Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@14:10:15 GMT

گاز طبیعی در بورس انرژی عرضه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۱۵۱۵

گاز طبیعی در بورس انرژی عرضه می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه جزئیات مصوبه کمیسیون تلفیق درباره عرضه گاز طبیعی در بورس انرژی را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در تشریح جزئیات مصوبه جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: در این جلسه  تبصره 1 لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود:در جلسه امروز اعضای کمیسیون مصوب کردند که چنانچه دولت بیش از سقف تعیین شده در بودجه (یک و نیم میلیون بشکه)  نفت بفروشد، درآمد آن را باید علاوه بر هزینه در طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای همچون حمل و نقل، تولید و... برای توسعه زیرساخت آموزشی و همچنین تحقیقات از جمله در حوزه دفاعی هزینه کند.

نماینده مردم شاهین شهر درمجلس اضافه کرد: همچنین اعضای کمیسیون مصوب کردند که 50 درصد از عوارض حاصل از فروش هر متر مکعب گاز طبیعی برای تامین و بازسازی سیستم گرمایشی 100 هزار کلاس درس در مناطق محروم از طریق سازمان نوسازی مدارس هزینه شود.

حاجی دلیگانی اظهار داشت:  اعضای کمیسیون در این جلسه همچنین وزارت نفت را مکلف کردند تا 2 ماه پس از تصویب این قانون الگوی مصرف گاز خانگی در اقلیم‌های مختلف کشور را تعیین و به هیئت وزیران ارائه کند.

وی ادامه داد : همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق 3 درصد سهم مناطق نفت‌خیز و مناطق محروم کشور از درآمدهای نفتی تنها باید در بخش طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای هزینه شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400  اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز اعضای کمیسیون مصوب کردند تا 1500 میلیارد تومان از محل 14 و نیم درصد سهم شرکت نفت از درآمدهای نفتی برای گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق محروم کشور که گازرسانی در آن مناطق از متوسط کشور پایین‌تر است هزینه شود.

حاجی دلیگانی بیان داشت: همچنین در این جلسه با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق دولت  مکلف شد که با هماهنگی وزارت نفت، اقتصاد، نیرو و سازمان برنامه و بودجه در سال آینده، 10 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مانند سایر فراورده‌های نفتی را در بورس انرژی عرضه کند.

به گزارش تسنیم، مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون می‌شود.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس کمیسیون تلفیق بودجه اعضای کمیسیون گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: سهم هزینه‌های جاری در کل بودجه شهرداری قم نسبت به کل بودجه ۱۷.۸ درصد است ک در کل کلانشهرها این نسبت خاص و ویژه است.

مجید محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به فرایند تدوین بودجه شهرداری قم بر اساس اسناد بالادستی و راهبردهای اجرایی اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۳ نیز در برنامه راهبردی شهرداری قم اهدافی ترسیم شده بود و منابعی قابل پیش بینی شد که با ایجاد تناسب میان منابع و مصارف، بودجه‌ای بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان برای شهرداری قم و سازمان‌های تابعه تنظیم شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری قم به صورت خاص ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسید افزود: با احتساب سازمان‌ها این بودجه به ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، سهم عوارض ساختمانی و جرایم در این بودجه ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان و سهم تسهیلات بانکی و اوراق، ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

محمد رضاخانی ادامه داد: در حوزه واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به معنای فروش اموال و مباحث مرتبط با ماده ۱۰۱ مزایده و معوض، ۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبارات پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش مصارف بودجه دو بخش هزینه‌ای و تملکی وجود دارد خاطرنشان کرد: بودجه هزینه‌ای در واقع هزینه‌های جاری را در بر می‌گیرد که برای سال ۱۴۰۳، حدود دو هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان بوده و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد دارد.

معاون شهردار قم اضافه کرد: سهم بودجه هزینه‌ای نسبت به کل بودجه ۱۷.۸ درصد است که در میان کلانشهرهای کشور این نسبت خاص است.

به گفته محمدرضاخانی، شهرداری قم تمام توان خود را در مسائل عمرانی صرف می‌کند و با کاهش هزینه از طریق ارتقای بهره‌وری به دنبال تحقق اهداف راهبردی خود است.

وی ادامه داد: هزار و ۶۳ میلیارد تومان نگهداری فضای سبز و رفت و روب است که نیمی از بودجه جاری را در بر می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان برای کمک به سازمان‌های شهرداری و هزار و ۱۰۰ حقوق و دستمزد برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

محمدرضاخانی به مصارف عمرانی بودجه ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: برای این حوزه در مجموع ۱۱ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان برای هزار و ۴۵ ردیف بودجه عمرانی ذر قالب بیش از دو هزار و ۲۰۰ پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و۳۰۰ هزار نفری شهر قم گفت: سرانه هزینه‌های شهری اعم از نگهداری شهر و عمرانی حدود ده میلیون تومان به ازای هر شهروند است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اینکه در مأموریت شهرسازی و کالبد شهری ۴۸۸ میلیارد تومان پیش بینی بودجه صورت گرفته که ۳.۵ درصد بودجه را تشکیل می‌دهد گفت: در مأموریت محیط زیست و خدمات شهری، ۱۵.۱ درصد بودجه به مبلغ دو هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

محمدرضا خانی افزود: ایمنی و مدیریت بحران ۵۶۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری سهم دارد ۳.۹ درصد از کل بودجه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک اعم از ساماندهی معابر معابر جدید اتوبوس قطار شهری ۵۳.۴ درصد بودجه شامل هفت هزار و ۸۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در مأموریت اجتماعی و فرهنگی ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه تعریف شده که ۵.۱ درصد از بودجه شهرداری قم را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 750356

دیگر خبرها

  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم