Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک نظرسنجی که پس از حمله هواداران رئیس‌جمهور آمریکا به کنگره این کشور انجام شده، حاکی از این است که ۵۷ درصد از شهروندان آمریکایی خواستار عزل فوری رئیس‌جمهور کشورشان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی مشترک رویترز و مؤسسه افکارسنجی ایپسوس که پس از حمله هواداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا صورت گرفته و نتایج آن امروز شنبه منتشر شده است، نشان می‌دهد که 57 درصد از شهروندان آمریکایی خواستار عزل فوری ترامپ از قدرت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

همچنین 70 درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی متشرک، مخالفت خود را با اقداماتی که ترامپ طی هفته‌های اخیر انجام داده و در نهایت باعث حمله هوادارانش به کنگره شده است، ابراز داشته‌اند.

در جریان حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا که به تحریک شخص وی انجام شد، دست‌کم 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی این حادثه، تعدادی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا خواستار برکناری ترامپ توسط مایک پنس معاون رئیس‌جمهور و اعضای کابینه وی از طریق فعال‌سازی متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا شدند و تهدید کردند که اگر این کار انجام نشود، ترامپ را استیضاح خواهند کرد.

با وجود درخواست‌های مکرر دموکرات‌ها برای برکناری ترامپ از طریق متمم بیست‌وپنجم قانون اساسی آمریکا تاکنون مایک پنس و اعضای کابینه ترامپ تمایلی به این کار نشان نداده‌اند.

از طرفی گفته می‌شود که تلاش‌ها برای مجبور کردن ترامپ به استعفا نیز به بن‌بست خورده است. روز جمعه شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از مشاوران کاخ سفید گزارش داد که دونالد ترامپ به‌ هیچ وجه قصد استعفا ندارد و خود را در قضیه حمله هوادارانش به کنگره مقصر نمی‌داند.

رهبر دموکرات‌های سنا خواستار عزل فوری ترامپ از قدرت شدنمایندگان دموکرات خواستار برکناری ترامپ از قدرت شدندبزرگترین گروه کسب و کار آمریکا خواستار برکناری ترامپ شدپلوسی: ترامپ باید از قدرت خلع شود/ اف‌بی‌آی و پنتاگون هم باید پاسخگو باشندسی‌ان‌ان: ترامپ به هیچ وجه قصد استعفا ندارد

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کنگره آمریکا دونالد ترامپ اخبار آمریکا کنگره آمریکا دونالد ترامپ اخبار آمریکا برکناری ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جدید از برکناری شبانه خطیر | واکنش فوری رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر مهدی افضلی رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال با تایید خبر برکناری علی خطیر از مدیرعاملی این باشگاه گفت: شامگاه چهارشنبه جلسه هیات مدیره برگزار و طی آن تصمیم بر برکناری علی خطیر گرفته شد.

وی ادامه داد: با تصمیم اعضای هیات مدیره فرشید سمیعی تا انتخاب مدیرعامل جدید به عنوان سرپرست اداره باشگاه را برعهده خواهد داشت. این تصمیم جمعی بود تا سمیعی عهده دار باشگاه شود.

افضلی با اشاره به وضعیت علی خطیر گفت: وی پس از برکناری از مدیرعاملی باشگاه دیگر سمتی در استقلال نخواهد داشت.

کد خبر 848850 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • جزییات جدید از برکناری شبانه خطیر | واکنش فوری رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال
  • لاپید خواستار اعزام فوری حریدی‌ها به خدمت اجباری شد
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند