Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون گفت:بهتر است آقایانی که مدیر و مسئول سینما بوده اند خودشان بیایند و بگویند چه کاری برای سینمای کشور در این سال ها انجام دادند؟

به گزارش مشرق، رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: طی ۸ سال گذشته هیچ اتفاق مثبت و قابل توجهی را در سینمای کشور شاهد نبودیم؛ اهالی سینما در این سال ها با بیکاری، خانه نشینی، باندبازی، لابی گری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. روبرو بودند و مدیران سینمایی هم هیچ تدبیری برای وضعیت بسیار بد زندگی و معیشتی آن ها نداشتند.

بازیگر فیلم های سینمایی «اجاره نشین ها» و «رفقای خوب»  افزود: بهتر است آقایانی که مدیر و مسئول سینما بوده اند خودشان بیایند و بگویند چه کاری برای سینمای کشور در این سال ها انجام دادند؟ ما که هیچ چیز ندیدیم و همه چیز بدتر از بد شد!

بیشتر بخوانید:

چفیه خونین شهید رسول خالقی پور به سیدمحمود رضوی اهدا شد

وی با تأکید بر اینکه مدیران سینمایی طی ۸ سال گذشته ثابت کردند که این کاره نیستند و به درد مدیریت سینما نمی خورند اظهار داشت: کار را باید به کاردان سپرد؛ من امیدوارم در دولت بعدی فردی دغدغه مند، دلسوز و از بین اهالی سینما برای مدیریت سازمان سینمایی به کار گرفته شود تا شاید از این رهگذر بخشی از معضلات و مشکلات سینماگران برطرف گردد.

رویگری خاطرنشان کرد: ما در سینمای کشور نیاز به مسئولانی کاردان و متعهد هستیم که دلشان برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم بتپد و هر کاری انجام می دهند تنها برای رضای خدا و تقویت پایه های فرهنگی کشور باشد.

این سینماگر با انتقاد شدید از همه بنیادها و نهادهای سینمایی متذکر شد: نه تنها مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی که نهادهایی همچون خانه سینما هم طی سال های اخیر سینماگران را به حال خود رها کرده و چشم های خود را روی تمامی گرفتاری ها و مشکلاتی که سینماگران با آن ها در حال دست و پنجه نرم کردن هستند بستند و صدای فریاد و انتقاد هنرمندان را هم نشنیدند.

وی تصریح کرد: این اتفاق در حالی است که هنر و هنرمند در همه دنیا دارای ارزش و احترام ویژه ای هستند و مدیران و مسئولان و متولیان سینمایی نمی گذارند به اصطلاح آب در دل هنرمندان تکان بخورد و همه جوره زندگی هنرمندان شان را که پرچمدار فرهنگ کشورشان هستند حمایت می کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «بوتیک» و «دیدار در استانبول» در خاتمه اظهاراتش افزود: مدیران سینمایی باید آگاه باشند که اگر اداره سینما را در دست گرفته اند به خاطر وجود سینماگران است. ما اگر نباشیم این پست و میز و پول و مقام ها برای آن ها وجود نخواهد داشت. مدیران سینمایی باید آگاه باشند که وظیفه شان حمایت همه جانبه از زندگی سینماگران است و افسوس که در عملکردشان ذره ای حمایت از سینماگران را شاهد نبوده و نیستیم!

منبع: سینما پرس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی رضا رویگری سازمان سینمایی مدیران سینمایی طی ۸ سال گذشته سینمای کشور سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو عازم آذربایجان شد و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آخرین روز از سفر خود از موزه تاریخ ادبیات شهر باکو بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن برشمردن شخصیت‌های مشترک فرهنگی دو کشور گفت: به مفاخر بزرگ به عنوان زمینه‌های همگرایی بین دو کشور نگاه می‌کنیم؛ اینها جزو میراث مشترک فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، ما قرن‌ها کنار یکدیگر زیست کردیم، این ظرفیت‌ها باید باعث افزایش برادری‌ها و همگرایی‌ها باشد نه اینکه موجب واگرایی شود.

وی با بیان اینکه هر کس تلاش کند تا این بزرگان را دست مایه واگرایی قرار دهد حتما دچار اشتباه راهبردی و خطای محاسباتی شده است، افزود: به میراث مشترک فرهنگی با کشور‌های همسایه به عنوان میراث مشترک تاریخی نگاه می‌کنیم و به آنها می‌بالیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم برای این مشاهیر فیلم‌های مشترک تولید کنیم؛ در ترکمنستان برای مختومقلی فراغی همین کار را می‌کنیم، در پاکستان نیز برای اقبال لاهوری کاری را در دست اقدام داریم؛ در سفر هفته گذشته به پاکستان برادران و خواهران پاکستانی به ویژه در شهر لاهور از این موضوع استقبال کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اشعار نظامی به زبان فارسی است و میراث مشترکی بین دو کشور به‌شمار می‌رود، افزود: امیدواریم ساخت مجموعه جدیدی را برای حکیم نظامی آغاز می‌کنیم؛ در همین راستا از همکارانم در وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان دعوت کردیم تا ما را در ساخت فیلم سینمایی در این باره کمک کنند.

موزه تاریخ ادبیات شهر باکو در قسمت قدیمی‌این شهر قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • (تصاویر) بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران، مهمان «مست عشق»!
  • بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند (+تصاویر)
  • بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • فریبا: شاهد بازی خوبی از استقلال برابر تراکتور نبودیم
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد