Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی روز شنبه با اعلام اینکه این طرح با هدف امنیت بخشی به شهروندان بویژه بانوان برای حضور در شهر صورت می گیرد گفت: در همین راستا تاکنون ۳۰ نقطه طی تشکیل شوراهای اجرایی وکسب نظر از معتمدین و شهروندان بخصوص بانوان شناسایی شده است.

وی با اشاره به فاکتورهای کالبدی که در این طرح مورد ارزیابی قرار می گیرد افزود: تاریکی، ازدحام و یا خلوتی بیش از حد و عدم دسترسی به وسیله نقلیه عمومی، فرم، فضا و آلودگی دیداری از جمله شاخص های مورد ارزیابی در این طرح هستند، ضمن اینکه طی این طرح کیفیت و امنیت پیاده‌روها، رویت‌پذیری مکان، ایجاد نظارت اجتماعی و تنوع کاربری و فعالیت‌ها نیز بررسی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی با تاکید بر اینکه ارتقای امنیت با مشارکت شهروندان محقق می شود بیان کرد: در این طرح طی مراحل تسهیلگری از شهروندان و اهالی محلات بویژه بانوان نظرسنجی می‌شود که برای دریافت خدمات اولیه در محلات در چه مکان‌هایی احساس ناامنی می‌کنند، همچنین ضمن تعامل با نمایندگان و معتمدین محله، NGO ها و دفاتر توسعه محلی، متخصصین حوزه های شهری برای استخراج و تعیین نقاط ناامن و بی دفاع در نقشه،   پیرامون معضلات محله و شناسایی گروه های ذینفع ایده پردازی و گفتگو و در نهایت نیز اقدامات اجرایی در حوزه کالبدی برای رفع مشکلات و تامین امنیت زنان اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، نقاط بی دفاع شناسایی شده پس ازغربالگری و تایید نهایی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

شهروندان منطقه دو به پویش «ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی» پیوستند

شهردار منطقه دو تهران اعلام کرد: پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی با هدف افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی، ارتقای روحیه مشارکت و مدیریت پسماند در این منطقه اجرا می شود.

حسن رحمانی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: رشد جمعیت شهری در چند دهه گذشته موجب پدیده آپارتمان نشینی شد و تغییرات بنیادی و اساسی در نحوه و شکل زندگی مردم  ایجاد کرد و فرهنگ آپارتمان نشینی به  عنوان یکی از الزامات زندگی شهرنشینی مطرح شد.

وی افزود: در همین راستا پویش فرهنگ آپارتمان نشینی  با شعار «هم سایه هم» به عنوان یکی از فعالیت های فرهنگی و آموزشی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

شهردار منطقه دو گفت: این پویش  در سه محور قوانین و حریم خصوصی، همسایگی و مشارکت و محیط زیست و کاهش  در قالب برنامه های ترویجی، آموزشی و تولید محتوا اجرا می شود و تلاش دارد تا به بسترسازی در زمینه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی کمک کند.

وی بابیان اینکه رعایت حقوق شهروندی و اجتماعی حرکتی  به سمت شهر ایده‌آل است افزود: این پویش در از ابتدای دی‌ماه آغاز و تا شهریور ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه دو تصریح کرد : در طرح «هم سایه هم» علاوه بر ترویج گری که توسط تسهیل گران انجام می شود ، آموزش چهره به چهره به طور ویژه در شهرک پردیسان واقع در محله شهرک قدس اجرا می شود.

ایمن سازی گود پرخطر منطقه پنج با استفاده از ۵۵۰۰ متر مکعب خاک

شهردار ناحیه چهار منطقه پنج تهران با اعلام خبر ایمن سازی گود پرخطر در محله سازمان برنامه شمالی اعلام کرد: این گود پرخطر پس از ۱۰ سال و با اقدام شبانه روزی عوامل این ناحیه در کمتر از یک هفته و با استفاده از ۵۵۰۰ متر مکعب خاک ایمن سازی شد.

مریم تراشی با اشاره به تخریب بنای غیر ایمن در مجاورت این گود گفت: از سالهای گذشته، بنای غیر اصولی در مجاورت این گود توسط برخی افراد ایجاد شده که از آن به عنوان محل اسکان موقت استفاده می‌کردند که با تاکید شهردار منطقه مبنی بر ایمن سازی گودهای پرخطر، اخطار لازم به ساکنان داده شد و پس از تخلیه محل مورد نظر این آلونک و بنای غیر اصولی تخریب و عملیات ایمن سازی گود پرخطر ۹۰۰ متری آغاز شد.

وی با اشاره به ایمن سازی این گود پرخطر گفت: ۱۰سال پیش در یک عرصه ۷ هزار متری  با هدف ساخت مجموعه ای برای اسکان تمام کارگران منطقه۵ عملیات حفاری گود ۹۰۰متری در عمق ۶متر آغاز و به دلیل بروز برخی مشکلات از جمله معارضین در مراحل اولیه متوقف ماند و گود به صورت ناایمن رها شد.
تراشی با اشاره به تعیین تکلیف این گود گفت: ایمن سازی این گود خواسته چندین ساله شهروندان و شورایاران محله سازمان برنامه شمالی بوده و یکی از نقاط بی دفاع شهری را ایمن سازی کرده و امیدواریم پس از اجرای این عملیات، تردد در این نقطه از شهر به سهولت انجام شده و مشکلات موجود مرتفع شود.

وی حجم خاک مورد نیاز برای تسطیح گود را پنج هزار و ۵۰۰ متر مکعب پیش بینی کرد و افزود: این گود با ۲۵۰ الی ۳۰۰ مایلر خاک پر، هر مرحله خاکریزی با بیل مکانیکی تسطیح و سپس برای نشست طبیعی خاک آب‌پاشی می‌شود.
 

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران اخبار کنکور فرهنگ آپارتمان نشینی ایمن سازی گود شهردار منطقه گود پرخطر منطقه دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید باقری معاون شهردار تهران بیان کرد: سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد. مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت گریز است با این سامانه نقض می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده؛ تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرات را دنبال کنیم. این حجم از نظارت‌ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نشان‌دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست و سعی ما اثرگذاری پاسخ‌ها است.

معاون شهردار تهران گفت: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می‌کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات پیرامون آن برگزار می‌شود و ما بی‌تفاوت نیستیم.

کد خبر 6097084

دیگر خبرها

  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش
  • اتوبان شهید خرازی باز شد
  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی می‌شود