Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رادیو بین المللی چین روز شنبه نوشت: از زمان پایان جنگ جهانی دوم، رویدادهای تاریخی کمی اتفاق افتاده است که آمریکا به نوعی در آنها درگیر نبوده باشد. شاید آمریکا با این رویدادها ارتباط مستقیمی نداشته باشد اما نفوذ آمریکا در وقوع این رویدادها امری غیرقابل تردید است. قدرت های بزرگ دنیا معمولا به ندرت از محدودیت قدرتشان آگاهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد قدرتمند و بزرگ معمولا بسیار دیر به این درک می رسند که دیگر بزرگ و قدرتمند نیستند."

این گزارش با بیان اینکه سوئد، هلند و اسپانیا به عنوان قدرت های بزرگ شرکت کننده در پیمان «وستفالی» مصوب سال ۱۶۴۸ میلادی که سازوکاری برای پایان دادن به فاجعه جنگ ۳۰ ساله و ارائه تعریف کشور مدرن بود، همگی جایگاه بزرگ خود را از دست دادند و حتی موجودیت مستقل لهستان هم در پایان قرن هجدهم از بین رفت، آورده است: فرانسه تحت فرماندهی «ناپلئون سوم»، ‌انگلیس تحت فرماندهی «وینستون چرچیل» و اتحاد جماهیر شوروی (سابق) تحت فرماندهی «میخائیل گورباچف» هیچ کدام خبر نداشتند که امپراتوری خود را از دست داده اند تا زمانی که بسیار دیر شد.

رادیو بین المللی چین با یاداوری اینکه سرنوشت آمریکا نیز متفاوت از این امپراتوری ها نیست و بیشتر به فروپاشی داخلی آمریکا بر می گردد، نوشت: "بیشتر امپراتوری های بزرگ دنیا با خودکشی به پایان و یا اینکه به قتل رسیدند؛ اما آمریکایی ها با خودبینی عمیق و استثنائی که برای خود قائل اند، تصور می کنند که از سرنوشت بی رحم تاریخ معافند، اما اینطور نیست."

نویسنده با بیان اینکه علائم زوال و نابودی آمریکا در زمینه های مختلف از جمله سیستم سرمایه داری، دارو و کنترل بیماری ها و نهادهای دموکراتیک و ارتش، کاملا قابل مشاهده است، تاکید کرد: "آمریکا امروزه بعد از هدر دادن تریلیون ها دلار بودجه و تلفات بی شمار انسانی، در حال مذاکره با گروه طالبان در افغانستان است تا بتواند نیروهایش را عقب بکشد."

وی افزود: نتیجه تریلیون ها دلاری که واشنگتن در جنگ های افغانستان و عراق هدر داد، ‌امروزه در سراسر آمریکا، در فروپاشی های شهری، بی خانمانی ها، زیرساخت ها و سیستم های حمل و نقل عمومی خراب، مدارس دولتی با استانداردهای جهان سومی و دانشگاه ها و آزمایشگاه های دولتی فاقد بودجه قابل مشاهده است‌. یک بررسی صورت گرفته هم نشان داده است که ارتش آمریکا به طور متوسط ۲۵۰ هزار گلوله برای کشتن صرفا یک جنگجوی طالبان استفاده کرده است.

این گزارش می افزاید: تا حدود سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ میلادی مقامات آمریکا تصور می کردند بحران مالی  مشکلی است که فقط برای کشورهای دیگر اتفاق می افتد؛ تازه بعد از سال ۲۰۰۸ بود که سیستم سرمایه داری آمریکا به دنبال پیدا کردن راهی برای ورود به چین و ویتنام بود!

رادیو بین المللی چین می افزاید: مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا دهه ها به عنوان مراکزی با رعایت استانداردهای طلایی بهداشت همگانی و کنترل اپیدمی در سطح جهان شناخته می شدند، این در حالی است که تعداد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا ۲۱ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۸۸۰ نفر و موارد تلفات این کشور ۳۶۹ هزار و ۴۴۳ نفر رسیده است، این ارقام نشان دهنده آن است که آمریکا بدترین خسارت و آسیب در میان اقتصادهای توسعه یافته دنیا را به دلیل کرونا متحمل شده است.

نویسنده در ادامه، توجه مخاطب را به رویدادهای اخیر آمریکا معطوف کرده و نوشته است: جمعیت هزاران نفری حامیان اوباش ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کرده و شیشه ها را شکسته و وارد ساختمان از جمله صحن کنگره شده اند؛ این زد و خوردها و تخریب ها در کنگره آمریکا صحنه های آشنایی از حمله معترضان ضد دولتی و شورشیان به شورای قانونگذاری هنگ کنگ در سال ۲۰۱۹ میلادی را به خاطر می آورد! حمله ای که بخشی از تظاهرات و شورش گسترده در هنگ کنگ بود و تا نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی طول کشید و توسط «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا، «صحنه های زیبا» توصیف شد.

این گزارش می افزاید: در همین تظاهرات اخیر در کنگره آمریکا، دفتر پلوسی توسط حامیان افراط گرای ترامپ اشغال شد. شاید پلوسی باز هم بتواند در این صحنه ها، زیبایی ها را تماشا کند؛ به خصوص در دفتر کارش که به اشغال حامیان ترامپ درآمد، همه این اتفاق ها در هر کشور دیگری از جهان به عنوان کودتا توصیف می شود؛ تمام مشکلاتی که در آمریکای امروز دیده می شوند، نشان دهنده افول و زوالی فراگیر در این کشور است.

برچسب‌ها کنگره آمریکا چین ایالات متحده آمریکا نانسی پلوسی ارتش آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا چین ایالات متحده آمریکا کنگره آمریکا چین ایالات متحده آمریکا نانسی پلوسی ارتش آمریکا اخبار کنکور کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، امروز سه‌شنبه، اعلام کرد که از زیاده‌روی نیرو‌های پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان حامی فلسطین، پریشان‌خاطر شده است.

وی دراین‌باره گفت: از نامتناسب بودن برخی از اقدامات قوه مجریه آمریکا در یک سری از دانشگاه‌ها نگران هستم.

تورک در ادامه گفت: واضح است که نمی‌توان اعمال مشروع آزادی بیان را تعبیر به تحریک خشونت و نفرت کرد.

جنبش دانشجویی حمایت از غزه در آمریکا با اعتراضات و برپایی چادر‌ها در دانشگاه کلمبیا کلید خورد و به سایر دانشگاه‌های ایالات متحده سرایت کرد.

این در حالی است که موج خستگی‌ناپذیر اعتراضات دانشجویی مرز‌های آمریکا را پشت سر گذاشته و به کانادا، فرانسه، انگلیس و استرالیا رسیده است.

با اصرار دانشجویان به ادامه اعتراضات به نظر می‌رسد مقامات آمریکا که در برخورد با آنها مستأصل شده‌اند با اجرای برنامه‌هایی سعی در ارعاب دانشجویان دارند. در تازه‌ترین اقدام، دانشگاه کلمبیای نیویورک پس از هشدار به دانشجویان برای پایان دادن به تجمعات حامی فلسطین و نیز جمع کردن چادر‌های خود، تعلیق آنان از ادامه تحصیل را آغاز کرد.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • گزارش رسانه صهیونیست از فریبی به نام اسکله غزه + فیلم