Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان، از افزایش ۱۰ درصدی برداشت مرکبات از باغات استان گیلان خبر داد.

مسعود موسوی با اشاره به اینکه فصل برداشت مرکبات از باغات استان گیلان، اظهار کرد: پیش بینی شده با توجه به شرایط موجود امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی میزان برداشت مرکبات در استان گیلان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برداشت مرکبات از اوایل آبان آغاز و تا اوایل بهمن ماه ادامه دارد، گفت: پیش بینی شده میزان مرکبات برداشت شده برای امسال در استان گیلان به ۱۹۰ هزار تن برسد.
موسوی با اشاره به اینکه این میزان معادل برداشت از ۶۵ درصد باغات مرکبات استان گیلان است، گفت: ارزش ریالی مرکبات برداشت شده بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار و ۱۴۰ هکتار باغ مرکبات در استان گیلان وجود دارد، اضافه کرد: بیشترین باغ مرکبات در شهرستان های رودسر، املش و لنگرود وجود دارد.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه به فعالیت بیش از ۲۶ هزار بهره بردار در این زمینه اشاره و بیان کرد: مرکبات استان گیلان بازار پسند بوده و به استان های دیگر نیز ارسال می شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مرکبات استان گیلان پرتقال تامسون است، گفت: نارنگی، گریپ فروت ، لیمو و بالنگ از دیگر مرکبات کشت و برداشت شده در استان گیلان است.
موسوی با بیان اینکه گیلان پنجمین استان تولیدکننده مرکبات در سطح کشوراست، ادامه داد: فرآوری مرکبات می تواند ارزش افزوده بیشتری را نصیب بهره برداران این محصول کند و در حال حاضر در رودسر دو واحد فرآوری وجود دارد.

برچسب ها: باغات استان گیلان ، استان گیلان ، مرکبات لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Lbp

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: باغات استان گیلان استان گیلان مرکبات استان گیلان برداشت مرکبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار جوی پایدار و صاف تا اواسط هفته در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از استقرار جوی پایدار تا اواسط هفته در استان خبر داد و گفت: طی این مدت غالبا آسمانی صاف تا نیمه ابری و در برخی نواحی ساحلی و جلگه ای پدیده مه طی ساعات شب تا صبح پیش بینی می شود

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی پایدار تا اواسط هفته در منطقه است.

وی افزود: طی این مدت در استان گیلان، غالباً آسمانی صاف تا نیمه ابری و در برخی نواحی ساحلی و جلگه‌ای پدیده مه طی ساعات شب تا صبح پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: طی این مدت گاهی به سبب شکل‌گیری ناپایداری‌های موقتی و همرفتی افزایش ابر و رگبار ورعد و برق پراکنده در استان دور از انتظار نیست.

دادرس با بیان اینکه طی این مدت دریا برای فعالیت دریانوردی مناسب است، تصریح کرد: از سه شنبه بعدازظهر با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار شرایط برای افزایش ابر و مه آلود بودن هوا روند کاهش نسبی دما وزش باد موقتی شدید بعضی ساعات رگبار باران رعد و برق و احتمال تکرگ تا پایان هفته مهیا می‌باشد.

کد خبر 748205

دیگر خبرها

  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • استقرار جوی پایدار و صاف تا اواسط هفته در گیلان
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند