Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش صالحیه رئیس تامین اجتماعی شعبه مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۳ هزار و ۸۸۰ کارگر معادل ۱۲.۲ درصد در این شهرستان  تحت‌پوشش بیمه کارگران ساختمانی هستند و از مزایای این نوع بیمه که مختص اقشار ضعیف جامعه است، استفاده می‌کنند.

صالحیه افزود: مشمولان بیمه کارگران ساختمانی علاوه بر دفترچه درمانی، از مزایای مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگی نیز بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با اشاره به سواستفاده بعضی افراد شاغل در دیگر حوزه‌ها از بیمه کارگران ساختمانی اذعان کرد: این اشخاص به منظور پرداخت حق بیمه کمتر و بهره‌مندی از تسهیلات ویژه از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کردند که با اعمال نظارت‌های بیشتر برای بهره‌مندی فعالان واقعی این حوزه، پوشش بیمه‌ای آن‌ها ساماندهی شد.

صالحیه تاکید کرد: کارگران ساختمانی با دریافت کارت مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه‌ای در یکی از شاخه‌های مشاغل ساختمانی و ارائه آن به شعب تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه هفت درصدی سهم خود، می‌توانند مشمول خدمات بیمه‌ای شوند.

او با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعه‌های حضوری از جمله اهداف و برنامه‌های مهم تامین اجتماعی در سال جاری است، تصریح کرد: با هدف تسریع و سهولت در امر خدمت‌رسانی و همچنین جلب رضایت حداکثری مردم، سایت خدمات الکترونیک این سازمان راه‌اندازی شده و ۴۰ نوع خدمت به صورت غیرحضوری به متقاضیان عرضه می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی کارگران ساختمانی بیمه تامین اجتماعی بیمه کارگران ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند