Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین نشست شورای هماهنگی و نظارت دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با موضوع «منشور دیپلماسی ایثار» با حضور مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معاونین وزرا و نمایندگان دستگاه‌های عضو این شورا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد حسن کاویانی راد مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) و سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت شهید فخری‌زاده، پس از ارائه گزارشی از تدوین منشور دیپلماسی ایثار، بیان کرد: جلسات متنوع و مکرری در مورد این منشور انجام گرفته و خروجی این جلسات در دو بستر ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بستر اول به عنوان یک سند بین‌المللی با ادبیات و ملاحظاتی که در این زمینه وجود داشت تحت عنوان «منشور دیپلماسی ایثار» که این اطلاعات بر حسب جلسات کارشناسی متعدد و نقطه نظرات اعضا جمع‌بندی و نهایتاً منجر به تدوین منشور شد.

وی در ادامه در ارتباط با منشور تدوین شده گفت: قرار است این منشور پس از تصویب توسط وزارتخانه به جریان بیفتد تا اگر توانستند منشور را به عنوان یک سند بین‌المللی در مجامع مربوطه مورد توجه قرار دهند لذا تلاش بر این است تا ادبیات حاکم بر منشور با ادبیات عرف موجود در سطح بین‌المللی هماهنگ باشد.

حجت الاسلام کاویانی راد در ارتباط با دستورالعمل‌های طراحی شده در راستای همین منشور خاطرنشان کرد: برای «منشور دیپلماسی ایثار» دستورالعمل اجرایی هم طراحی شده که در قالب این دستورالعمل بعد از تصویب منشور در شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، مسئولیت و مدیریت اجرایی به وزارت امور خارجه واگذار می‌شود و در همان مجموعه ساختار لازم را هم پیش‌بینی می‌کنند. بعد از این مرحله شورای عالی چهارچوب نظارتی خود را بر این فرآیند اعمال خواهد کرد.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ارتباط مفهوم ایثار در جامعه‌ جهانی گفت: مباحثی راجع به مفهوم ایثار در جلسات گذشته این شورا انجام شده است و در پی آن بودیم که تعریف درستی از ایثار در جامعه‌ جهانی ارائه دهیم. به همین جهت این منشور بیشتر در مفهوم جهانی قابل استفاده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ

اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی با حضور علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سنت‌پترزبورگ آغاز به کار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور احمدیان نماینده مقام معظم رهبری در سن‌پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس و نشست مرتبط با گروه بریکس، سخنرانی و دیدارهای جداگانه‌ای نیز با برخی همتایان خود خواهد داشت.

احمدیان پیش از این، روز سه‌شنبه در نخستین روز سفر به سن‌پترزبورگ، با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی جمهوری عراق دیدار کرد.

هیأت اعزامی کشورمان با حضور فعال در نشست های جانبی این اجلاس؛ دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم امنیتی در منطقه و جهان را تبیین و تشریح خواهند کرد.

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ