Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@20:37:17 GMT

طراح اپلیکیشن جعلی همراه بانک دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۳۱۶۷

طراح اپلیکیشن جعلی همراه بانک دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با طراحی اپلیکیشن جعلی همراه بانک، اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، اظهار کرد: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه پس از استفاده از همراه بانک جعلی مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاکی در اظهارات خود گفت با جستجوی اپلیکیشن همراه بانک در گوگل و دانلود برنامه از یک سایت ناشناس و نصب برنامه و ارائه مجوز همه دسترسی‌ها به آن متوجه شدم علاوه بر این که این اپلیکیشن خدمات بانکی ارائه نمی‌کند، کل موجودی حسابم که ۲۷۰ میلیون ریال بود نیز برداشت شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، اپلیکیشن مورد استفاده شاکی جعلی بوده و متهم با سوءاستفاده از نام همراه بانک و اخذ مجوز دسترسی به تلفن همراه علاوه بر سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک، با دسترسی به پیام‌ها رمز یک بار مصرف را نیز شنود و جهت برداشت از حساب استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان به کاربران هشدار داد: شهروندان از ورود به سایت‌هایی که از طریق موتورهای جستجو یافت می‌شود، لینک‌های ناشناس یا تبلیغاتی که به صورت خودکار باز می‌شوند یا تبلیغات اغواکننده در شبکه‌های اجتماعی که کاربران را ترغیب به ورود و پرداخت وجه و دریافت خدمات می‌کند خودداری کنند و اپلیکیشن‌های بانکی را صرفاً از سایت رسمی بانک مربوطه بارگذاری و استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان سرقت پلیس فتا کرونا همراه بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴متهم اصلی در پی مفقود شدن یسنا دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدجواد میردوستی اظهار کرد: درپی مفقودی دختر بچه چهارساله کلاله‌ای کار جست وجو در دستور کار پلیس و دستگاه قضا قرار گرفت که تا کنون توانستیم چهار نفر را به عنوان متهم اصلی دستگیر کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از متهمان پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد، افزود: سه متهم دیگر این پرونده فعلاً در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آنها تصمیم قانونی اتخاذ خواهد شد.

دادستان کلاله‌ای گفت: بعضی از افراد بازداشتی جز افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

وی یادآور شد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی خواهد شد.

یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از ۵ روز جست و جو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

کد خبر 6096528

دیگر خبرها

  • ۴متهم اصلی در پی مفقود شدن یسنا دستگیر شدند
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری
  • قاتل ۴۱ ساله در رشت دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • «پدرخوانده» در چالوس دستگیر شد
  • پلیس «پدرخوانده» را در یکی از شهرهای شمالی دستگیر کرد + جزئیات
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل