Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد پست ریاست فدراسیون فوتبال گفت: چالش‌های زیادی داریم؛ به‌ویژه در زمینه منابع مالی که یکی از بزرگترین دغدغه‌های فوتبال است.

کیومرث هاشمی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز(شنبه) در فدراسیون حضور یافتم تا کارهای مربوط به ثبت‌نام در بخش ریاست را انجام دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۳۰ سال سابقه مدیریت در بدنه ورزش را دارم و از جنس ورزش هستم. از پایه‌های ورزش از یک کارمند ساده شروع کردم و هیات‌ها و باشگاه‌های ورزشی را می‌شناسم. ارتباطات بسیار خوبی دارم. در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش، کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی کار کردم. رسانه هم جزو جامعه فوتبال است و اگر رسانه را از فوتبال بگیرید دیگر فوتبال معنا ندارد. با بررسی‌هایی که انجام دادیم تشخیص دادیم به انتخابات ورود کنیم.

وی در ادامه افزود: برنامه تحول‌آفرین در حال آماده‌سازی است ولی آن چیزی که اکنون فوتبال ما نیاز دارد همدلی، وحدت و همراهی جامعه فوتبال و انسجام است. چالش‌های زیادی داریم. مخصوصا در زمینه منابع مالی که یکی از بزرگترین چالش‌های فوتبال است. این موضوع در ورزش کشور هم وجود دارد، اما با همت و تلاش مجموعه فدراسیون و با حمایت مجلس و دولت باید از ظرفیت‌های موجود و بخش خصوصی استفاده کنیم. یکی از بحث‌هایی که همواره در مورد فوتبال مطرح است حق پخش تلویزیونی است که این مستلزم کمک رسانه‌ها، مجلس و تشخیص مصلحت نظام است و با همراهی سازمان صدا و سیما ان‌شاءالله بتوانیم مشکل حق پخش تلویزیونی را حل کنیم. این حق باشگاه‌ها است که مشکل حق پخش تلویزیونی حل شود. من اعتقاد دارم فوتبال در بخش مالی باید مستقل شود. در این زمینه هم در حال فکر کردن هستیم تا اگر امکان‌پذیر باشد در زمینه ردیف بودجه این کار را انجام دهیم.

هاشمی درباره بدهی‌های فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: باید ببینیم مجمع فدراسیون چه تصمیمی می‌گیرد. ما یکسری طلب‌ها از فیفا داریم که به خاطر تحریم‌های ظالمانه آنجا مانده و ظرفیت خوبی است. این مشکلات باید با کمک یکدیگر حل شود. بحث توسعه منابعی که من گفتم در همین راستا بود. برای ما تیم‌های ملی قوی و لیگ قدرتمند در اولویت قرار دارد که باید در دستور کار قرار بگیرد. باشگاه‌های پویا به عنوان بازوهای اجرایی هستند. فدراسیون باید تا جایی که می‌شود اختیارات خود را به هیات‌های استانی واگذار کند. هیات‌های استانی به عنوان نماینده فدراسیون در استان‌ها قرار دارند. هیات‌ها باید حتما حمایت شوند، به ویژه از لحاظ مالی. در بخش منابع انسانی نیز در بخش‌های مختلف باید حمایت شود. خیلی از ظرفیت‌های فوتبالی ما باید وارد عرصه مدیریت فوتبال در بخش‌های مختلف شوند. در اصل در خانواده فوتبال باید بزرگان این رشته در رأس این هرم قرار بگیرند. این افراد اسطوره‌های این ورزش هستند و باید کمک کنیم تا حرمت آنها حفظ شوند.

وی همچنین اذعان داشت: باید به سمتی برویم که باشگاه‌ها باشگاه‌داری کنند و هر کسی در حیطه وظایف خودش کارش را انجام دهد و در کار هم دخالت نکنیم. این بستگی به خانواده فوتبال دارد که چه اتفاقی می‌افتد. برای اولین بار این فرصت به وجود آمده که قهرمانان ما به عنوان نماینده مربیان، ورزشکاران و داوران در رده‌های مختلف سنی در مجمع حضور دارند، هیات‌ها و باشگاه‌ها هم حضور دارند و خانواده فوتبال باید خودش انتخاب کند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چه تصمیمی برای ریشه‌کن کردن فساد در فوتبال دارد، تصریح کرد: اعتقاد دارم که هر کسی در بخش کاری خودش، برای ریشه‌کن کردن فساد مسوولیت دارد. رسانه‌ها و باشگاه‌ها می‌توانند کمک کنند. جنبه حقوقی‌ قراردادها باید قوی‌تر باشد و مشاوران حقوقی خوبی داشته باشیم. دنیا از ظرفیت کارگزاری‌ها در بستن قرارداد استفاده می‌کند، یک کلمه بالا و پایین باعث باخت باشگاه‌ها و فوتبال ما می‌شود.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در پایان در پاسخ به این سوال که آیا بازنشسته محسوب می‌شود یا خیر گفت: خیر من بازنشسته نیستم./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال باشگاه ها هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ژاله معماری، عضو هیئت‌علمی دانشكده تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا (س) در یک گفتگوی رادیویی درباره چالش‌های ورود باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی اظهار كرد: فرآیند خصوصی‌سازی موانع زیادی دارد و تنها مختص باشگاه‌ها نیست. در سایر كشورها نیز این چالش‌ها وجود دارد. متأسفانه در ایران خصوصی‌سازی به تعویق افتاده در حالی که چالش خصوصی‌سازی در همه صنایع وجود دارد.

معماری در این باره ادامه داد: امروز با توجه به فشارهای AFC و تعویق ایجاد شده در آن، خصوصی‌سازی باشگاه‌ها تنها راه ممكن بود. باید به بعد از این فكر كرد چرا كه در شرایط موجود خصوصی‌سازی بهترین راه‌حل بوده است. خصوصی‌سازی نسخه‌ای بوده كه با شرایط موجود حداكثر همخوانی را دارد.

هلدینگ خلیج‌فارس و بانک‌ها تخصص كافی برای مباحث مالی و ترازنامه‌ها را دارند. اما بقای تیم‌ها در بازی‌های آسیایی و توقعات هواداران، مورد نگرانی است و باید فكر خوبی برای آن موارد كرد تا كمترین آسیب وارد شود و فرآیند انتقال و افزایش سهم بازار انجام شود. امید می‌رود با تقویت فعالیت‌های اقتصادی این ۲ باشگاه شرایط خوبی را شاهد باشیم.

معماری با اشاره به انتقال‌های مشابه در سایر كشورها خاطرنشان كرد: خصوصی‌سازی بسیار حساس است و با توجه به جمعیت فوتبال دوست ایران باید مراقبت بیشتری از آن صورت گیرد تا به تدریج هلدینگ‌ها و بانک‌ها بتوانند سهام را وارد فرابورس كرده تا به سوددهی برسد و سهم هواداران بیشتر شود و به ۵۱ به ۴۹ برسیم. كسانی كه برای این نسخه تصمیم‌گیری كردند، به همه شرایط آن واقف بودند.

عضو هیئت‌علمی دانشكده تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به پیش‌بینی موانع این مسیر گفت: دولت باید بخش خصوصی را حمایت كند و منابع درآمدی حق پخش و قانون کپی‌رایت نیز برای باشگاه‌ها فراهم شود. توجه بخش خصوصی در قسمت تربیت بازیكنان و خریدوفروش آنها قرار دارد و باید مراقب بود توسعه ورزش در اولویت‌های بعدی قرار نگیرد. البته در همه دنیا این‌گونه است و به همین دلیل دولت با حساسیت بالایی خصوصی‌سازی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟