Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:44:52 GMT

تند باد نواحی مرکزی و جنوبی اردبیل را در می نوردد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۵۶۶۳

تند باد نواحی مرکزی و جنوبی اردبیل را در می نوردد

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی همچنان تا پایان هفته جاری جو پایدار در غالب مناطق استان حاکم بوده و در این مدت آسمان استان صاف تا نیمه ابری پیش بینی شده و تغییرات دمایی قابل توجهی انتظار نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه در اواخر هفته جاری شاهد وزش باد تند در برخی نقاط استان اردبیل خواهیم بود افزود: در مناطق جنوبی و به خصوص مرکزی استان وزش باد جنوبی (گرمیج) گاهی تند پیش بینی می‌شود که در روزهای پنجشنبه و جمعه بر شدت وزش باد در استان نیز افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به وزش باد جنوبی، تغییرات دمایی در استان روندی افزایشی خواهد داشت و در مناطق شمالی استان دمای هوا تا ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر نیز پیش بینی می‌شود.

محمدی به بیشینه دمای رخ داده در مناطق مختلف استان اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: دمای هوا در مناطق جنوبی استان تا ۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و در مناطق مرکزی استان به ۹ درجه سانتیگراد رسیده است و بیشترین میزان دمایی را در مناطق شمالی استان با دمای نزدیک به ۱۸ درجه بالای صفر تجربه کردیم.

وی از نفوذ رطوبت خزری به نوار شمالی استان اردبیل در روز دوشنبه خبر داد و گفت: طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی شاهد افزایش ابرناکی در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل خواهیم بود که این وضعیت تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان تداوم خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به افزایش نسبی دمای هوا و وزش باد گرم احتمال رخداد بهمن در ارتفاعات برف گیر وجود دارد و لذا از شهروندان در خواست می‌شود با توجه به هشدارهای هواشناسی در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کد خبر 5117856

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل هواشناسی اردبیل دمای هوا ویروس کرونا قاسم سلیمانی شیراز کرمانشاه بوشهر آمار کرونا آیت الله مصباح یزدی مجلس شورای اسلامی گرگان شهرکرد آلودگی هوا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج استان اردبیل وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان کرمان دوباره آبی شد

 

 

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان کمی ابری تا ابریست، گفت: برای امروز و فردا جوی نسبتا آرام و پایداردر سطح استان پیش بینی می شود.
 
وی افزود:برای روز سه شنبه وزش باد نسبتا شدیددر برخی مناطق استان داریم و بارش های ضعیف در ارتفاعات شمال و شمال غرب استان دور از انتظار نیست.

سلاجقه تصریح کرد:طی ۲۴ ساعت گذشته میانده جیرفت و فیض آباد با ۲ میلیمتر بیشترین میزان  بارندگی را  داشته اند. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی  استان کرمان  تصریح کرد:فهرج  در ۲۴  ساعت گذشته با دمای ۳۷  درجه سانتیگراد، گرم‌ترین  و لاله زار با دمای صفر درجه سانتیگراد  خنک ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد
  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها