Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@21:24:52 GMT

طرح کاپ برای کل شهر تهران نسخه نمی‌پیچد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۴۳۲۶

طرح کاپ برای کل شهر تهران نسخه نمی‌پیچد

خبرگزاری آریا - شهر: یکصد و دومین جلسه کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری صبح امروز با حضور رئیس و مشاوران این کمیته، معاون خدمات شهری، رئیس سازمان مدیریت پسماند و شهرداران و معاونان خدمات شهری مناطق 6، 16، 21 و 22 برگزار شد.
به گزارش شهر، سید آرش حسینی میلانی، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در این مراسم که به بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح کاپ در مناطق پایلوت اختصاص داشت، گفت: اجرای طرح کاپ تقریبا از تیر ماه امسال آغاز شده و بیش از شش ماه از اجرای آن می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت، سازمان مدیریت پسماند باید نسبت به این طرح به یک جمع‌بندی کلی رسیده باشد و بتواند یک گزارش منسجم از نقاط قوت و ضعف را به شورا و شهرداری ارائه کند.
او با اشاره به برخی اشکالات در اجرای این طرح گفت: برخی نارضایتی‌ها و ناهماهنگی در اجرای طرح کاپ منعکس شده بنابراین توسعه و افزایش محدوده اجرای این طرح به شکلی منطقی و براساس شرایط و امکانات باشد. در واقع، باید مشخص شود که برآیند کار در چه سطحی است.
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح کاپ می‌تواند به عنوان یکی از پروژه‌های رخداد تهران 1400 در آغاز قرن جدید مورد توجه و رونمایی کلی قرار بگیرد، گفت: باید از فرصت تهران 1400 برای گفت‌وگوی بیشتر با شهروندان استفاده کرد. به عبارت دیگر، هم با شهروندان در سطح منطقه گفت‌وگو کرد و هم ذینفعان این موضوع را – چه موافق و چه مخالف - تحلیل و رفتار اجتماعی آنها را مورد بررسی قرار داد.
حسینی میلانی گزارش با بیان اینکه ناشی از تحلیل ذینفعان می‌تواند به اجرای بهتر طرح کاپ کمک کند، بیان کرد: همواره گفته‌ایم که طرح کاپ برای کل شهر تهران نسخه نمی‌پیچد و به صورت پایلوت و آزمایشی در حال اجرا است بنابراین باید سطح انتظارات از این طرح منطقی نگه داشت.
او ادامه داد: ضروری است شناسنامه محلات تکمیل و فرمول تناوب تخلیه مخازن، رفتار متقابل مردم و عملکرد سیستم به شکل شفاف و دقیق مورد بررسی و نتایج حاصل از آن مورد استفاده قرار گیرد.
این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری می‌تواند از ظرفیت شورایاری‌ها برای اجرای بهتر طرح کاپ استفاده کند، گفت: در مدت اجرای طرح کاپ در مناطق چهار گانه، شورایاری‌های این مناطق گزارش‌هایی را در این رابطه ارائه کرده‌اند. برخی از محلات انتظارات و پیشنهاداتی دارند که ضروری است شهرداری با آن مسائل توجه کند بنابراین بازنگری مجدد تناوب جمع‌آوری ضروری است.
حسینی میلانی بر ثبت تجارت و نتایج اجرای طرح کاپ تاکید و از معاونت خدمات شهری شهرداری خواست نیازمندی‌های اجرای این طرح در سال 1400 را در بودجه تدقیق و با مناطق هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.
او با توضیح اینکه اگر در هنگام بررسی نتایج اجرای طرح کاپ به این نتیجه برسیم که اجرای این طرح در یک محله و شهرک موفقیت‌آمیز بوده است، باید آن محله را به عنوان منطقه سبز و پاک معرفی کرد، بیان کرد: منطقه سبز، منطقه‌ای است که شهروندان و ساکنان آن مسئله پسماند منطقه‌ای خود را سامان داده‌اند چراکه مهمترین کنش هر شهروند در موضوع محیط‌زیست شهری، مسئله پسماند است.
رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری افزود: در مسئله دریافت نرخ خدمات مدیریت پسماند به چنین خانوارهایی باید تخفیف داده شود تا این شهروندان محصول و نتیجه اقدام خود را مشاهده کنند و عملکردشان برایشان محسوس باشد.
همچنین حسینی میلانی از معاونت خدمات شهری خواست روزی برای پاسداشت خدمات باغبانان و پاکبانان در تقویم شهرداری تهران در نظر گرفته شود و بر انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی بیشتر از سوی سازمان مدیریت پسماند و تعامل بیشتر این سازمان با شهروندان تاکید کرد.
در ابتدای این جلسه، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شورای شهر تهران به تشریح آخرین هماهنگی‌های انجام شده از سوی معاونت خدمات شهری با مناطق 6، 16، 21 و 22 برای اجرای طرح کاپ پرداخت و گزارشی از آخرین وضعیت جمع‌آوری پسماند ساختمانی، خانگی و مجتمع پردازش پسماند آرادکوه ارائه کرد.
همچنین صدرالدین علیپور، رئیس سازمان مدیریت پسماند نیز در این جلسه آخرین اقدامات انجام شده برای اجرای طرح کاپ در مناطق چهار گانه را تشریح و درباره برنامه‌های نرم‌افزاری جمع‌آوری پسماند خشک، نوبت‌های جمع‌آوری پسماند، انتخاب پیمانکاری برای جمع‌آوری پسماندهای حجیم، تولید کود کمپوست، اورهال ماشین‌ها و تجهیزات جمع‌آوری پسماند و مدیریت شیرابه توضیحانی ارائه کرد.
شهرداران و معاونان خدمات شهری مناطق 6، 16، 21 و 22 نیز در این جلسه آخرین وضعیت اجرای طرح کاپ و نقاط ضعف و قوت و مشکلات اجرای این طرح در محلات و شهرک‌هایی که به صورت آزمایشی در حال اجرا است را تشریح کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان مدیریت پسماند جمع آوری پسماند شورای شهر تهران اجرای این طرح اجرای طرح کاپ حسینی میلانی خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات خدمات دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه نویسی الکترونیکی را تشریح کرد.

  مهدی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ارایه خدمات در زمان قطعی سامانه نسخه نویسی الکترونیکی گفت: با توجه به احتمال قطعی سامانه در زمان دریافت خدماتی که به صورت الکترونیک تجویز شده‌اند، از پزشکان درخواست شود تا اطلاع ثانوی، در صورت تجویز الکترونیک، نسخه کاغذی و یا پرینت نسخه الکترونیک را با درج مهر و امضا در اختیار بیمه شدگان قرار دهند. همچنین در صورت عدم امکان نسخه نویسی الکترونیک یا قطعی سامانه با تشخیص مدیرکل استان، صدور نسخه کاغذی به عنوان روش جایگزین استفاده شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شده می‌تواند از طریق سامانه شهروندی اقدام به پرینت نسخه الکترونیک خود نماید، همچنین در صورت ممهور نشدن پرینت نسخه توسط پزشک، مهر و امضای کارشناس ادارات کل بر روی پرینت نسخ، به منزله تایید وجود و صحت نسخه الکترونیک می باشد؛ بنابراین در صورتی که وجود نسخه الکترونیک و عدم دریافت خدمت از مراکز دیگر، برای کارشناسان اداره کل محرز شود، می بایست همکاری لازم را برای اطمینان بخشی به مراکز و پذیرش نسخه انجام دهد.

وی با بیان اینکه داروخانه‌ها می‌توانند اقدام به ثبت کلیه اقلام داروئی نسخ کاغذی در سامانه تایید خدمات نمایند، تاکید کرد: در صورتی که تنظیمات نرم افزار داروخانه منطبق بر سامانه اعلام نرخ دارو (mdp.ihio.gov.ir) انجام شده باشد، ثبت اقلام غیر پرونده ای در نرم افزار داروخانه جهت محاسبه قیمت کفایت می نماید. لذا در این موارد ضروری است قیمت گذاری نسخه کاغذی انجام و نسخ کاغذی در انتهای دوره به اداره کل ارسال شود.

رضایی با اشاره به اینکه ضروری است ادارات کل استانی با استقرار موقت کارشناسان و یا افزایش تعداد کارشناسان در داروخانه‌های منتخب و ویژه (در کلیه ساعت فعالیت داروخانه – اداری و غیر اداری)، از ارائه خدمت به بیمه شدگان اطمینان حاصل نمایند، اظهار داشت: در ارسال لیست نسخ داروئی و ثبت متمم در سامانه لزومی به تفکیک سهم یارانه ارزی از سهم سازمان نمی باشد و مبالغ بصورت یکجا قابل ثبت است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پرداخت سهم صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، برای بیمه شدگان مشمول در قالب خسارت متفرقه قابل انجام است.

وی ادامه داد: ادارات کل استانی ترتیبی اتخاذ نمایند تا ارائه داروهای اسپینرازا، ریسدیپلام و امیسیزوماب به بیمه شدگان هدف برابر فهرست ارسال شده و سهمیه داروئی، در زمان دریافت دارو، دچار اختلال نشود. بگونه‌ای که در صورت قطع سامانه، پس از برقراری ارتباط نسبت به ثبت اطلاعات نسخ مذکور در سامانه توسط پزشکان و مراکز ذیربط اقدامات لازم صورت پذیرد.

رضایی بیان کرد: تا زمان پایداری سامانه، منعی بابت پذیرش نسخه کاغذی داروهایی که دارای شرط اجباری تجویز الکترونیک بوده اند، وجود ندارد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: محدودیت پذیرش نسخ کاغذی به میزان ۲۰ درصد نسخ در زمان اختلال سامانه لحاظ نخواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت 
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت