Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@15:54:15 GMT

رونمایی از کتاب «حکمت ناصح» در ابهر

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۰۱۳۵

رونمایی از کتاب «حکمت ناصح» در ابهر

ایسنا/زنجان از دست‌نوشته‌های حجت‌الاسلام عبدالحمید ولایتی با نام «حکمت ناصح» طی مراسمی در ابهر رونمایی شد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی صبح امروز (۲۰ دی‌ماه) در مراسم رونمایی از کتاب حکمت ناصح با بیان اینکه زیباترین سخن درباره حکمت ناصح در خطبه ۸۷ نهج‌البلاغه بیان ‌شده است، اظهار کرد: در این خطبه امام علی (ع) به عالمان راستین و تعالم‌نمایان اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گرامی‌داشت عالمان و صالحان دین منشا نزول رحمت الهی است، اضافه کرد: عالمان دینی کسانی هستند که به اصلاح نفس خود توجه دارند و دنبال تهذیب نفس خویش‌اند و از دید امیر مومنان نیز بهترین مردم کسی است که بر خود مسلط باشد.

امام ‌جمعه ابهر با یادآوری این مطلب که در بیان امیرمومنان علی (ع) عالمان دینی زنده‌اند، متذکر شد: همه ما وظیفه داریم راه و رسم علما را زنده نگه داشته و اجازه ندهیم سیره علما را تحریف کنند، زیرا آنان در راه خدا تلاش کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه عالمان واقعی دین در نزد خداوند مقام بسیار بالایی دارند، تصریح کرد: خصوصیات بارز آنان این است که با نفس خود مبارزه می‌کنند و در رفتار و گفتار آنان تناقض وجود ندارد و قرآن را راهنمای خود قرار داده‌اند.

در ادامه این مراسم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر نیز با اشاره به بیست و یکمین سالگرد ارتحال ‎حجت‌الاسلام عبدالحمید ولایتی از علمای ابهر و رونمایی از کتاب حکمت ناصح، گفت: حجت‌الاسلام ولایتی یکی از علمای بسیار تاثیرگذار ابهر بود که نقش موثری در تربیت شاگردان اسلامی ایفا کرده و در دوران دفاع‌مقدس نیز نقش‌آفرین بود.

آیسان صادقی با اشاره به محتوای کتاب حکمت ناصح، بیان کرد: دست‌نوشته‌های مرحوم ولایتی به همت فرزندش حجت‌الاسلام امین ولایتی و نادر معروفی در سه فصل شامل زندگی‌نامه و تاریخ شهر ابهر، نصایح پیر و مجموعه اشعار گردآوری و تدوین شده و توسط مؤسسه فرهنگی ضریح آفتاب مشهد به چاپ رسیده است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان رونمایی کتاب حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزای مهر، مراسم رونمایی جشن امضای کتاب «احتضار» تازه‌ترین مجموعه عکس سعید فلاح‌فر فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در کاخ موزه نیاوران برگزار می‌شود.

کتاب «احتضار» شامل عکس‌های سعید فلاح‌فر از شهر تهران است که در یک دهه گذشته عکاسی کرده و واجد نگاهی جامعه‌شناختی است. عکس‌های کتاب با تمرکز بر موضوع هویت، از منظر معماری و شهرسازی نیز قابل توجه است و موقعیت انسان را در شهر نشان می‌دهد.

این‌کتاب توسط انتشارات بط منتشر شده و پس از مراسم رونمایی و جشن امضا در نمایشگاه کتاب هم عرضه خواهد شد.

سعید فلاح‌فر شاعر، عکاس و منتقد هنری، فارغ التحصیل رشته مرمت بناهای تاریخی، دکترای تاریخ هنر و درجه یک هنری در رشته عکاسی است و علاوه بر تالیفات تخصصی، نمایشگاه‌های متعددی از آثارش در ایران، فرانسه، تاجیکستان، گرجستان، کانادا و… برگزار شده است.

مراسم رونمایی از کتاب یادشده با حضور نوا توکلی‌مهر معمار منظر و پژوهشگر شهری، عباس عرب‌زاده عکاس و مدیر هنری کتاب، سید محمد طباطبایی ناشر و سعید اسلام‌زاده روزنامه‌نگار و منتقد هنری همراه است.

این‌برنامه فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ در کاخ موزه نیاوران برگزار می‌شود.

کد خبر 6096957 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب
  • ما جز با رعیتِ خود دیگر با کسی جنگ نداریم!
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی