Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:52:15 GMT

حمایت از اقشار آسیب پذیر وظیفه همگانی است

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۹۳۴۷

حمایت از اقشار آسیب پذیر وظیفه همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان اظهار داشت: همراهی و همکاری اقشار مختلف مردم به رفع بسیاری از مشکلات کمک کرده است و باید این فرصت های موجود اجتماعی را قدر بدانیم.

وی اضافه کرد: حمایت از اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه برای بهبود وضعیت زندگی آنها هم وظیفه حاکمیت و دولت است و هم وظیفه شرعی و انسانی همه ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حاکمیت و افراد هر کدام به نوبه خود وظیفه ای دارند که باید ادا کنند، چراکه برای مسئولیت های فردی و اجتماعی در درگاه الهی مورد پرسش و بازخواست قرارخواهیم گرفت.

محمدبیگی عنوان کرد: تلاش می کنیم در بودجه سال ۱۴۰۰ وضعیت اعتبارات مربوط به حمایت های اجتماعی و زنان سرپرست خانوار را متناسب با شرایط موجود ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در بودجه ۱۴۰۰ وضعیت ردیف اعتباری بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مورد توجه قرار گیرد چراکه حمایت اقشار محروم و دهک های پائین درآمدی، لازم و ضروری است.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با پرداخت کمک مالی رفع می شود ولی حل پایدار مشکل آنها مستلزم برنامه مدون اقتصادی دولت و توجه به سیاست توانمندسازی است که در کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال اجراست.

وی اظهارکرد: کسانی که امروز به عنوان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد هستند می توانند در جامعه نقش آفرینی داشته باشند و خود برای ایجاد درآمد و امرار معاش خود اقدام کنند که برای این امر لازم است ظرفیت های اقتصاد محلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

محمدبیگی یادآورشد: نمایندگان تلاش می کنند تا در بودجه ملاحظات لازم برای تدوین قانون حمایت از اقشار محروم را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین فاطمه محمدبیگی کمیته امداد قزوین کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، قائم مقام کمیته امداد کل کشور گفت: نگاه مدیریت دبیرخانه مناطق آزاد مردمی و مبتنی بر محرومیت زدایی از مناطق آزاد کشور است.

جعفر صباغیان گفت: با تعامل خوب با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تفاهم نامه‌ای برای بهره گیری از ظرفیت‌ها برای هم افزایی و کمک به نیازمندان به امضا رسید.

وی افزود: براساس تفاهم انجام شده محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در فضای نمایشگاهی عرضه خواهد شد و مراکز نیکوکاری نیز با همکاری بخش خصوصی درکیش راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در نشست با قائم مقام کمیته امداد کل کشور با اشاره به میزبانی کیش از ۲ میلیون گردشگر در سال، گفت: حضور گردشگران، ظرفیت مناسب و بازار فروش خوبی برای عرضه محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد فراهم می‌کند.

رحیم سرهنگی، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم تا مددجویان توانمند شوند و به خودکفایی برسند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد مراکز نیکوکاری با همکاری خیران و سرمایه گذاران در کیش خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • روایت معلم نیکوکار بیرجندی که ۱۱ فرزند معنوی دارد
  • حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه