Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: برخی از رأی‌های دیوان عدالت اداری به دانشگاه آسیب وارد می‌کند؛ از این رو قرار شده در مواردی که ورود محتوایی به آئین‌نامه‌های علمی شده با دیوان مذاکره صورت گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ١۴٢ ستاد نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی اکبر حقدوست با اشاره به جلسه اخیر وزارت بهداشت با دیوان عدالت اداری پیرامون رأی‌های دیوان عدالت اداری در مباحث علمی و تخصصی، اظهار داشت: در این جلسه، دیوان عدالت اداری بر عدم ورود این دیوان در مباحث محتوایی و همچنین رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه تأکید شد که دیوان عدالت اداری بر رسیدگی شکلی به آئین نامه‌ها تأکید دارد و در مباحث محتوایی ورود نخواهد داشت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه برخی از رأی‌های دیوان عدالت اداری آسیب به دانشگاه و علم وارد می‌کند، افزود: مقرر شده است طی جلسه دیگری با دیوان عدالت اداری مواردی که این دیوان ورود محتوایی به مصوبات و آئین‌نامه‌های علمی و دانشگاهی داشته، بررسی شود.

همچنین در این جلسه منصور کبگانیان نیز، ضمن انتقاد از رأی جدید دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف شرط چاپ مقاله برای دفاع از رساله دکتری، اظهار داشت: به گفته دیوان عدالت اداری «ماده ۱۹ آئین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان مصوب ۱۳۹۴ مغایر با اصول انعطاف، پویایی رقابت و نوآوری علمی است»، که ما با این رأی مخالف هستیم چرا که این مصوبه دیوان عدالت اداری از مصادیق ورود به محتوای علمی است و در تضاد با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دبیر ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه مراجع قضائی صرفاً می‌توانند در تغییر شکلی برخی آئین نامه‌ها ورود کنند، تصریح کرد: ضرورت دارد قوه قضائیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور این موضوع را پیگیری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون آموزشی وزارت بهداشت دیوان عدالت اداری ستاد نقشه جامع علمی کشور حق دوست رأی های دیوان عدالت اداری شورای عالی انقلاب فرهنگی آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است