به سمت غیبت یا تهمت سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی براساس شأن نمایندگی خود درباره مدیریت آب و با نگاهی ملی صحبت کنند؛ شما نمایندگان مردم هستید و برای احقاق حقوق عامه سخن بگویید و تصمیم بگیرید؛ همه می‌دانند که آب جزء انفال است و مدیریت آن در دست حکومت است و هیچ‌کس نباید بگوید آب مال ماست. 

امام جمعه اصفهان بیان کرد: در زمان ناصرالدین‌شاه برای احداث یکی از تونل‌های انتقال آب از کشاورزان پول می‌گیرند و آنان امروز حق‌آبه دارند؛ در خصوص میزان آبی که به اصفهان اختصاص یافته هم همواره گفته‌ام که آبی که در زمان شیخ بهایی به اصفهان داده شده است براساس جمعیت اندک آن زمان بوده است اما امروز اهالی استان چهارمحال و بختیاری و استان‌های دیگر به اصفهان مهاجرت کردند و با افزایش جمعیت، نیاز مردم به آب شرب نیز افزایش یافته است، بنابراین دولت باید به فکر تأمین آب شرب باشد و طرح‌ها را به گونه‌ای اجرا کند که نیاز به پمپاژ آب نباشد.  

وی با اشاره به نجابت نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان این استان با دید وسیع و نگاه ملی اظهارنظر کنند و با حفظ وحدت و جلوگیری از نفاق، براساس دین و قرآن سخن بگویند. 

وزارت نیرو 750 میلیون متر مکعب آب به حوزه آبریز زاینده رود بدهکار است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: استان اصفهان به عنوان مهد انقلاب اسلامی مطمع دشمنان قرار گرفته و آنان تلاش می‌کنند به بهانه‌های مختلف این استان را تحت فشار قرار دهند بنابراین همه مسئولان با حفظ وحدت برای برطرف شدن مشکلات آن تلاش کنند. 

سید مسعود خاتمی افزود: به نظر بنده از ظرفیت امامت جمعه استان اصفهان برای برطرف شدن مشکلات کلان مردم، کمتر استفاده شده است و اموری که نمایندگان نمی‌توانند پیگیری کنند را می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت جایگاه امامت جمعه دنبال کرد.  

وی گفت: پروژه‌های انتقال آب به بهانه‌های واهی تعطیل شده است و بارگذاری‌های جدید بر روی زاینده‌رود اتفاق افتاده که صورت قانونی دارد اما در اصل غیرقانونی است برای مثال براساس تابلوی اعلان مصارف و منابع 320 میلیون مترمکعب برای تپه‌های سامان به منظور کشت‌های مختلف مصرف می‌شود که از نظر فقهی، خلاف شرع است.  

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس تابلوی اعلان مصارف و منابع حوزه زاینده‌رود، وزارت نیرو 750 میلیون مترمکعب به حوزه آبریز زاینده‌رود بدهکار است که باید جبران شود اما این مهم انجام نشده و حتی شاهد بارگذاری‌های جدید با عنوان بن - بروجن هستیم. 

وی با بیان اینکه مردم اصفهان نجابت به خرج می‌دهند و اعتراض شدیدی نداشته‌اند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنیتی، مشکلات امنیتی موجود را با جدیت به مدیران کل منعکس و از بروز بحران جدید جلوگیری کنند. 

خاتمی یادآور شد: مشکلات آبی میان استان‌ها باید بدون تنش برطرف شود و آب مورد نیاز 5.5 میلیون نفر در استان اصفهان تأمین شود چراکه هم اکنون مشکل کمبود آب وجود دارد.

هزینه مدیریت آب‌های موجود در استان اصفهان کمتر از انتقال آب از خلیج فارس است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: بحثی مطرح شده که استان اصفهان 50 هزار میلیارد تومان برای انتقال آب از خلیج‌فارس در نظر بگیرد و افرادی همچون آقای جهانگیری آن را دنبال می‌کنند، این در حالی است که اگر آب‌های موجود در استان اصفهان همچون آب‌های منطقه فریدن، فریدون‌شهر و سمیرم مدیریت شود هزینه مدیریت این آب‌ها کمتر از هزینه انتقال از خلیج‌فارس است. 

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی گفت:  هم اکنون 2 میلیارد مترمکعب آب از استان اصفهان خارج می‌شود و قرار است تنها 250 میلیون مترمکعب در طرح بهشت‌آباد به استان اصفهان انتقال یابد، همچنین بر اساس نظرات نمایندگان استان‌ خوزستان انتقال آب از حوزه به حوزه ممنوع شود و هر استان آب مورد نیاز خود را از درون استان تأمین کند.

کاهش میزان اختصاص ارز برای واردات کالاهای اساسی 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در این جلسه اظهار داشت: بر اساس آمارها صادرات غیرنفتی متوسط 6 ماهه سال 1399، 40 درصد کاهش یافته است و در مردادماه امسال هیچ ارزی برای وارد شدن کالاهای اساسی اختصاص پیدا نکرد که اثر آن را در کالاها و بازار مشاهده می‌کنیم. 

مهدی طغیانی افزود: سال گذشته برای تأمین کالاهای اساسی 8 میلیارد دلار از منابع بانک مرکزی و 7 میلیارد دلار از درآمدهای دولت اختصاص یافت که امسال 8 میلیارد دلار بانک مرکزی در نظر گرفته نشده است.  

وی گفت: کسری بودجه در سال 1399، 200 هزار میلیارد تومان است و با توجه به بودجه پیشنهادی دولت برای سال 1400، کسری 300 هزار میلیارد تومانی رخ می‌داد؛ دولت به جای کاهش هزینه‌ها و پیگیری منابع درآمدی مثل اخذ مالیات خانه‌های خالی به سراغ فروش اوراق رفته است و بانک‌ها را مجبور کرده تا اوراق خریداری کنند و خلق پول نظام بانکی را دنبال کرد.  

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گزارش آذرماه مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تورم نسبت به سال گذشته، 45 درصد و تورم در خوراکی و آشامیدنی 58 درصد است این نرخ تورم درحالی‌ است که دولت برای نهاده‌های اصلی ارز 4200 پرداخت می‌کند؛ همچنین کسری طراز ارزی نگران کننده است و نیاز به 50 میلیارد دلار برای اداره ارزی کشور وجود دارد.  

امام جمعه اصفهان: بیش‌تر ردیف‌های بودجه فرهنگی در استان‌ها محقق نمی‌شودامام جمعه اصفهان: تولیدات ایرانی با بهترین کیفیت به مردم ارائه شودامام جمعه اصفهان: بی‌تدبیری مسئولان باعث از دست رفتن برخی از بازارهای کشورهای همسایه شده است

وی خاطرنشان کرد: مدیریت واردات کشور از مبدأ را از دولت خواسته‌ایم این کار باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال شود در حال حاضر وارد کننده، کالا می‌آورد و قبل از واردات، برای ارز و وجود نیاز واقعی به کالا هماهنگی نکرده، پس از واردات نیز  با فشار رسانه‌ای، اداری و اجرایی تلاش می‌کند که کالاهای خود را از گمرک خارج کند.

طغیانی یادآور شد: هر چند نرخ بیکاری کم شده است اما آمارها نشان می‌دهد امید به دست‌یابی به شغل از بین رفته است، همچنین نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به ویژه در استان اصفهان بالا است. 

رعایت اصل تفکیک قوا، اطلاع نداشتن نمایندگان مجلس شورای اسلامی از انتصاب مدیران، تعطیلی فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی به بهانه کرونا، حبس زدایی و کاهش جمعیت زندانیان، پیگیری لایحه حمایت و صیانت از زنان، نظارت بر قوانین تصویب شده، پیگیری اجرای برنامه‌ ششم توسعه و اصلاح و تصویب قوانین برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از جمله مواردی است که توسط نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار مطرح شد.

انتهای پیام/163

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی امام جمعه اصفهان استان اصفهان اصفهان در مجلس میلیارد دلار انتقال آب زاینده رود استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود

«عبدالوحید فیاضی» منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آرایش سیاسی مجلس آینده اظهار کرد: فراکسیونی که منافع ملی را اولویت اصلی خود دانسته و خود را ملزم به تحقق مطالبات مردم بداند، قطعاً مهم‌ترین فراکسیون و فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم باید باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تفاوت‌های سیاسی و حزبی منتخبان مجلس آینده باعث می‌شود که آن‌ها در مجلس آینده با یکدیگر وارد چالش شوند، افزود: در حال حاضر شاهد تنوع و تکثر از لحاظ گرایش سیاسی و حزبی بین منتخبان مجلس دوازدهم هستیم اما قطعاً تمام تلاش خود را می‌کنیم که این تفاوت‌ها منجر به اختلاف اساسی بین نمایندگان مجلس آینده یا به عبارت دیگر، یقه‌گیری آن‌ها نشود.

فیاضی درباره گزینه احتمالی ریاست مجلس دوازدهم، گفت: از آنجایی که شاهد تکثر و گستردگی گرایش‌های سیاسی بین منتخبان مجلس دوازدهم هستیم، پیش‌بینی درباره ریاست مجلس دوازدهم تا حدودی سخت است.

منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم در ادامه درباره راهکارهای تحقق شعار سال، اظهار کرد: مجلس دوازدهم باید در آغازین روزهای خود درباره راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی کشور با رویکرد جهش تولید مسایل لازم را در نظر گیرد.

فیاضی گفت: مسأله مهم بعدی درباره مشارکت مردم است و مجلس دوازدهم باید مکلف باشد که درباره مشارکت مردم بازنگری‌های لازم را داشته باشد؛ مشارکت مردم باید در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و کاملاً به صورت همه‌جانبه در نظر گرفته شود چراکه حکمرانی درست زمانی محقق می‌شود که مشارکت مردم را شاهد باشیم.

منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم گفت: ما بعضاً از جهش تولید و رفع تورم حرف می‌زدیم اما مشارکت مردم را نادیده می‌گرفتیم و به همین دلیل، فرمایش مقام معظم رهبری درباره مشارکت مردم در امر تولید می‌تواند بسیار مؤثر باشد و زمینه مشارکت مردم را در عرصه اقتصادی فراهم کند.

وی تصریح کرد: در امر اقتصادی، موانعی برای مشارکت مردم وجود دارد که برخی از این موانع، مربوط به موانع تولید و صدور و دریافت مجوز کسب و کار است که مجلس و دولت باید با همکاری یکدیگر، به دنبال گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم و مشارکت مردم در حوزه اقتصاد باشند.

فیاضی تاکید کرد: اصلاح نظام بانکی و ارزی هم مسأله بسیار مهمی است چراکه ما در حال حاضر شاهد افزایش شدید قیمت ارز هستیم که به علت فقدان مدیریت در حوزه ارز است؛ دلارزدایی هم بسیار ضرورت دارد چراکه سلطه دلار به نظام اقتصادی ما آسیب وارد کرده و باید با سیاست‌های درست کاری کنیم که نقش دلار در اقتصاد کشور به مرور کمرنگ شود.

کد خبر 6084389 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد