Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل در نخستین سفر مجازی خود از زمان آغاز تعطیلی‌های کووید ۱۹ سال گذشته، در رویدادهایی در لندن به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز نخستین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل که در پایتخت انگلیس برگزار شده، شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "استفان دوجاریک"، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز یکشنبه در برنامه اصلی این رویداد تحت عنوان "ما مردمان" که ‌نخستین واژگان منشور سازمان ملل محسوب می‌شوند، سخنرانی خواهد کرد و انتظار می‌رود در جریان این سخنرانی بر دستاوردهای سازمان ملل تاکید کند و خواستار یک مشارکت جهانی مجدد برای رسیدگی به چالش‌های متعدد پیش رویمان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایان دادن به پاندمی کووید ۱۹ و رسیدگی به تاثیرات مخرب آن بر اقتصاد جهانی و همچنین مقابله با تغییر آب و هوا جزو این چالش‌ها هستند.

گوترش امیدوار بود که در این مراسم یادبود در سنترال هال لندن روبروی پارلمان انگلیس به صورت حضوری شرکت کند؛ جایی که ۵۱ عضو بنیان‌گذار مجمع عمومی برای نخستین بار در تاریخ ۱۰ ژانویه سال ۱۹۴۶ میلادی با یکدیگر دیدار کرده بودند. اما انگلیس به خاطر افزایش شمار مبتلایان، قربانیان و بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌ها در تعطیلی به سر می‌برد و به همین خاطر سفر گوترش به صورت مجازی صورت می‌گیرد.

"باربارا وودوارد"، سفیر انگلیس در سازمان ملل گفت: یکی از موضوعات این نشست "اهمیت بهبودی و التیام‌بخشی" خواهد بود. این یکی از پیام‌ها در سخنرانی گوترش به مناسبت سال نو میلادی بود و بسیار با کووید ۱۹ و واکسیناسیون و بهبود شکاف اقتصادی و نابرابری که با پاندمی کرونا تشدید شده، تناسب داشت.

وی افزود: اگرچه این سفر در حال حاضر مجازی خواهد بود اما مراسم گرامیداشت روز یکشنبه راه بسیار خوبی برای یادآوری مشارکت انگلیس در تاسیس سازمان ملل و مشارکتش به عنوان یکی از اعضای دائمی به مدت ۷۵ سال خواهد بود. این رویداد همچنین بر تلاش‌های انجام شده از سوی گوترش درخصوص آینده‌ای که همه ما می‌خواهیم و سازمان مللی که به آن نیاز داریم تاکید خواهد کرد.

این رویداد همچنین شامل یک گفت‌وگو میان دبیرکل سازمان ملل و مقامات، نمایندگان جامعه مدنی و جوانان انگلیس خواهد بود.

وودوارد گفت: تغییر آب و هوا همچنین یکی از موضوعات مهم سفر گوترش خواهد بود چرا که انگلیس ریاست نشست جهانی آب و هوای سازمان ملل را که نوامبر ۲۰۲۱ در گلاسگو، اسکاتلند برگزار می‌شود، برعهده دارد.

دوجاریک گفت: گوترش روز دوشنبه در "میزگرد مجازی COP۲۶ درخصوص گذار به انرژی پاک" صحبت خواهد کرد.

وی افزود: این رویداد در نظر گرفته شده تا تعهدات و اقدامات بیشتری را برای تسریع روند گذار به سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر، مقرون به صرفه و انعطاف‌پذیر در کشورهای آفریقایی و اروپایی و همچنین اهمیت یک گذار درست برای تضمین فرصت‌های مشاغل متناسب با حفظ محیط زیست را به نمایش بگذارد.  

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد: همچنین انتظار می‌رود در جریان این سفر گوترش نشست‌های مجازی با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و دیگر مقامات این کشور برگزار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین

پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام‌ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۹:۰۰ امروز آغاز و از سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های لیورپول و تاتنهام امروز _یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز لیورپول و تاتنهام‌

لیگ برتر انگلیس (لیورپول - تاتنهام) ساعت ۱۹:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه سه ‌

کد خبر 750666

دیگر خبرها

  • کول پالمر پنجمین بازیکن تاریخ چلسی با تاثیرگذاری روی حداقل 30 گل در یک فصل لیگ برتر انگلیس
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی چلسی و وستهام + پخش آنلاین
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ولورهمپتون + پخش آنلاین
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام