Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: 145 میلیارد ریال پروژه عمرانی و خدماتی فردا در قالب برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» در مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد آغاز و بهره برداری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قدرت اله نوروزی در ارتباط زنده رادیویی با برنامه «سلام اصفهان» با اشاره به اینکه هفته گذشته یک رام از دو رام قطاری که قرار است به خط اول مترو اضافه شود، وارد اصفهان شد و این هفته رام دوم وارد شهر می شود، اظهار کرد: این دو رام قطار به ارزش 300 میلیارد تومان با 10 واگن به ظرفیت خدمات دهی مسافران اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی ادامه داد: مزیت مستقیم این دو رام قطار کاهش سرفاصله از 12 به هشت دقیقه است و پس از طی مراحل فنی و مراحل لازم دیگر به خط اول اضافه خواهد شد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: با این اقدام ظرفیت خط به 30 هزار نفر در روز افزایش پیدا می کند؛ همچنین تلاش ویژه مدیریت شهری در سال 96 تکمیل خط یک مترو بود که برای خدمت رسانی به مردم در کمترین زمان انجام شد.

وی افزود: تا قبل از شیوع کرونا با 10 رام قطار موجود تعداد مسافران خط یک تا 120 هزار مسافر در روز هم رسید که شیوع کرونا و کاهش ناوگان حمل و نقل عمومی در اتوبوسرانی و مترو ظرفیت قبلی را تغییر داد.  

نوروزی گفت: با اقدامات اصلاحی و توسعه ای در خط اول مترو با پایان کرونا این خط با ظرفیت بالاتر و سرفاصله کمتر در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی افزود: شهرداری اصفهان دو پروژه بزرگ برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر را در دست اجرا دارد که یکی حلقه چهارم حفاظتی و دیگری خط دوم مترو است.

شهردار اصفهان ادامه داد: البته در اهداف کلان برنامه 1405 اصفهان به کاهش آلودگی و ترافیک به عنوان اهداف شاخص و مهم برنامه اشاره شده که ما هم در این راستا حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه در ادامه برنامه های «هر یکشنبه، یک افتتاح» پروژه های عمرانی و خدماتی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد در منطقه شش افتتاح خواهد شد، گفت: ارزش این طرح ها بالغ بر 145 میلیارد ریال است که این هزینه صرف مرمت و ساماندهی و نورپردازی تکایا و مسیر گردشگری بابارکن الدین شده است؛ البته در هفته های آینده پروژه های بزرگ دیگر در منطقه شش بهره برداری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان تخت فولاد شهردار اصفهان شهرداری اصفهان کرونا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پر تردد سرخون را کلنگ زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ زنی گفت: هرمزگان در مجموع ۵۴ نقطه حادثه خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط بمنظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولد سازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تأمین منابع مالی و بهره برداری سریع از این پروژه تأکید و ادامه‌داد: با توجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچ گونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضا شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می‌کنیم.

گفتنی است این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بناست ظرف مدت ۴ ماه احداث و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6089059

دیگر خبرها

  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد